Hur långa bommar?

3.5m ar nog det vanligaste men man vill att de skall vara langre an sa

3 tycker jag verkar vara vanligast.

Vi valde dock 2,5 meters av ekonomiska skäl (också blir dom inte lika tunga då)

Okej. Jag har 3 meter långa men tyckte dom såg så långa ut därför undrade jag :p
Men jag har visserligen inte haft tillgång till "riktiga" hinder på länge så jag är ovan...

3,5m..
men de blir fasligt tunga.. polaren köpte 3 meters hörnstolp till hagen för 60kr st, sågade av 25 cm (spetsen) sedan var det perfekta bommar.. 3 st sånna väger som 1 "vanlig" dyr bom..
ska bygga upp nått hinder snart å fota :)

Sv: Hur långa bommar?

Jag har 3,5 meters men som andra sagt här är dom fasligt tunga o otympliga... har funderat på att såga av några till 3 meters :D

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
611
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 508
Senast: ameo
·
Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
327
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 610
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar