Hur lång tid?

Sv: Hur lång tid?

På andra försöket blev jag gravid, är 30 år & har ätit p-piller till & från i en herrans massa år.
 
Sv: Hur lång tid?

när vi bestämde oss för barn, så slutade jag med p-piller och förväntade mig att det skulle ta tid innan det tog sig.. jag hann ej få min första mens utan det tog sig på stört....

Snabba ryck.. Inte riktigt vad jag förväntade mig..

Hade då ätit preventilmedel i 9 år..
 
Sv: Hur lång tid?

Jag blev gravid på första oskyddade ägglossningen, nitton dar efter urplockad spiral. Är tydligen en frögurka :p

Är 33 år, så fertiliteten borde varit på nergång.

Eller sa har din partner superfertil sperma :idea:

Allmant - jag fattar inte riktigt det har med "seriosa" forsok. Antingen tar man val preventivmedel eller sa gor man inte? Jag hade ingen som helst koll pa agglossning etc det forsta aret vi forsokte men jag raknar det anda som riktiga forsok... Daremot har vi alltid haft sex ofta (mer eller mindre varje dag), det kanske inte alla har normalt sett :angel::cool:

Vi kastade p-pillren i maj 2003, blev gravida i januari 06 med hjalp av ICSI men fick missfall i v.6, ar nu gravida igen med hjalp av ICSI (4:e forsoket).
 
Sv: Hur lång tid?

Ja, det finns en annan tråd, "Gravid efter p-pillerstopp?" tror jag den heter. Använd sökfunktionen så hittar du den nog!

Se svar nedan!

Vet inte om det har funnits någon tråd om detta, men isåfall får väl moderatorn fixa och trixa.. :angel:

Hursomhelst, jag undrar hur lång tid det tog för er att bli gravida?

Speciellt ni som åt p-piller innan, hur lång tid från det att ni slutade med pillren tog det innan ni blev gravida?

Drygt 2 år...dock ej 2 års "effektiva försök". Veckopendlade bl a till annan ort under stor del av denna tid. Är 30 år och hade ätit p-piller ca 10 år.
 
Sv: Hur lång tid?

Även om man prickar ägglossning är det väl endast 20% chans att bli gravid? Sen verkar det ju vara lättare respektive svårare för vissa än andra. Så att ha sex långt ifrån ägglossning kan ju vara ganska meningslöst...men att ha sex i princip dagligen ökar ju ändå chanserna även om man inte har koll.

För oss tog det 2 år att bli gravida, men då vi inte hade koll på ägglossning samt bodde på olika orter under stor del av denna tid och bara sågs på helger kanske man inte kan jämföra detta med att om vi hade tajmat in ägglossning varje gång under samma tid...

Stort grattis förresten!
:bump:

Eller sa har din partner superfertil sperma :idea:

Allmant - jag fattar inte riktigt det har med "seriosa" forsok. Antingen tar man val preventivmedel eller sa gor man inte? Jag hade ingen som helst koll pa agglossning etc det forsta aret vi forsokte men jag raknar det anda som riktiga forsok... Daremot har vi alltid haft sex ofta (mer eller mindre varje dag), det kanske inte alla har normalt sett :angel::cool:

Vi kastade p-pillren i maj 2003, blev gravida i januari 06 med hjalp av ICSI men fick missfall i v.6, ar nu gravida igen med hjalp av ICSI (4:e forsoket).
 
Sv: Hur lång tid?

Inte nödvändigtvis, det där är högst individuellt. När man gör fertilitetsutredning kan man se om ens egen fertilitet är fortsatt hög eller börjar gå neråt...

Jag blev gravid på första oskyddade ägglossningen, nitton dar efter urplockad spiral. Är tydligen en frögurka :p

Är 33 år, så fertiliteten borde varit på nergång.
 
Sv: Hur lång tid?

Angående seriösa försök. Så beror det förståss på hur ens sexliv ser ut i vanliga fall. Har man normalt sex 3 gånger i veckan eller mer behövs förståss ingen särskild planering. Men blir det "normalt" bara nån gång i månaden så kan det ta väldigt lång tid innan man hittar rätt om man inte planerar lite.

När jag förra året tillslut tog upp frågan med min sambo om varför vi inte hade haft sex på 3 månader var han helt oförstående. Enligt honom var det bara 2 veckor. Han räknade bort 3 veckor för mens en för att vi var osams, 2 veckor när vi bägge var förkylda, 1 vecka när jag var på kurs, en helg när mina föräldrar bodde hos oss osv. Om man bara tänder till under helt idealiska förutsättningar blir det inte så ofta...
 
Sv: Hur lång tid?

Så var det för oss också. När vi väl bestämt oss så hade vi ingen koll på ägglossning osv, utan vi hade bara sex som vanligt helt enkelt, men utan skydd.

/Timsetim
 
Sv: Hur lång tid?

Här var det också snabba ryck! Blev gravid direkt efter att jag slutat med P-piller. Slutade inte med P-pillren i syftet att bli gravid utan för att jag började må dåligt av dem, var också dessutom slarvig med dem. Men sambon & jag pratade noga igenom det - Att blev jag gravid ville vi absolut behålla barnet.

I morgon blir hon 2 månader :love:
 
Sv: Hur lång tid?

Jag slutade med p-piller 2001 och blev gravid efter FET i april i år. Inga snabba ryck här inte. Jag är 28 år kan jag tillägga... min man 29.
 
Sv: Hur lång tid?

Man kan bli gravid även fast man inte slutar med pillrena...

Första ggn jag blev gravid så ät jag P-piller och upptäckte graviditeten i v 11, gjorde abort då fostret inte var utvecklat som det skulle.

Andra gången åt jag minipiller och resultatet är idag 7 år gammal, efter det har jag inte vågat mig på att äta piller eller minipiller för det verkar inte fungera på mig. Jag upptäckte den graviditeten i v 7....
 
Sv: Hur lång tid?

Hade ätit p-piller i 4 år.
Försökte under 3 år att bli gravid utan att nått hände.
Sen tog det slut med killen.

Började äta p-piller igen, träffade ny kille. Och trots piller så var jag gravid efter 2½ månader...
Var då 23, skulle fylla 24.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 375
Kropp & Själ Oerhört viktig fråga 😅 Jag lyckades bli beroende av avsvällande nässpray förra vintern/våren och det tog ganska lång tid innan jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 311
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
487
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp