Sv: Hur länge red ni och när började ni rida igen?
Ja jag slutade omedelbart att rida när jag visste att jag var gravid, trots stallet fullt med 5 st tävlingshästar så kändes det inte ok för mig. Jag ansåg inte att jag kunde lite fullt ut på att inget skulle kunna hända och då kändes det bäst att inte rida alls.
Dessutom så kräktes jag iof dygnet runt i 9 månader så rent praktiskt var det inte heller möjligt att rida om jag inte ville spy ner hela hästen.
Jag tror rent allmänt att känner man sig osäker så skit i att rida, det är så kort tid i ens liv man är gravid så det andra kan vänta.
*delviskl*
För att återgå till ts inlägg så var jag uppe på hästen 6 veckor efter förlossningen och jag var sydd på 3 ställen och det var inte så mysigt att rida. Red lite sporadiskt för att komma igång och han rida 3 st tävlingar innan dec. Första tävlingen red jag faktiskt då 6v efter då min gamla tävlingshäst kom hem från fodervärden
Jag säger som andra i tråden tycker det är rätt mycket "tävling" om hur snabbt och hur länge man red i samband med grav och förl
Hej,
Detta har jag också funderat lite på innan...
Är gravid i vecka 18. Har varit helt instäld på att rida så länge allt kändes bra dvs så länge som möjligt... Efter utraljudet förra veckan har allt med hästar dock börjat kännas annorlunda.
Pga snön har det blivit lite dåligt med ridningen ngr dagar. I går åkte vi och skulle rida i ridhus. Hästen var pigg och lite tittig (inte konstigt då han vilat). Kände obehag nästan med en gång. När jag ridit ett tag kommer andra med en unghäst som de ville longera innan de sitter upp. Den hästen bockade och reste sig om vart annat. Min häst blir ännu mer spänd, tittig och skuttar lite själv.
Jag försökte verkligen bita ihop och fortsatte rida men till slut fick jag ge upp pga vad jag kände inombords.
Väl nere på marken igen började jag storgråta. Hade varit så himla rädd för att trilla av och skada den lilla i magen att det kom som en lättnad att få slappna av igen.
Det var alltså inget kroppsligt fel på mig och har egentligen aldrig varit när jag ridit men som det känns nu vill jag inte rida mkt längre.
Ska till ridhus ikväll igen och känna efter hur det känns men får nog försöka leta rätt på ngn annan som kan motionsrida min häst.
Ja jag slutade omedelbart att rida när jag visste att jag var gravid, trots stallet fullt med 5 st tävlingshästar så kändes det inte ok för mig. Jag ansåg inte att jag kunde lite fullt ut på att inget skulle kunna hända och då kändes det bäst att inte rida alls.
Dessutom så kräktes jag iof dygnet runt i 9 månader så rent praktiskt var det inte heller möjligt att rida om jag inte ville spy ner hela hästen.
Jag tror rent allmänt att känner man sig osäker så skit i att rida, det är så kort tid i ens liv man är gravid så det andra kan vänta.
*delviskl*
För att återgå till ts inlägg så var jag uppe på hästen 6 veckor efter förlossningen och jag var sydd på 3 ställen och det var inte så mysigt att rida. Red lite sporadiskt för att komma igång och han rida 3 st tävlingar innan dec. Första tävlingen red jag faktiskt då 6v efter då min gamla tävlingshäst kom hem från fodervärden
Jag säger som andra i tråden tycker det är rätt mycket "tävling" om hur snabbt och hur länge man red i samband med grav och förl