Hur kan detta vara lagligt?

Varför är du så taskig och nedlåtande?

För att inlägget jag besvarade skrev:
Ja, och kastrationsångest. Att de män i tråden som stundom förlöjligar och förminskar kvinnor och för deras talan helt plötsligt skriker högljutt om MANNEN och sin rätt att vara enda tolkare av mannens känslor må ha provocerat mig en aning.

...för att försvara sina plumpa riktade inlägg om kastrationsångest och att det ju bara är en flärp.

Om jag är en av männen (observera plural) i den här tråden som "stundom förlöjligar och förminskar kvinnor och för deras talan" så tycker jag att det är på sin plats att åtminstone namnge mig och ge exempel på det. Likaså om det är Jeffrey som åsyftas eller någon annan. Syftar det på mig så är det en lögn, vad gäller andra så vet jag inte. Det som skrivits av män i den här tråden om deras kunskap om sina könsorgan borde vara okontroversiellt oavsett.

Det är inte provocerande att män anser sig ha företräde att tolka mäns fysiska känslor. Särskilt inte när det är deras egna, personliga, känslor som ifrågasätts. Att påstå något annat är hyckleri.

Något med att sticka ett barn av rituellt skäl verkar så bisarrt för mig.
När man har låtit sticka ett litet barn av alla möjliga orsaker så känns ett litet stick till som faktiskt som en marginell händelse.
Om man har ett barn på neonatalen som det skall tas billirubinprov på flera gånger om dagen så försvinner ett stick till bara i mängden.

Så vilka upplevelser av övergrepp motiverar förbud och vilka inte? Långt ifrån alla omskurna ser det ju som ett övergrrepp. Och jag hade lätt låtit skära av en örsnibb för en annan upplevelse av min skolgång. (Jag har ingen förhud att offra.)

Det ena är ett kirurgiskt ingrepp, det andra är ett utbildningssystem. Det känns inte som ett relevant anförande, även om det låter som att det behövs åtminstone reform - men det känns inte som vi kan täcka utbildningsfilosofi och snoppkarvande i samma tråd.

När man har låtit sticka ett litet barn av alla möjliga orsaker så känns ett litet stick till som faktiskt som en marginell händelse.
Om man har ett barn på neonatalen som det skall tas billirubinprov på flera gånger om dagen så försvinner ett stick till bara i mängden.

Ja, men grundidén borde vara att varje stick ska vara väldigt välmotiverat av barnets väl, eftersom det egentligen är väldigt fel att sticka ett barn.

Annars är det en sån där slippery-slope och så får man med sig en igelkott hem.

Så vilka upplevelser av övergrepp motiverar förbud och vilka inte? Långt ifrån alla omskurna ser det ju som ett övergrrepp. Och jag hade lätt låtit skära av en örsnibb för en annan upplevelse av min skolgång. (Jag har ingen förhud att offra.)

När det handlar om omskärelse så är vi lite förbi övergrepp och inne på grov misshandel, om man ska kategorisera det utifrån ett rättsligt perspektiv. Då är ju presumtionen att det är förbjudet, men vissa handlingar undantas från förbudet, t.ex. ses inte frivilliga och/eller akuta operationer som grov misshandel.

Jo det blir lätt provocerande i ljuset av att männen i alla tider har tagit sig rätten att vara tolkare av kvinnors känslor.
Men vi kan väl försöka att sjukna till samma nivå?

Jag är inte män. Jag tänker inte tystas med anledning av hur andra män beter sig. Jag tänker inte byta åsikt om omskärelse av pojkbebisar för att könsstympning är värre eller för att män har privilegier.

Jag tänker inte heller börja bete mig som om jag vet bättre än kvinnors upplevelser av sina egna kroppar, bara för att jag behandlats på motsvarande sätt här.

Såna som inte är nödvändiga (t.ex. av medicinska skäl men även där finns ju en svår avvägning hur mycket man ska göra för att eventuellt kunna rädda ett liv) och som dessutom är oåterkalleliga tycker jag motiverar förbud.

Vad din skolgång har med saken att göra begriper jag inte. Ska kass skolgång rättfärdiga omskärelse?

När det handlar om omskärelse så är vi lite förbi övergrepp och inne på grov misshandel, om man ska kategorisera det utifrån ett rättsligt perspektiv. Då är ju presumtionen att det är förbjudet, men vissa handlingar undantas från förbudet, t.ex. ses inte frivilliga och/eller akuta operationer som grov misshandel.

Ja just det :bow: Jag tolkade det t.o.m för snällt och var inne på ofredande.

Ja, men grundidén borde vara att varje stick ska vara väldigt välmotiverat av barnets väl, eftersom det egentligen är väldigt fel att sticka ett barn.

Annars är det en sån där slippery-slope och så får man med sig en igelkott hem.
Anser du att vaccination av barn skall förbjudas?

Jag tänker inte tystas med anledning av hur andra män beter sig.
Tyvärr så får man ofta en skopa för vad någon grupp som man tillhör eller antas tillhöra gör och har gjort för övertramp.
Det var bara en förklaring för att få skribenten och andra att tänka efter.
Är det verkligen så här som vi tycker eller är det ett uttryck för att "ge igen"?

För att inlägget jag besvarade skrev:

...för att försvara sina plumpa riktade inlägg om kastrationsångest och att det ju bara är en flärp.

Om jag är en av männen (observera plural) i den här tråden som "stundom förlöjligar och förminskar kvinnor och för deras talan" så tycker jag att det är på sin plats att åtminstone namnge mig och ge exempel på det. Likaså om det är Jeffrey som åsyftas eller någon annan. Syftar det på mig så är det en lögn, vad gäller andra så vet jag inte. Det som skrivits av män i den här tråden om deras kunskap om sina könsorgan borde vara okontroversiellt oavsett.

Det är inte provocerande att män anser sig ha företräde att tolka mäns fysiska känslor. Särskilt inte när det är deras egna, personliga, känslor som ifrågasätts. Att påstå något annat är hyckleri.
Så du tar åt dig, förbrödrar dig, säger Inte Alla Män och rundar av med att sätta villkor för tänkbara svar på ditt inlägg. Jaja.

Diverse mäns framfart må ha förbigått dig. Några av oss andra - tja, lite småprovocerad kan man bli. Men då är det ju bra att du talar oss till rätta.

Så du tar åt dig, förbrödrar dig, säger Inte Alla Män och rundar av med att sätta villkor för tänkbara svar på ditt inlägg. Jaja.

Diverse mäns framfart må ha förbigått dig. Några av oss andra - tja, lite småprovocerad kan man bli. Men då är det ju bra att du talar oss till rätta.

Eftersom det verkar vara två identifierbara män som uttalat sig i den här tråden (före Skerper) så är det väl rimligt att jag tar åt mig, och ser ditt och Hyacinths argumenterande som översitteri.

Men jag lastar i alla fall inte övriga kvinnor för det :up:.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka