Jag upplevde merparten av grundskolan som ett övergrepp. Bör grundskolan förbjudas?
Men herregud vad tramsig du är nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag upplevde merparten av grundskolan som ett övergrepp. Bör grundskolan förbjudas?
Glöm inte blygdläpparna, de borde vara blad.Klitoris är en plupp, ögat är en boll och armarna är blippelibloppisar.
Jo det blir lätt provocerande i ljuset av att männen i alla tider har tagit sig rätten att vara tolkare av kvinnors känslor.MANNEN och sin rätt att vara enda tolkare av mannens känslor må ha provocerat mig en aning.
Så vilka upplevelser av övergrepp motiverar förbud och vilka inte? Långt ifrån alla omskurna ser det ju som ett övergrrepp. Och jag hade lätt låtit skära av en örsnibb för en annan upplevelse av min skolgång. (Jag har ingen förhud att offra.)Men herregud vad tramsig du är nu.
Varför är du så taskig och nedlåtande?
Ja, och kastrationsångest. Att de män i tråden som stundom förlöjligar och förminskar kvinnor och för deras talan helt plötsligt skriker högljutt om MANNEN och sin rätt att vara enda tolkare av mannens känslor må ha provocerat mig en aning.
Glöm inte blygdläpparna, de borde vara blad.
Man bläddrar ju bland dem.
När man har låtit sticka ett litet barn av alla möjliga orsaker så känns ett litet stick till som faktiskt som en marginell händelse.Något med att sticka ett barn av rituellt skäl verkar så bisarrt för mig.
Så vilka upplevelser av övergrepp motiverar förbud och vilka inte? Långt ifrån alla omskurna ser det ju som ett övergrrepp. Och jag hade lätt låtit skära av en örsnibb för en annan upplevelse av min skolgång. (Jag har ingen förhud att offra.)
När man har låtit sticka ett litet barn av alla möjliga orsaker så känns ett litet stick till som faktiskt som en marginell händelse.
Om man har ett barn på neonatalen som det skall tas billirubinprov på flera gånger om dagen så försvinner ett stick till bara i mängden.
Så vilka upplevelser av övergrepp motiverar förbud och vilka inte? Långt ifrån alla omskurna ser det ju som ett övergrrepp. Och jag hade lätt låtit skära av en örsnibb för en annan upplevelse av min skolgång. (Jag har ingen förhud att offra.)
Jo det blir lätt provocerande i ljuset av att männen i alla tider har tagit sig rätten att vara tolkare av kvinnors känslor.
Men vi kan väl försöka att sjukna till samma nivå?
När det handlar om omskärelse så är vi lite förbi övergrepp och inne på grov misshandel, om man ska kategorisera det utifrån ett rättsligt perspektiv. Då är ju presumtionen att det är förbjudet, men vissa handlingar undantas från förbudet, t.ex. ses inte frivilliga och/eller akuta operationer som grov misshandel.
Anser du att vaccination av barn skall förbjudas?Ja, men grundidén borde vara att varje stick ska vara väldigt välmotiverat av barnets väl, eftersom det egentligen är väldigt fel att sticka ett barn.
Annars är det en sån där slippery-slope och så får man med sig en igelkott hem.
Tyvärr så får man ofta en skopa för vad någon grupp som man tillhör eller antas tillhöra gör och har gjort för övertramp.Jag tänker inte tystas med anledning av hur andra män beter sig.
Anser du att vaccination av barn skall förbjudas?
Anser du att vaccination av barn skall förbjudas?
Så du tar åt dig, förbrödrar dig, säger Inte Alla Män och rundar av med att sätta villkor för tänkbara svar på ditt inlägg. Jaja.För att inlägget jag besvarade skrev:
...för att försvara sina plumpa riktade inlägg om kastrationsångest och att det ju bara är en flärp.
Om jag är en av männen (observera plural) i den här tråden som "stundom förlöjligar och förminskar kvinnor och för deras talan" så tycker jag att det är på sin plats att åtminstone namnge mig och ge exempel på det. Likaså om det är Jeffrey som åsyftas eller någon annan. Syftar det på mig så är det en lögn, vad gäller andra så vet jag inte. Det som skrivits av män i den här tråden om deras kunskap om sina könsorgan borde vara okontroversiellt oavsett.
Det är inte provocerande att män anser sig ha företräde att tolka mäns fysiska känslor. Särskilt inte när det är deras egna, personliga, känslor som ifrågasätts. Att påstå något annat är hyckleri.
Hur var det med narkolepsin?Nej. Det sa jag i princip av inlägget du citerade.
Så du tar åt dig, förbrödrar dig, säger Inte Alla Män och rundar av med att sätta villkor för tänkbara svar på ditt inlägg. Jaja.
Diverse mäns framfart må ha förbigått dig. Några av oss andra - tja, lite småprovocerad kan man bli. Men då är det ju bra att du talar oss till rätta.