Sv: Hur långa träningspass på 3 åring?
Mina pass inkluderar skritt, jag räknar tiden i sadeln när jag anger tid. Så 45 min utomhus är kanske 20 min skritt, 10 min trav osv. När jag rider 45 min för tränare så är det 2 avbrott för skritt inräknat. Hon orkar utan problem hela passet och får ordentlig vila efter.
KL
Såg att några av er red 45 minuter intensiv träning, det brukar av de flesta anses för mycket. Alla böcker och tränare jag har sett (inklusive internationella stjärnor som Anki van Grunsven) har förespråkat max en halvtimme i ridhus eller på ridbana med en så ung häst.
Jag rider 40-60 minuter, men bara utomhus och 90 procent i skritt. Jag travar och galopperar ungefär 15 - 20 minuter, ibland inte alls, beroende på väder. Tycker personligen att träning i skog och mark är den bästa, eftersom hästen aldrig upplever det som träning, till skillnad från om man travar bommar i en paddock.
Mina pass inkluderar skritt, jag räknar tiden i sadeln när jag anger tid. Så 45 min utomhus är kanske 20 min skritt, 10 min trav osv. När jag rider 45 min för tränare så är det 2 avbrott för skritt inräknat. Hon orkar utan problem hela passet och får ordentlig vila efter.