Hur lång tid?

V

vansinnet

Vet inte om det har funnits någon tråd om detta, men isåfall får väl moderatorn fixa och trixa.. :angel:

Hursomhelst, jag undrar hur lång tid det tog för er att bli gravida?
Speciellt ni som åt p-piller innan, hur lång tid från det att ni slutade med pillren tog det innan ni blev gravida?
 
Sv: Hur lång tid?

Vet inte om det har funnits någon tråd om detta, men isåfall får väl moderatorn fixa och trixa.. :angel:

Hursomhelst, jag undrar hur lång tid det tog för er att bli gravida?
Speciellt ni som åt p-piller innan, hur lång tid från det att ni slutade med pillren tog det innan ni blev gravida?

Ätit p-piller i ca 18 år.
Tog 3 månader att bli gravid.
Är 37 år gammal.
 
Sv: Hur lång tid?

Jag slutade med p-piller (efter 11 års ätande) i juni, efter juli-mensen började vi ha oskyddat sex och i augusti blev jag gravid.

Trodde du att det skulle ta längre tid?

Det trodde jag!! Jag sa till mina sambo att det nog skulle ta flera månader!! :angel:

/Timsetim
 
Sv: Hur lång tid?

Ok, det var ganska snabbt alltså?
Trodde du att det skulle ta längre tid?

Ja, det trodde jag nog. Eller snarare: räknade med för att inte bli besviken. Minst 6 månader, kanske upp till 1 år var vad jag tänkte mig som accepterad tid. Över 1 år hade jag nog börjat fundera om systemet fungerade.
 
Sv: Hur lång tid?

Det tog ca 1,5 mån innan jag blev gravid. Jag hade mensen man har efter varje pillerkarta (fortsatte då ej med nya kartor), så kom det då en "vanlig" mens månaden efter. Sen blev det inge mer... Jag hade då käkat piller i 11 år.

Jag trodde också att det skulle ta något halvår eller år för kroppen att ställa om sig, men så var det inte...
 
Sv: Hur lång tid?

Jag slutade med p-piller (efter 11 års ätande) i juni, efter juli-mensen började vi ha oskyddat sex och i augusti blev jag gravid.



Det trodde jag!! Jag sa till mina sambo att det nog skulle ta flera månader!! :angel:

/Timsetim

Du kanske var "lättgräddad" som min sambo brukar uttrycka sig :rofl:
 
Sv: Hur lång tid?

Ja, det trodde jag nog. Eller snarare: räknade med för att inte bli besviken. Minst 6 månader, kanske upp till 1 år var vad jag tänkte mig som accepterad tid. Över 1 år hade jag nog börjat fundera om systemet fungerade.

Du blev med andra ord ganska paff då. :D
 
Sv: Hur lång tid?

Det tog ca 1,5 mån innan jag blev gravid. Jag hade mensen man har efter varje pillerkarta (fortsatte då ej med nya kartor), så kom det då en "vanlig" mens månaden efter. Sen blev det inge mer... Jag hade då käkat piller i 11 år.

Jag trodde också att det skulle ta något halvår eller år för kroppen att ställa om sig, men så var det inte...

Hm, spännande då med tanke på att det verkar ha gått rätt snabbt för de flesta som har ätit piller så länge. Själv har jag bara ätit dom i ca 1,5 år så vi får väl se vad som händer och fötter..
 
Sv: Hur lång tid?

Jag käkade p-piller i 17 år och det tog nästan precis ett helt år innan vi blev gravida!
 
Sv: Hur lång tid?

Mjoaaaeeej.... jag hade ju ingen blekaste aning om jag ens kunde bli gravid. Har aldrig varit det förut och aldrig försökt heller.
Jag blev mest ... GLAD! :D

Det är ju huvudsaken. Man får väl ta och gratulera.
 
Sv: Hur lång tid?

Hade ätit p-piller i 7 år - blev gravid omedelbart efter att jag slutat.
Det tog på första försöket!
Resultatet :love: ska snart fylla 19 och tar studenten på tisdag :banana:!!
 
Sv: Hur lång tid?

Åt inte p-piller, men slutade i vilket fall med skydd i oktober/nov.

Efter 4 månader utan särskild "planering" så tyckte sambon att vi skulle effektivisera våra försök. Vi räknade ut troligt ägglossningsdatum och såg till att få till det 5 och 3 dagar före förväntad äl. och på äl. dagen. Då blev jag gravid fast jag är 40 år. Så man kan säga att det fungerade på första seriösa försöket.
 
Sv: Hur lång tid?

Jag blev gravid på första oskyddade ägglossningen, nitton dar efter urplockad spiral. Är tydligen en frögurka :p

Är 33 år, så fertiliteten borde varit på nergång.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur lång tid?

Jag hade ätit P-piller i ett år, sedan bytte jag till P-ring som jag hade i ca 1 månad innan jag slutade skydda mig. Det tog tre månader för mig att bli gravid. Jag är 19 år.
 
Sv: Hur lång tid?

Jag åt minipiller och hade inte mens på flera år. När jag slutade med piller fick jag en mens innan jag sedan blev gravid (då 30 år).
 
Sv: Hur lång tid?

Ätit p-piller i ca 9 år.
Tog 6 år att bli gravid.(försökte ej helhjärtat hela tiden) (1 månad med ägglosningstest)
Är 28 år gammal.
 
Sv: Hur lång tid?

Åt mini-piller i ca 1 år, p-stav i 8 månader och sen p-piller i 14-15 månader.

Tog 8 månader för mig att bli gravid, 5 seriösa försök. 21 år.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 375
Kropp & Själ Oerhört viktig fråga 😅 Jag lyckades bli beroende av avsvällande nässpray förra vintern/våren och det tog ganska lång tid innan jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 311
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
487
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp