Hur Länge??varje lek!

M

Millan_gulligast

jag ska börja träna "the seven games" med min häst,och nu undrar jag:
om jag börjar med den första leken ska jag leka den ngra ggr ddå eller kan jag göra tex.den första ett pass och den andra leken nästa?eller hur ska jag göra??eller kan jag leka båda i samma pass??(de va bara exempel:angel:)snälla svara!!:idea:kramar/becca:banana:

Sv: Hur Länge??varje lek!

När hästen förstår första leken så ge dej då.
Som med allt. Ge dej då det går bra. Gör nåt annat n stund o så börja om.
Sitter en lek så ta nästa. Låt inte hästen tröttna på en lek. Utan ha kul.

Som sagt, så snart hästen verkar fatta slutar du tjata, annars fattar inte hästen att den gjorde rätt.
Lämpligt i början kan väl vara att göra ett par-tre lekar i samma pass. Det blir ett kort pass men hästen brukar bli supertrött i huvudet när det är så mycket nytt.
Sluta hellre för tidigt än att ta en extra lek bara för att man tyckte att det gick så bra... Sååå lätt hänt när man blir glad för att det går bra.

så man kan ta ca 2 lekar i samma pass om jag har fattat?om hon fattar den fört,kan jag göra den andra?hur långt tkr ni ett pass ska va med 2 lekar!:angel:

så man kan ta ca 2 lekar i samma pass om jag har fattat?om hon fattar den fört,kan jag göra den andra?hur långt tkr ni ett pass ska va med 2 lekar!:angel:

Svårt att säga en tid. Om hästen lär sej lätt så lek 3 lekar. Men Gör nåt annat en stund mellan varje lek. Typ longera i trav eller ta en promenad.

Har du provat än? Och hur har det gått?

Ska bara ändå förtydliga just med tiden.
Säger jag 5 minuter med varje lek så kanske hästen inte fattar ett smack o du slutar efter den tid som är sagd. Då va allt meningslöst.. Säger jag 15 minuter så kan hästan ha fattat efter 3 minuter o du nöter på tills hästen är urless på leken.

Jag håller också med NH, hållit på länge nu.

Du och din ponny är klara med en lek när du och hästen förstår och kan den.

Hej!
Har hästen förståt första leken gå över till andra så det inte blir tråkigt, gå sedan tillbaka till första leken nästa pass eller om det behövs under passet och kolla så det funkar senare om det går bra gjör frindly svårare lek med något eller medans hästen rör sig .

hoppas det går bra:D

okej då först¨år jag!

jag tränade i dag!lek 1-2 och hade jätte kul!de märktes att millan ochsaå hade kul!!!:Dhon lärde sig jätte fort,:smirk:hon är lätt lärd de vet jag!som sagt hon är den bästa pållan i världen!:love:gosa i boxen ochså hon pussas så fort man kliar henne och håller på med nh så blir hon en helt annan!:love:märks även på de lilla vi har jobbat!hoppade även ngr hinder i lina och de gick suuper bra!är alså väldigt,NÖJD!!!Har en till fråga,tkr ni jag ser för stor ut på henne? här är en bild:

http://www.pixbox.se/pic_show_id16614102.html

väldigt dålig bild/becca

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 414
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 833
Senast: fixi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar