Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Hade ute hovis i onsdags och han skodde min dock bara fram och han rådde mig inte att sko bak nu då detta kan påverka gångarterna negativt när de aldrig varit skodda förut.

Jag litar 100% på min hovis då han är en av sveriges bästa och dessutom utbildar han nya hovslagare i Uppsala.

Ska ta av skorna igen efter testet men var tvungen att sko honom då han blivit så ömfotad.

*kl*

Idag var vi ute på ridtur för första gången.
Det blåste som tusan vi mötte fyra bilar varav en hade släpvagn men hon brydde sig inte det minsta.

Det knakade till i skogen och då hoppade hon till.
Men sen var det inte mer med de.

Hon är så duktig min tös :love:

Va ute med min i förrgår. Hon va så seg!!! Tror hon va trött efter stormnatten eller nåt... Fick driva henne i galoppen :smirk: Men annars så gick det bra, trots blåsten!

Ok time att uppdatera från mina killar.
löshoppade igår, gick kanon. calle tog 130 och Q var säkerheten själv o kraschade inte.. ;)
Maxad einte honom utan fick hoppa 80-90 ungefär o lite bredare
istället.
lite bilder från dagen ... flätade o fina :D ignorera mina så miner o viftade med armar för o få öronen framåt ..:angel:
fina020.jpg

fina047.jpg

Calle
fina015.jpg

fina010.jpg

Värsta generalrepetitionen :D De är jättestiliga och snyggt uppställda :banana:

*kl*

Idag har jag för första gången travat uppsuttet.

Vi var ute och red och jag kom på att jag ville prova, så jag smackade på och vips travade vi.
Sen provad ejag två ggr till utan några kompliktioner :love:

hon är underbar.

Bidrar med några bilder sen

ja vi hade lite generalrep i helgen..
de där med uppställningen är svårt. hingsten har svårt att stå still o är så sjukt nyfiken på allt o alla som rör sej. ska hälsa på alla han ser så får passa honom så han inte stoppar mulen i domarens ansikte..:angel:

Va fina godingar du har, flätade o jättefina.
Ska iväg den 22 och miljöträna/löshoppa på visningsstället. Löshoppade i helgen och han hoppade högt över, problemet var bara att fastän han hoppat vid hundraelva tillfällen tyckte hindret var äckligt, hihi!! Men när vi var klara och skulle börja plocka bort allt så tog han ett extra varv och hoppade själv:rofl: . Han kan allt förvåna ibland.
Lägger med bild men det blev banne mig inga öron framåt här inte!!

IMG_1331.jpg

IMG_1330.jpg

gillar första bilden , där ser han ut o ha en trevlig typ. Ädel men ändå med lite massa :D precis som de ska vara.

Calle, min stora grå , är ju egentligen ganska ful :angel:
spec nu när han är så tuffsig i pälsen , den gula tuggar på honom hela dagarna ;)
Han rör sej inte så bra men hoppar trevligt och framförallt är han ju så samarbetsvillig. :bow:
Sen är han typiskt cardentohäst.. svår o få rund över rumpan . vi jobbar på de.

Han är rätt ädel i typen, det har han från mamman. Från början hade jag faktiskt Cardento i tankarna när jag skulle ta föl, men jag ville bl.a kombinera det ädla med det lite grövre slaget så då fick det bli Feliciano. Mamman är lite känslig o tittig så det blev bra med ett lugnare temperament också:D .

Din Calle är ju inte ful, han är ju söt:p. Det är som mitt sto, hon är ju så go men vissa upplever henne som att hon har fult huvud då hon har långt huvud och att hon har stoora öron:rofl: men hon är min ögonsten:love:!

Vilken sötnos :love: Och va häftig färg han hade! Med ljus svans :p

Tackar! Ja han har verkligen häftig färg. När veterinären skulle bestämma färg skrev han mörkbrun fastän han var svart och hade lite ljust inslag i svansen redan som liten. Han vågade inte skriva något annat sa han:confused: .

men mörkbrun är han väl ändå inte ???
vad har mamman för färg ?

Nä ful är han väl inte men han är ingen bildskön häst :)
Så länge han hoppar är jag nöjd :D

Tackar! Ja han har verkligen häftig färg. När veterinären skulle bestämma färg skrev han mörkbrun fastän han var svart och hade lite ljust inslag i svansen redan som liten. Han vågade inte skriva något annat sa han:confused: .

Mörkbrun?? Hur kan han skriva det :confused:

Näää :eek: Calle är ju skitsöt :love:

Knut Han ser väldigt fin ut!

Veronika Fick några bra bilder när du fottade på tömkörningen för några veckor sedan? Hade vatt kul å se, Ior gick ju verkligen super då!

För övrigt är Lasse fortfarande ojämn bak, 10 dagars vila hjälpte inte, så jag har bokat tid hos doktorn åt honom, så håll en liten tumme för oss imorgon halv 10.
(Med min och hans otur så är det väll nått kroniskt :( )

Idag har jag suttit och skrittat på båda stona. Så nu är de löshoppade (en av dem hoppar GRYMT), börjat försöka springa med dem vid hand ( inte så lätt när man bara gått i en hage i 3 år...) och hyfsat transportvana.

Så nu känns det nästan som att de ska hinna bli klara och visas om drygt 3 veckor...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama