Hur lång tid brukar det ta?

TinyWiny

Trådstartare
Att få ägarbeviset?
Jag köpte en häst som är reggad i Danmark i våras och ägarbytet inkom till dem den 28/5 (skickade rekommenderat så därför vet jag iallafall att det har kommit fram). Jag har fortfarande inte fått något svar ifrån dem. Hur lång tid brukar det ta innan de skickar ut att ägarbytet har gått igenom? Jag har inte heller fått någon faktura så jag vet inte vart eller hur mycket jag ska betala för ägarbytet.
Jag förstår verkligen inte danska så det är ingen ide att försöka ringa och fråga dem.
 
Sv: Hur lång tid brukar det ta?

Vad är det för ras? Fick vänta i ca två år från Spanien. Men det var nog extremlänge. Alla skyllde på varandra :crazy:. SIF är rätt snabba, några veckor. Asvh har inte heller tagit lång tid fast då handlade det om ägarbyte bara.
 
Sv: Hur lång tid brukar det ta?

Oj! Två år :eek: Då gäller det verkligen att man inte vill sälja hästen igen inom den närmaste tiden.
Han är registrerad i Danska Hestedatabasen.
 
Sv: Hur lång tid brukar det ta?

I hestedata finns alla raser i princip ;)
Men kommer jag ihåg rätt så har du en arab?!
Vill du ha hjälp med språket så bara pm:a vart jag ska ringa + telenr till dig och avelsförbundet.
 
Sv: Hur lång tid brukar det ta?

SIF, 7 månader men det var väl när det blev lag på att alla skulle ha pass.
 
Sv: Hur lång tid brukar det ta?

Tyvärr har jag ingen arab längre :cry: Han dog i februari i år efter att ha varit sjuk i tre år. Jag har ju min islandskorsning kvar också köpte jag en korsningsponny nu i våras och det är honom jag inte har fått några ägarpapper på än.
Jag får väl tåla mig ett tag till men annars tar jag gärna emot hjälp om det inte händer något :)
 
Sv: Hur lång tid brukar det ta?

Då kanske det kommer snart om jag har tur för nu är det ju 1,5 månad sedan.
 
Sv: Hur lång tid brukar det ta?

Oj, ja då vet jag att många fick vänta länge när alla skulle ha pass.
 
Sv: Hur lång tid brukar det ta?

Glömde tillägga att min är reggad i Palomino Sportsheste Avlsforbundet,har för mig jag fick räkningen ganska snabbt dock... Var ett par år sen så jag minns inte riktigt. Gick iaf in på banken och fick hjälp med betalningen då det stog i danska kronor,så jag tyckte det var enklast så! :p

Jag tycker nog det börjar bli dags att ringa och fråga iallafall om det är så att dom skickat räkningen,sen har den kommit bort,och då skickar dom inte ut ägarbytet eftersom inga pengar kommit in.. Jag minns som sagt inte riktigt eftersom det var några år sen..

Tillägger: Hittade min gamla trådstart om hur jag skulle gå tillväga med betalningen eftersom det var danska kronor,den startade jag det 11/7,och jag köpte hästen den 11/6,så en månad efter hästköpet kom räkningen iallafall,och jag har som sagt för mig att jag betalade den först innan jag fick hem själva ägarbytete...
 
Senast ändrad:
Sv: Hur lång tid brukar det ta?

Hm, då är det kanske ändå snart dags att höra av sig till dem. Nåväl, jag väntar veckan ut så får jag be dobbis om hjälp sedan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 592
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 038
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 028
Senast: Barbabelle
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 022
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fästa huva
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp