Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De har tagit ställning och vill göra det nu .Varför ska de döpas nu och inte få vänta tills de är gamla nog för konfirmation och då tar ställning själva?
Av olika anledningar döptes inte våra barn som bebisar utan ska döpas nu som 11, 8 och 4 år istället.
Hur bör de vara klädda? Tänkte mig vit skjorta , vanliga byxor typ jeans till killen medan tjejerna ska ha vit klänning. Eller vad ? De kan ju knappast ha dopklänning.
Fyraåringen också?De har tagit ställning och vill göra det nu .
Fyraåringen också?
Tack .Du kanske kan starta en egen tråd om det, där de som vill kan gå in och diskutera frågan? Så behöver du inte förstöra TS helg.
Jaa tänka sigFyraåringen också?
Du kanske kan starta en egen tråd om det, där de som vill kan gå in och diskutera frågan? Så behöver du inte förstöra TS helg.
Jag har inga problem med varken helg eller tråd.Om ett svar i en diskussionstråd har potential att förstöra ens helg kanske man inte ska starta den tråden?
För övrigt (och återigen) äger inte trådstartaren sin tråd.
Men jisses vad otrevlig du är.Du kanske kan starta en egen tråd om det, där de som vill kan gå in och diskutera frågan? Så behöver du inte förstöra TS helg.
Jag har inga problem med varken helg eller tråd.
Tyckte att Sveas svar ändå var omtänksamt.
Varför vänta? Det är en vänlig gest att göra. Sen är det ingen som tvingar någon att leva ut religionen. Att bli döpt är ingenting skadligt. Och även barn kan ta ställning.Varför ska de döpas nu och inte få vänta tills de är gamla nog för konfirmation och då tar ställning själva?
Blir nog jättebra med den klädseln. Pax vobiscum.Av olika anledningar döptes inte våra barn som bebisar utan ska döpas nu som 11, 8 och 4 år istället.
Hur bör de vara klädda? Tänkte mig vit skjorta , vanliga byxor typ jeans till killen medan tjejerna ska ha vit klänning. Eller vad ? De kan ju knappast ha dopklänning.
Mitt svar var till viss del menat så, att det var märkligt att någon annan svarade ganska skarpt å dina vägnar.
Man väljer att döpa barnet in i en religion och in i svenska kyrkan. Det betyder att om barnet inte vill vara medlem sen måste h*n aktivt gå ur när h*n är myndig. Jag tycker det är fel att välja religion åt sitt barn.Varför vänta? Det är en vänlig gest att göra. Sen är det ingen som tvingar någon att leva ut religionen. Att bli döpt är ingenting skadligt. Och även barn kan ta ställning.
WORD!Man väljer att döpa barnet in i en religion och in i svenska kyrkan. Det betyder att om barnet inte vill vara medlem sen måste h*n aktivt gå ur när h*n är myndig. Jag tycker det är fel att välja religion åt sitt barn.
Och nej, ett barn kan inte ta ställning då ett barn inte förstår vad dopet innebär fullt ut. Kanske 11-åringar, men knappt de för då har man inte läst särskilt mycket religion i skolan.
Man väljer att döpa barnet in i en religion och in i svenska kyrkan. Det betyder att om barnet inte vill vara medlem sen måste h*n aktivt gå ur när h*n är myndig. Jag tycker det är fel att välja religion åt sitt barn.
Och nej, ett barn kan inte ta ställning då ett barn inte förstår vad dopet innebär fullt ut. Kanske 11-åringar, men knappt de för då har man inte läst särskilt mycket religion i skolan.