Hur kan detta vara lagligt?

Alltså, jag är ledsen, men för mig framstår det helt perverst att man skulle omskära sitt barn för att man som förälder tycker det är sexigt?

Jag har stor förståelse för när man gör det in judendomen och islam. Även om jag i sak är emot det.

Ja nu menade jag att jag upplever det sexigt på EN VUXEN MAN, inte på ett barn heller! :crazy:

Tittar inte åt män yngre än 30 år utan möjligtvis typ "Gud vad söt han är, hoppas min son kommer att se ut så!"

Har haft turen att varit tillsammans med två män födda i USA (svenska, "kristna" föräldrar) som gjorde det pga att "alla gör det" i USA. Dom har aldrig reflekterat över att det skulle vara hemskt utan uppskattar det).

Artikeln länkar dessutom till en youtube-video som visar genomförandet av en omskärelse:
Circumcision in this context is often described as “just a little snip,” and the foreskin as “a tiny flap of skin.” I won’t go into the details of what a circumcision surgery actually involves (here is a video for those who are not too squeamish), but “little snip” is not an accurate description.

Video

Senast ändrad:
Wikipedia:
Most prominent acharonim rule that the mitzvah of brit milah lies in the pain it causes, and anesthetic, sedation, or ointment should generally not be used.[15]

However, it is traditionally common to feed the infant a drop of wine or other sweet liquid to soothe him.[16][17]

Eliezer Waldenberg, Yechiel Yaakov Weinberg, Shmuel Wosner, Moshe Feinstein and others agree that the child should not be sedated, although pain relieving ointment may be used under certain conditions; Shmuel Wosner particularly asserts that the act ought to be painful, as per Psalms 44:23.[15]

Tillägg, jag borde inte ha uteslutit det sista stycket:
Regarding an adult circumcision, pain is ideal, but not mandatory. In a letter-to-the-editor published in The New York Times on January 3, 1998, Rabbi Moshe David Tendler disagrees with the above and writes, "It is a biblical prohibition to cause anyone unnecessary pain". Rabbi Tendler recommends the use of an analgesic cream.[18] Lidocaine should not be used, however, because Lidocaine has been linked to several pediatric near-death episodes.[19][20]

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka