Hur kan detta vara lagligt?

Jag har hört påståendet att det är säkrare att göra det på barn. Jag vet inte om det är sant. Om det är det så borde man ta med det i resonemanget.
Ah okej, det har jag inte hört. Men om det stämmer så, absolut, valid point.

Nej, det skulle jag aldrig påstå. Men en heteroman har troligen, men inte säkert, träffat fler fittor än jag och kan berätta om hur deras innehavare upplever sex.

Jaha. Jag tror ju inte att man ska ta för givet att ens sexpartner är helt ärlig om hur den upplever sex. Och i alla fall jag har diskuterat sex en hel del med mina fittbärande vänner.

Så om nån snubbe argumenterar emot dig, när du pratar om din fitta, med motiveringen att hans tjej minsann sagt annorlunda så köper du det som ett rimligt argument?

Du har inte riktigt förstått mitt resonemang.
Om du verkligen vill veta, så kan jag förklara. Men jag misstänker att du missförstår med flit.

halv knapp
Det är just det som gör det komplext. Tycker att man har fullrätt att utöva sin religion. .

Du får utöva din religion hur mkt du vill på dig själv. I sverige äger du inte barn. Barnet är sin egen person så du skall ha 0 rätt att utöva din religion på ditt barn.

Jag begriper verkligen inte. För mig är detta verkligen ingen gråzon eller komplicerad tanke alls. Om min religion säger åt mig att skära av mig näsan så får jag göra det. Men jag får inte göra det på mitt barn hur mkt jag än tror att Ludde i himlen bryr sig om det.
Det är förkastligt!

Vill man att Ludde i himlen skall få sitt barns näsa så får man vänta tills barnet är gammalt nog att ge näsan själv. Förslagsvis efter myndig ålder. Det gäller judar också.

Jag vill fortfarande ha svar på hur vi skall göra med de som i vuxen ålder känner sig mindre nöjda med vad deras föräldrar gjort mot dem.
Hur hade Cilla hanterat om hennes son hade känt sig stympad och inte alls ville vara jude, tex?

Är det rimligt att dessa barn skall få någon slags upprättelse och ersättning?

Så om nån snubbe argumenterar emot dig, när du pratar om din fitta, med motiveringen att hans tjej minsann sagt annorlunda så köper du det som ett rimligt argument?
Om en man påstår att massor av tjejer som han har varit intim med säger att deras könsorgan fungerar annorlunda än mitt så skulle ta med det i diskussionen när man diskuterar fittor i allmänhet.

Jag begriper verkligen inte. För mig är detta verkligen ingen gråzon eller komplicerad tanke alls.

Mycket av det positiva kommer förmodligen av att det är något som utförs, är lagligt och är något man har hört talas om sen man var liten. Då är det naturligare att vara för än mot, förändring är det konstiga.

Antagligen är den effekten inte lika stor i Sverige som i länder där det verkligen är norm.

Jag vill fortfarande ha svar på hur vi skall göra med de som i vuxen ålder känner sig mindre nöjda med vad deras föräldrar gjort mot dem.
Hur hade Cilla hanterat om hennes son hade känt sig stympad och inte alls ville vara jude, tex?

Jag tycker också att det är irriterande att det spåret inte har besvarats, men vi kanske inte ska göra det så personligt. Det känns inte riktigt värt det.

Om en man påstår att massor av tjejer som han har varit intim med säger att deras könsorgan fungerar annorlunda än mitt så skulle ta med det i diskussionen när man diskuterar fittor i allmänhet.

I det här scenariot låter det som att han har något sexuellt specialintresse som han försöker ställa i god dager.

Jo visst vore det intressant, men jag har ännu inte träffat någon sådan så vi kan väl börja med att få veta hur de missnöjda upplever saken och vilka argument de har till sitt missnöje.

Är det rimligt att dessa barn skall få någon slags upprättelse och ersättning?

Äh, ge dem lite terapi bara för att bota deras kastrationsångest.

I det här scenariot låter det som att han har något sexuellt specialintresse som han försöker ställa i god dager.
Eller att jag skulle råka ha något problem som jag inte visste om.
Nu så har jag inte råkat ut för det utan det verkar som att jag överensstämmer ganska så bra med männens tidigare erfarenheter.

Jo visst vore det intressant, men jag har ännu inte träffat någon sådan så vi kan väl börja med att få veta hur de missnöjda upplever saken och vilka argument de har till sitt missnöje.

Det verkar ju inte finnas någon sådan i tråden (i alla fall ingen som skriver, jag förstår ju om man inte vill det med tanke på attityden här) men vi tycks vara flera som träffat på omskurna män som är missnöjda med det.

Jag känner två personer, muslimer för övrigt, som önskar att deras föräldrar gjort annorlunda.
Jag (och den oönskat omskurne) tycker att vuxna har all rätt att själva välja att bli omskuren om de vill.
Jag tänker mig att vid 13-15års åldern är rätt rimligt att själv kunna få välja hål i öronen, omskärelse och liknande. Då kan man ju få det gjort innan sexualdebut om man vill, men man är tillräckligt vuxen att förstå att det är ett kirurgiskt ingrepp.

Jag har hört påståendet att det är säkrare att bli omskuren som barn. Jag vet inte om det är sant. Om det är det så borde man ta med det i resonemanget.
Jag med samt att slutresultatet blir bättre.
Alltså att det inte skall gå att få samma goda resultat om man väntar till senare i livet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka