Hur länga steget?

Inelin

Trådstartare
Hej alla duktiga dressyrryttare!

Min ponny trampar bra under sig med bakbenen och trampar en eller två hovar över frambenens avtryck. Men själva frambenen - nära på katastrof! Han trampar upp och ner som en symaskin och länger inte en centimeter. Hur ska jag träna detta?
Jag gör alla kommandon med rösten och kan på så sätt köra min ponny så som ni rider med sits och skänkel.
Varför jag frågar er är för att jag tror ni sitter inne med en hel del hemligheter ;-)

(4-årig welsh, 117 cm i mkh, oinriden, tänderna kollade, har ej ont, är träningsvillig, körs eller tömkörs 4 ggr/v, glad och poitiv.)

jaxonkrs9.jpg

Sv: Hur länga steget?

Då jag tycker att detta passar bättre på körning så flyttar jag tråden dit.

/moderatorn på dressyr

Jag har liknande problem, så hoppas på att någon svarar :)

Se först till att rörligheten i bogarna är som den ska, stretcha efter pass och kanske massera?

Liknande trådar

Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Jerseyite
·
Dressyr Har fått en ny tränare som jag är både positiv och lite skeptisk till. Det är lite svårt eftersom han är en barsk överste som är chef...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 699
Senast: flashlight
·
Körning Nu får vi se om bukefalisterna har några goda tips och råd. Min ungponny som blev 3 på nyår har "erbjudit" mej ett problem som jag är...
Svar
11
· Visningar
1 500
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 413
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv