Oj vad vi tänker olika, jag tänker precis tvärt om.
I mina ögon är det bortkastat att inte rida för någon riktigt duktig trots att jag själv bara rider lätta klasser.
Förra året insåg jag att jag kastat tusentals kronor i sjön och år av träning som inte gett något vidare resultat
Sen jag började rida för min betydligt duktigare tränare har SÅÅ mycket fallit på plats, det som alla andra tränare sagt att jag varit så himla bra på sa nuvarande tränare (med finare ord) att jag suger på och när jag börjat rida mer åt det hållet som hon vill att jag ska så går hästen helt plötsligt sååå mycket bättre.
Jättekul att ha hittat rätt, men det svider att jag suttit och gjort så fel, tränat så fel, lagt så mycket tid och pengar på något som är fel för att få lov att plöja ned ännu mera pengar på att försöka lära om och lära rätt vilket är lättare sagt än gjort
Men bra kommunikation och att kunna träna ofta är såklart superviktigt för att utvecklas och det kommer ju inte automatiskt för att någon är en svårklassryttare.
Men jag tror att man behöver rida de högre klasserna själv för att kunna lära ut riktigt bra.