Hur kan detta vara lagligt?

C

CleverFrisco

Av en händelse kom denna länk i min väg och nu är jag förbannat upprörd. Jag har alltid sett mig som en sann djurvän och när man surfar in på en sån här sida blir jag heligt förbannad! :mad:

Hur fasen kan det här vara lagligt? Och det värsta av allt - skithögarna har spärrat sidan så att man kan inte ge dem en salva av sanningen ord. Usch, sånt här gör att jag sover oroligt på nätterna. Och fy för sjuka människor. www.svenskazeta.com

urk... fattar inte riktigt hur det står till där uppe hos vissa människor!!

Det är nog fullständigt olagligt.
Och går nog att komma åt med att det är att uppmana till brott. Tidelag är inte lagligt.

Fan, det är borttaget.
Tidelag är inte längre olagligt.

Det kan kanske rubriceras som sexuellt utnyttjande?
Djuren står ju i beroendeställning till människan.

Hur som helst, så får man inte göra det på andras djur, det är olaga tillgrepp.

Hur fan kunde lagstiftarna ta bort det?

Jag är inte SÅ uppdaterad på just DE lagarna, av någon underlig orsak.

Har kollat in sidan, och det verkar faktisk som om de inte gör något olagligt. Ingen annonsering, inga uppmaningar till att begå brott (men däremot tvärtom)

Tidelag är olagligt, äckligt och moraliskt fel.

Men sidan är välstädad, och tanken är väl just att inte hamna på kant med lagen. Tittade lite i forumet också, visst, frånstötande, men de försöker hålla det städat, och lagligt.

Jag skulle nog snarast jämföra det med ett forum för psykiskt sjuka, där medlemmarna kan prata med människor med samma problem.

Jag är fortfarande äcklad över ämnet, men tycker inte om att sätta munkavle på folk.

Det finns inget i lagtexten längre som gör tidelag olagligt. Det är borttaget.

Det finns en länk till en annan sida med praktiska beskrivningar "Hur man gör", den sidan innehåller instruktiva fotografier. Också mycket prydlig, med pekpinnar att man inte kan gå in på annans mark och inte antasta främmande djur.

FY FAN!!! :mad: :mad: :mad:

Hur fel kan man bli? Var de sist i kön när gud delade ut hjärnor???

Vill ni klaga? Såg att det gick att maila dom! Klicka på "Om SZ", gå ner på sidan och nästan längst ner står det vilka som gjort sidan, klickar man på deras namn får man upp deras mailadresser!!!

Så vidrigt! :mad: :mad: :mad:

Jag tror det är svårt att bevisa. En sökning i mediearkivet gav ett par artiklar om personer som har gripits eller åtalats efter ha haft sex med djur, men det verkar som det saknas artiklar om friande/fällande domar.

/Soapbubble

:( usch usch usch usch det gör ont i hjärtat då man får se hur vissa j-la kräk agerar. För mig skulle dom gärna få amputera könet tillsammans med alla andra sexförbrytare. :mad:

Ville bara påpeka anledningen till att tidelag inte längre är olagligt. Det har aldrig varit av hänsyn till djuren som det varit förbjudet med sexuellt umgänge mellan djur och människa (t ex så var det inte bara dödsstraff för människor som förgrep sig på djur tidigare; även djuret skulle dödas). Förbudet har snarare berott på okunskap (man visste inte säkert att människa och djur inte kunde få gemensam avkomma) och kristen moral. När utvecklingen gått framåt har man tagit bort förbudet mot tidelag, och i stället valt att skydda djuren med en separat djurskyddslagstiftning som omfattar även sexuellt umgänge med djur om det innebär att djuret lider.

*hua* :crazy:

Klickade mig in på hästforumet, och visst. Inga djurplågare i bemärkelsen "våldsamma" - men fy vad äckligt. :( *ryser*

Hur SJUTTON fungerar vissa människor? Och har de alltså egna hästar som de gör så här med?

Eller knatar de in i betesflockar. Läste om någon som "bekantat sig med ett chokladbrunt fullblodssto under en sommar" - inte kan det väl vara hans egna då? Inte för att det är värre för hästen, men vad farao skulle man ta sig till om man hittade någon sådan i flocken på sommaren? :mad:

Spärrat forumet har dom väl inte gjort ?? Är det inte bara att regga sig så kan man skriva vad hundan man vill....eller ??

djurskyddslagstiftning som omfattar även sexuellt umgänge med djur om det innebär att djuret lider.
Men kan man bevisa att djuret lider av det, och lider verkligen djuret. Djur har ju inga moraliska aspekter på det hel, de känner ingen skuld. Skönt är skönt, så att säga. Jag har då sett brunstiga ston tycka att gynundersökning är jättemysigt och vallackar som får erektion vid rykt, för att rykt är skönt. Och att tappa sperma från en hingst, det är ju en klart sexuell handlig från hingstens sida i alla fall. Var går i så fall gränsen? Är det djurplågeri att tappa sperma från en hingst? Är det djurplågeri att inseminera ett sto?

Ja nog är det äckligt och perverst...
Det borde vara lika hårt straff som för att förgripa sig på barn eller våldtäkt i allmänhet.

Usch :cry: :mad: :mad: :(

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 853
Senast: Texaz
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745
C
Övr. Djur Först måste jag berätta den glada biten: (OM DU INTE ORKAR LÄSA, MEN VILL HJÄLPA MIG MED PROBLEMET, RULLA NER!!) Min lille...
Svar
1
· Visningar
2 549
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II