hur lång för olika ponnyer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

liiiinnea

Vad tycker ni passar bra med längd och vikt på ponnyer?? :)

A ponny- max längd och vikt
B ponny- max längd och vikt
C ponny- max längd och vikt
D ponny- max längd och vikt

och jag vet att det inte går att säga så direkt. Man måste veta om den är den grövre modellen eller inte. Kan ni inte bara säga på ett ungefär på hur mycket den klarar?? :)

Sv: hur lång för olika ponnyer!

Men ställ frågan där då, det är det den är till för!;)

Nu har de ändrat sidan lite, innan var första sidan precis det du frågar efter. Men skriv din fråga där om du inte hittar svaret i den.

Men ställ frågan där då, det är det den är till för!;)

Nu har de ändrat sidan lite, innan var första sidan precis det du frågar efter. Men skriv din fråga där om du inte hittar svaret i den.
okeej det ska jag göra :)

okeej, jag har ställt frågan där oxå nu. Men igen som svarar på den, så är det någon som kan svara på min fråga?? :D

Förmodligen får du inget svar eftersom frågan är helt omöjlig att svara på.
Jag är drygt 160 cm lång och jag rider fjording och känner mig inte ett dugg lång för varken den lilla som är 133 cm eller för dem på 140 resp 143 cm. Däremot skulle jag inte sätta mig på en "vanlig" liten d-ponny och definitivt inte på en c-ponny! För det är jag både för lång (lång överkropp - lätt obalans) och för tung. Men som sagt, min fjording som är liten c-ponny är inga problem alls.

Därför finns det ingen möjlighet att genralisera varken max längd eller vikt på respektive ponnykatergori, för det kan ju skilja flera dm i längd och tiotals kilo, beroende på vad det är för häst och hur den är tränad, och hur balanserad ryttaren är..

Förmodligen får du inget svar eftersom frågan är helt omöjlig att svara på.
Jag är drygt 160 cm lång och jag rider fjording och känner mig inte ett dugg lång för varken den lilla som är 133 cm eller för dem på 140 resp 143 cm. Däremot skulle jag inte sätta mig på en "vanlig" liten d-ponny och definitivt inte på en c-ponny! För det är jag både för lång (lång överkropp - lätt obalans) och för tung. Men som sagt, min fjording som är liten c-ponny är inga problem alls.

Därför finns det ingen möjlighet att genralisera varken max längd eller vikt på respektive ponnykatergori, för det kan ju skilja flera dm i längd och tiotals kilo, beroende på vad det är för häst och hur den är tränad, och hur balanserad ryttaren är..
jo, jo jag vet det......

Tack för att ni använder befintliga trådar och ställer liknande följdfrågor i dessa trådar, i stället för att 25.000 bukefalister ska ställa samma fråga i varsin tråd.

Mvh

Moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 508
Senast: ameo
·
Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 695
Senast: Nikan
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
357
Senast: Cactus
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 316
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar