Som ett övergrepp som även gav nedsättning av funktionen.Känslomässigt då?
Som en kränkning men inte ett funktionellt handikapp?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som ett övergrepp som även gav nedsättning av funktionen.Känslomässigt då?
Som en kränkning men inte ett funktionellt handikapp?
Jag känner minst en som blev omskuren i tonåren av medicinska skäl. Det blev bra tyckte han.Jag med samt att slutresultatet blir bättre.
Alltså att det inte skall gå att få samma goda resultat om man väntar till senare i livet.
Amerikanska pojkar omskärs utan religiösa skäl.Jodå, men övergrepp på småbarn slår det mesta. För ja, hade det inte skett i religionens namn så hade det varit solklart övergrepp.
Vilka problem har de givit uttryck för?
Amerikanska pojkar omskärs utan religiösa skäl.
Alltså, jag är ledsen, men för mig framstår det helt perverst att man skulle omskära sitt barn för att man som förälder tycker det är sexigt?
Jag har stor förståelse för när man gör det in judendomen och islam. Även om jag i sak är emot det.
Han hade även en känsla av att ollonen inte var så känsligt som det hade kunnat vara
Circumcision in this context is often described as “just a little snip,” and the foreskin as “a tiny flap of skin.” I won’t go into the details of what a circumcision surgery actually involves (here is a video for those who are not too squeamish), but “little snip” is not an accurate description.
Måste hämte lite mer poppcorn säger en förhudslös skerper !
Most prominent acharonim rule that the mitzvah of brit milah lies in the pain it causes, and anesthetic, sedation, or ointment should generally not be used.[15]
However, it is traditionally common to feed the infant a drop of wine or other sweet liquid to soothe him.[16][17]
Eliezer Waldenberg, Yechiel Yaakov Weinberg, Shmuel Wosner, Moshe Feinstein and others agree that the child should not be sedated, although pain relieving ointment may be used under certain conditions; Shmuel Wosner particularly asserts that the act ought to be painful, as per Psalms 44:23.[15]
Regarding an adult circumcision, pain is ideal, but not mandatory. In a letter-to-the-editor published in The New York Times on January 3, 1998, Rabbi Moshe David Tendler disagrees with the above and writes, "It is a biblical prohibition to cause anyone unnecessary pain". Rabbi Tendler recommends the use of an analgesic cream.[18] Lidocaine should not be used, however, because Lidocaine has been linked to several pediatric near-death episodes.[19][20]
Den här filmen är ganska representativ, dessutom pratar de mest engelska.
Wikipedia:
Vid de brit milot jag närvarat vid har man använt bedövningsspray. Penisblockad måste vara smärtsamt.
man fick ju inte se ett dyft där, finns det ingen där man faktiskt får se hur det går till så att vi kan se skillnaden?Den här filmen är ganska representativ, dessutom pratar de mest engelska.
Okej, jag antar att vi åtminstone är ense om att idéen att smärta är en önskvärd komponent vid barnomskärelse är förkastlig?