hur lång tid tar det för magen att försvinna?

susanne

Trådstartare
Jag misstänker att min häst innan har haft proteinbrist då hon var väldigt bukig när jag köpte henne tidigt i höstas. Sedan i oktober har hon gått på uträknad foderstat och visst har magen blivit lite mindre, men den är fortfarande större än på många andra hästar. Hur lång tid tar det innan magen ser snygg ut? Eller är hon sån i kroppen? Eller är proteinbehovet större än vad en kvot 6 ger?
 
Sv: hur lång tid tar det för magen att försvinna?

Jag har hållit på i tre år.... *suck*

Jag tror det beror på dels hur länge hästen haft proteinbrist och dels hur gammal hästen har hunnit bli hur lång tid man kan räkna med att det tar.

Och så bra med muskeluppbyggande arbete för magmusklerna.
 
Sv: hur lång tid tar det för magen att försvinna?

Jag fick också min ponny i oktober, då var hon ganska tjock, men nu har hennes mage gått bort och hon behöver gå upp i vikt istället. Jag tror hon blev smal för att hon tog det ganska hårt att flytta hit till ett nytt stall.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 812
Senast: Bee
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp