Sv: Hur långt har ni kommit med era treåringar?
Hej!
Jag har en tre årig vallack. Har åkt på honom ca 5-6 gånger med sadel. Innan sadeln kom på satt jag korta biter på honom barbacka. Just nu lullar vi bara runt ngra minuter på banan, lr på vägen. Försöker hitta start och stopp, höger och vänster osv. Han är jätte duktig. Sista gången jag red gjorde han mkt fina, mjuka halter. Har travat på honom ngra steg, och även galopperat ett halvt varv. Galoppen var verkligen inte planerad, men eftersom jag just innan sagt till honom att jag ville att han skulle trava några mer steg, så lät jag honom galoppera på. Han tog ju iaf den framåtdrivande hjälpen perfekt
.
Just nu kommer jag rida ca 2-3 gng veckan (mkt korta turer).
I mellan det så blir det vila, lr promenader. Vill att styrningen osv ska sitta lite granna innan sommarvilan, så vi kan börja med lite mera ridning till hösten, eftersom han kommer få vila hela sommaren, med endast lite promenader. Hur planeringen blir, beror ju iofs helt på hur han kommer att växa. Just nu har han stått stilla i höjden ett tag, men kommer växa mera, så när han drar igång och växer, så blir det vila, även om det blir till hösten.
Åhhh vilken rolig tråd!!!!!!
(glömde skriva att vi inte ska vara med på ngt treårs test. Han har växt alldeles för mkt, för att jag skulle ha kunnat börja träna/rida honom tidigare. )