Hur länge använda andningslarm?

Comfort

Trådstartare
Vårt andningslarm har pajat, och jag är nu rädd för hur jag ska kunna sova...
Hur länge har ni använt andningslarm? Är i valet o kvalet om vi ska köpa ett nytt.. Moa är ju ändå 8 ½ månad nu...

Sambon hade en syster som dog i PSD vid 3 månaders ålder.

Hur hade ni gjort?
 
Sv: Hur länge använda andningslarm?

Den största risken är väl över när de är 6 månader, men det förekommer upp till ett år har jag för mig.

Jag tycker du ska göra vad din magkänsla säger, kommer du kunna sova utan? Sannolikheten att något skulle hända är otroligt liten men det är inte alltid mammakänslorna håller med.
 
Sv: Hur länge använda andningslarm?

frågan är ju om hon hade varit dubbelt så gammal kanske jag inte kan sova då heller, är ju rädd att nåt ska hända. Min magkänsla säger att jag kommer vara vaken i tre veckor innan vi får tag på ett nytt. Men som sagt, det hade jag väl tyckt om hon varit 1 år med.
 
Sv: Hur länge använda andningslarm?

JAG ÄLSKAR MIN KARL!!!!!!!!!!!!!

Han fixade den igen, med packtejp:D Är värsta glappet i den men nu när vi tog i båda och drog tejpen funkar det!!:banana:
Det lär inte hålla så länge så snart måste vi väl ändå sluta använda den, men varje dag är +.

Jag erbjöd min kropp om han fixade den, men har var för trött:p
 
Sv: Hur länge använda andningslarm?

Vi slutade använda larmet när de var runt 8 månader. Dels är risken mycket lägre då, och dels för att de började bli mer rörliga och kanske skulle hamna utanför plattan ibland, med risk för fellarm.

Det var skönt att sluta, för då kunde vi ha dem i vår säng.
 
Sv: Hur länge använda andningslarm?

Yeeeej grattis!
Vad har ni för larm?

Jag slutade använda mitt (mina :o) när Elina var ett år. Och det var jobbigt i början! Men jag tror det hade varit lika jobbigt närsom faktiskt. Hon är nu 2 år och 3 månader och jag måste fortfarande kolla att hon andas några gånger per natt... min omgivning suckar och himlar med ögonen (alla utom min älskade man som förstår mig) och tycker att jag skall 'släppa taget lite'. Men det släpper lite pö om pö, och hon skadas inte av att jag tittar till henne :).
 
Sv: Hur länge använda andningslarm?

tack:)

det är ett respisense, hon sover mest i vår (min säng, sambon har fått börja sova i en annan säng i samma rum)

Än så länge är hon duktig och sliter inte av det, men hon sover med body så hon inte kan det så lätt
 
Sv: Hur länge använda andningslarm?

Jag hade nog kanske inte köpt ett nytt. Vi slutade med larmet när E var kring 10-11 månader för då plockade hon av det själv och väcktes av det där underbara hjärtatihalsgropenljudet stup i ett ibland =)

Så kör så länge det håller, jag tror det är jobbigt en tid oavsett när man slutar. Jag kollar till E några ggr extra nu, men på det stora hela gick det faktiskt bra att vara utan.
 
Sv: Hur länge använda andningslarm?

Min systerson dog i vintras i PSD en vecka ifrån 6 månader gammal, då fick vi tag på information som sa att upp till 1-1,5 år finns risken men vet inte själv exakt.
 
Sv: Hur länge använda andningslarm?

Hahahaha, packtejp/silvertejp is da lösning i livet.:D

Du får erbjuda dina tjänster en annan gång när ni inte är för trötta.;)

Här är jag rädd för att lille Norpan snart drar loss sitt respisense. Han pillar på allt. Gärna på sin snopp när han är naken och har börjat fumla efter larmet med. Kommer jag att sova? Nä, tror inte det.
 
Sv: Hur länge använda andningslarm?

*kl*

Hysteriska jag kan knappt med att berätta... Theo har sovit utan larm för första gången i natt. 15 månader gammal... :o Han har fått sova utan på dagarna i några veckor för att jag ska vänja mig vid tanken. Sambon tycker att jag är mer än lovligt löjlig, men jag kan inte hjälpa det. Vi har haft plattor under madrassen och det har funkat jättebra.

Men som sagt, nu får han sova utan, och jag hoppas att jag oxå kan det!
 
Sv: Hur länge använda andningslarm?

Gud vad hemskt, ledsen jag blev för eran skull.. Skönt det känns att jag köpt ett larm!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Hur länge använda andningslarm?

Senaste patentlösning var ett buntband runt:D
Men det höll bara några dagar.. så nu sover hon utan:crazy:

Fast att hon ska dö av psd känns avlägset just nu, för då måste de väl faktiskt sova:p
Inatt har vi haft den hittills mest jobbiga natten , hon sov från 21-23, låg sen vaken till 04! jävla unge.. klarvaken, halvsov, åt, tuttade, pratade och rev mg i ansiktet. Somnade sen om iaf och vaknade 4 gånger fram till vi klev upp vid 8.

Nån som vill ha världens charmtroll., alltid glad, pratar massor men inte sover?:D

Hoppas/antar att det är värmen, hon har inte sovit mer än 2 timmar i sträck på en vecka nu.
 
Sv: Hur länge använda andningslarm?

usch ja jag minns det, har tom med för mig att jag såg annonsen i tidningen. Så hemskt.

Har din syster lyckats komma vidare?
 
Sv: Hur länge använda andningslarm?

Jag förstår dig!

Hade vi haft ett sånt larm hade hon nog fått ha det tills hon bytte till vanlig säng:D
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 046
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 453
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 266
Senast: Calmiche
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 937
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp