Hur länge..

Status
Stängd för vidare inlägg.

domino

Trådstartare
.. hade ni varit tillsammans med ert/ era barns far när ni blev gravida?
Bara hände det eller hade ni pratat om det innan och var förberedda?

Domino har lite mer funderingar och nyfikenhet som måste stillas. :D Vet att man inte ska tänka så mycket på hur andra gjort/haft det.. :p
 
Sv: Hur länge..

Vi blev ihop i januari & så råkade "vi" bli gravida i maj...
Gick lite snabbt där kanske, men hittills har det gått bra ändå *ta i trä*
Barnet blir fyra år om ca 2 månader :bump:
 
Sv: Hur länge..

Vi var ihop i sex år innan vi bestämde oss.
Jag var ju bara 18 när vi träffades.
Sen gick det på första försöket.....nybörjar tur.
Lillan är nu tre år och det börjar väl snart bli dags för nr:2 :bump:
 
Sv: Hur länge..

Jag och gubben blev tillsammans sommaren -92. Blev gravida jan.-96 efter metoden, inget skydd -blir det ,så blir det. Den metoden hade vi kört i ca 2 år drygt. Fick missfall.
Dröjde enda tills augusti -99 då vår första gosse såg dagens ljus. Då hade vi hunnit med barnlöshetsutredning m.m. Konstigt nog blev han till utan hjälp. Vilket enligt doktorn var en chans på miljonen. :bump:
Kan nu skämtsamt säga, den doktorn kunde inte räkna haha ,nu har vi 4 barn. (makens små simmare var både få och dåliga på att simma. Han bytte jobb och sakta men säkert har hans simmare blivit vad de borde vara. Jobbade med mycket lim, lösningsmedel och lödning av kretskort tidigare.)

Vårt sista och 4e barn var inte planerat. Läkarna missade att sterilisera mig vid snittet när 3e såg dagens ljus. Vips så blev det en liten till. :love:
 
Sv: Hur länge..

Vi hade varit tillsammans (Och sambos) i 11 mån när jag blev gravid. Visste dock inte om graviditeten då, utan förstod det först nästa månad och då alltså efter 1 år ihop. Nu är sonen 4 v gammal (Idag!) :D

Nummer två planeras dock inte riktigt än, men det blir nog ett syskon :love:
 
Sv: Hur länge..

11 år och det var planerat. Vi väntade länge med att börja reproducera oss för vi visste att den som kom skulle vara värd all väntan. :love:
 
Sv: Hur länge..

Vi blev tillsammans i april -99 och sonen föddes i november -03 :love: , vad blir det då? nästan fyra år hade vi alltså varit tillsammans när han blev till - helt oplanerat för övrigt...
Nu har vi en liten till (planerad) som föddes i september i år och är nu 7 v gammal :love:
 
Sv: Hur länge..

Jag blev gravid efter ca 1,5 manader:angel: , inte helt oavsiktligt:angel: nu ar lillen:love: 5, och har en lillasyster:love: som ar 2. Vi vill inte ha fler for tillfallet
 
Sv: Hur länge..

Vi träffades -97 och dottern föddes -03 och var inte planerad... gick 16v innan jag förstod vad som hänt... sen fick vi en liten pojk -05
 
Sv: Hur länge..

.. hade ni varit tillsammans med ert/ era barns far när ni blev gravida?
Bara hände det eller hade ni pratat om det innan och var förberedda?

Domino har lite mer funderingar och nyfikenhet som måste stillas. :D Vet att man inte ska tänka så mycket på hur andra gjort/haft det.. :p

Vi träffades sommaren 2000, gifte oss 29 december 2001 och dottern är född 4 maj 2002, så man kan säga att vi hade varit ett par i ganska exakt ett år när jag blev gravid. Vi hade inte pratat om att skaffa barn innan jag helt plötsligt var gravid.
 
Sv: Hur länge..

Vi blev ihop -94 och fick första barnet -02, så drygt 8 år då! Sen fick vi andra barnet hösten -05.
 
Sv: Hur länge..

Vi blev ihop i maj 2004.
Första gången "vi" blev gravida var under hösten/vintern 2004 (minns ej när exakt).
Den graviditeten slutade dock i missfall, tyvärr.. :(
Sen blev vi gravida igen, december 2005 och nyligem föddes vår Neo.
Vi har nu varit ihop i ca 2,5 år.
 
Sv: Hur länge..

Blev tillsammans 1/5 2005, hann flytta ihop (efter 3 veckor) och pratade om barn tillsammans (typ året därpå) men blev gravida liiite tidigare...testade positivt den 4/8 2005! Sonen är snart 6½ mån gammal och livet tillsammans är underbart. :-)
 
Sv: Hur länge..

Jag och sambon firar 5 år tillsammans nu i november, har bott ihop i 3½ år ungefär.
"Vi" blev gravida helt oplanerat i maj i år, så beräknad ankomst för den lill* är i början på februari nästa år.

Vi hade trott att vi skulle få vårt första barn om sisådär 3-4 år, men det blir inte alltid som man tänkt sig... och självklart kommer det lilla pyret att vara det underbaraste som finns när den kommer ut :love:
 
Sv: Hur länge..

Vi träffades i slutet av september 2004.
I mitten av april 2006 plussade jag.

Så typ 1,5 år :D
 
Sv: Hur länge..

Jag och min sambo träffades 2002 och 2005 börja vi säga att blir det så blir det..... 10/10 2006 föddes vår dotter!
 
Sv: Hur länge..

.. hade ni varit tillsammans med ert/ era barns far när ni blev gravida?
Bara hände det eller hade ni pratat om det innan och var förberedda?

Domino har lite mer funderingar och nyfikenhet som måste stillas. :D Vet att man inte ska tänka så mycket på hur andra gjort/haft det.. :p


Vi hade varit tillsammans i en månad :angel: när vi planerade vårt första barn, efter ytterligare en månad var jag gravid! :bump: Måste bara få tillägga att vi kände varann innan!
Vårt andra barn var också planerat har, nu två st guldklimpar på snart 3 år och 10 månader. Vi är då lika nykära än vi :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 255
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 082
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 697
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp