Hur länge..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur länge..

Nu har vi ju inte fått barn än.. Men plussade i aug, och skall snart på UL för att se om det är något där inne..

Men vi har iaf hittills varit tillsammans i 8,5 år och barnet (om det är något) är planerat.. Tog dock en väääääldans tid innan vi fick ett plus..
 
Sv: Hur länge..

Jag har rekordet då, vi hade skrivit brev, smsat och ringt varann i en mån men aldrig setts, blev förälskad ändå, åkte för att träffa honom utomlands och kemin stämde, så bra så Dominic blev till ngn gång den efterföljande veckan eller två eftersom jag just haft mens. :p När D var 2 år blev lillebror till men då hade vi inte lyckats på första denna gång utan försökt i 6 mån.
 
Sv: Hur länge..

Träffades i oktober -05, blev tillsammans i november -05, flyttade ihop i februari -06 o jag vart gravid i slutet av mars -06. "Oj det gick snabbt" är en kommentar man fått höra...
 
Sv: Hur länge..

Är inte gravid/har inga barn, hoppas jag kan skriva ett inlägg här ändå ;) .

Är mkt barn sugen, men fel tillfälle (dyker det rätta någonsin upp), en av de saker som bidrar till "fel tilfälle" är att jag och min sambo endast varit ett par i ett år, har utöver detta varit kompisar två år innan.

Känns osäkert, men här läser man om alla solskens historier, funderar stilla om man inte ska ändå... !! :idea:
Nej nu blev jag nervös...
 
Sv: Hur länge..

Jag har rekordet då, vi hade skrivit brev, smsat och ringt varann i en mån men aldrig setts, blev förälskad ändå, åkte för att träffa honom utomlands och kemin stämde, så bra så Dominic blev till ngn gång den efterföljande veckan eller två eftersom jag just haft mens. :p När D var 2 år blev lillebror till men då hade vi inte lyckats på första denna gång utan försökt i 6 mån.

Nja det vetti katten om du har rekordet, för mig tog det tre veckor från det att jag träffade honom tills jag var gravid :love:

Jag hade inte ens pratat med honom innan som du hade gjort.

Nu hade jag tur att det stämde bra mellan oss för det har fortsatt fungera efter detta.

Idag är sonen 6 år gammal, vi bor ihop och har flyttat över 100 mil från vår barndomsstad uppe i norr ner till södern.
 
Sv: Hur länge..

Vi hade varit tillsammans i nio månader när jag blev gravid. Vi hade planerat att barnet skulle komma i mars, alltså närmare ett år efter vi blev tillsammans, men det gick fortare än vi trodde och i december 2002 kikade vårt "planerade vårbarn" fram.
Mars 2005 fick vi vår andra pojke, dagen efter min 30-års dag!
 
Sv: Hur länge..

Jag och stora killens pappa hade varit tillsammans i 2 år när jag blev gravid. Det var planerat.

Lillkillens pappa och jag hade varit tillsammans i 5 månader.
Vi hade pratat om att flytta ihop och vi önskade oss båda ett gemensamt barn, men kanske ett år senare.
Men nu blev det inte så.
Vi är lika lyckliga för det :)
 
Sv: Hur länge..

.. hade ni varit tillsammans med ert/ era barns far när ni blev gravida?
Bara hände det eller hade ni pratat om det innan och var förberedda?

Domino har lite mer funderingar och nyfikenhet som måste stillas. :D Vet att man inte ska tänka så mycket på hur andra gjort/haft det.. :p

Vi träffades i mars -06 och blev äl tillsammans nån gång där efter. Kotten blev till i maj -06 och planeras att komma ut i februari -07. Alltså innan jag och älsklingen har kännt varandra i ett år.
Vi flyttade ihop för 3 veckor sedan...
snabbt kan det gå ibland. Kotten är totalt oplanerad då jag åt p-piller under tiden h*n blev till...envisa små spermier...:p
 
Sv: Hur länge..

snabbt kan det gå ibland. Kotten är totalt oplanerad då jag åt p-piller under tiden h*n blev till...envisa små spermier...:p

Som för oss då, fast jag åt inte p-piller jag åt minipiller, jag hoppas att det går lika bra för er som det gjort för oss. Jag och sambon hade varit ihop i 11 månader när sonen såg dagens ljus 2 veckor försenad.
 
Sv: Hur länge..

Domino har lite mer funderingar och nyfikenhet som måste stillas. :D Vet att man inte ska tänka så mycket på hur andra gjort/haft det.. :p

Vet du vad Domino :idea:

Det spelar ingen roll hur andra gjort eller gör, huvudsaken är att man både ekonomiskt och känslomässigt kan ta hand om ett barn, det är ju ni som ska ta hand om barnet ingen annan :love:

Det finns många som det funkat bra för trots att man bara varit ihop en kort stund innan graviditeten och det finns dom som det skiter sig för trots att dom varit ihop i flertalet år innan barnet kommer till världen.

Lycka till!
 
Sv: Hur länge..

jag och min sambo dvs min dotters far har varit ett par sedan -96
och lillan är född -05 vi pratade i ung. ett halvår innan vi provade att se om vi kunde få barn och det tog sig andra månaden sen vi började
 
Sv: Hur länge..

SMÅROLIG HISTORIA...

Vi lärde känna varandra i mars i år, blev tillsammans den 1:e april och reste till Rom i månadskiftet april/juni. Jag åt p-piller hela tiden och slarvade inte. När vi kom hem från resan pratade vi om framtiden och mannen (numera maken) sa att för hans skull fick jag gärna sluta äta p-piller eftersom han visste att han ville ha barn med mig och spendera resten av livet med mig. Således bestämde vi oss för att jag skulle sluta äta p-piller och om jag blev gravid så var det något vi skulle bli glada över.

Mensen kom inte igång, jag gjorde graviditetstest bara för att vara på den säkra sidan och det var positivt. Hos barnmorskan fick jag veta att barnet blivit till under Rom-resan, medan jag åt p-piller!

Vi tycker att det hela är ganska romantiskt. Speciellt eftersom jag vid den berömda Fontana di Trevi (fontänen, ni vet) önskade mig att "när vi kommer tillbaka hit är vi tre")...

Vi skulle ha gift oss ändå, men vi skyndade på det för barnets skull, för att det juridiskt är enklare att vara gifta när man får barn (om det skulle hända något). Så vi gifte oss inte "bara" för barnet, även om det var orsaken till att det skedde så snart.

Jag är fertilare än den skånska myllan. He he.
 
Sv: Hur länge..

Hmm, ska kanske tillägga att det inte bara var mannen som ville ha barn - jag visste att han var rätt för mig första gången jag träffade honom och säker på själva barn-grejen blev jag ganska snart. Efter 3 missfall trodde jag dock att det skulle ta lite tid innan det blev något och av andra orsaker trodde han det samma. Se så fel vi hade... Men det gör inget - den här babyn är efterlängtad och högt älskad.
 
Sv: Hur länge..

Hade varit ihop med maken närmare 13 år då jag äntligen blev gravid. Vi började försöka få barn 7 år tidigare så Alva (nu 3,5 vecka) var i allra högsta grad välplanerad!
 
Sv: Hur länge..

vi blev ihop i slutet av feb06, är nu gravid i v5:o

Det var planerat, först använde vi oss av "säkra":angel: perioder, sen när vi bestämde att vi ville försöka få barn så blev jag gravid direkt. För oss har det kännts så rätt och vi hade tidigt samtal om vi skulle ha barn eller inte, när vi sen väl betämt oss, fanns liksom ingen anledning att vänta längre.

En anledning att vänta kan ju vara om man vill hinna göra saker tillsammans utan barn först. Vi ville inte vänta pga av vår ålder (jag 37 han 53)och för att det ju kan ta tid innan man blir gravid,
 
Sv: Hur länge..

Vi vill lära känna varandra mer innan vi skaffar barn ihop. Vi har bara varit tillsammans i 5 månader.. Men vi har pratat lite löst om det. Tidigare har jag aldrig velat haft barn eller känt någon längtan, antagligen för att tidigare pojkvänner inte varit några jag velat skaffat barn med. Men nu har jag fått en helt annan syn på det. Trodde aldrig ens att jag skulle börja fundera på det eller ens börja prata med vänner om att skaffa barn! :)
 
Sv: Hur länge..

jag o min sambo har varit ihop i sju år i mars, o vi har en liten guld klimp:love: som är 1 1/2 år, o gravid blev jag bara så där hoppsan hejsan glömnde o ta dom där små pillren..:devil:
 
Sv: Hur länge..

Vi väntar första barnet nu....:) :love:
Vi har varit ihopa i 10 blir det nog nu. Eller 9.....hmmmmmm.
Dålig koll på läget:(
Tja vi pratade om att försöka skaffa och tjoff så blev det!
Nu är det bara (hoppas vi) 3 veckor kvar på graviditeten :)
Sååå spännande!!!!!!!!:bump:
 
Sv: Hur länge..

Första gången efter 2 månader (blev inget av det) andra gången efter 10 månader (dotter som föddes när vi varit tillsammans 1½ år), tredje gången när dottern fyllde ett år (son som föddes när vi varit tillsammans i knappt 3½ år). Första gången - misstag, andra "blir det så blir det", tredje välplanerad.

Så kan det gå när man är datorberoende ;) (träffades via nätet).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 255
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 082
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 697
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp