HUr klipper man?!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare LoveMyHorse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 929
L

LoveMyHorse

Hjälp jag börjar bli desperat! Förra gången (som även var 1:a!)jag klippte min häst var min kompis med, det var hennes maskin och hon fixade iordning den så det var bara för mej att börja klippa. men nu har hon flyttat och jag ska hyra maskin av en annan. Fast jag vet inte hur man gör:o eller ja, jag kan ju sätta på maskinen och klippa själv, men innan? hur "förbereder" man maskinen? har läst att man ska olja den, hur/var gör man det?hur ofta? hur vet man när den behöver smörjas? ska man göra det innan oxå eller bara under tiden? snälla hjälp!:crazy:

Sv: HUr klipper man?!

ah smart:o:D fast.... han är å andra sidan lite snobbig och klipper skiiitfult och jag är lite rädd att han ska få för sej att visa hur den funkar på min häst och DET vill jag inte... ingen som har en länk till bruksanvisning eller liknande?

Vi sprayar med olja ganska ofta, typ var femte minut, samt borstar bort hår från luftfiltret så att det inte blir blockerat.

Han behöver ju inte visa på häst. Bara vart du ska olja och vart justerskruven sitter.

När du ska klippa är det bara att hålla maskinen stadig med "konstant tryck" mot hästen så löser det sig. :)

Det löste sej, det fanns en manual :D fast maskinen blidde lite sur på ena sidan av halsen där jag tydligen borstat lite slarvigt:o:p så då kärvade den lite men då körde jag lite i luften så den fick rensa sej och sen funkade den perfekt igen :) pållan blev urfin:love:

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 205
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 725
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
47
· Visningar
1 977
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
702
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Knäckemacka
  • dubbla efternamn?

Hund, Katt, Andra Djur