Hur kan detta vara lagligt?

Resten var helt OK debattinlägg. Youtube kan man skippa som källa om man vill framstå som påläst o seriös. Vad gäller för o emot så avslutas Wikiartikeln jag länkade till tidigare i tråden med rubriken "externa länkar" gott om läsning där.

Kul att du hittade gott om läsning och okej debattinlägg. Håller dock inte med om delen angående Youtube. Visst om jag nu försökte bevisa att månlandningen var fejk hade kanske Youtube inte varit en bra källa, men för personliga berättelser (i princip det enda beviset som är möjligt i det här fallet) fungerar det.

Jag har sett rapporter som både handlar om orgasmsvårigheter och om bättre "uthållighet" hos omskurna män. Möjligen är det ungefär samma sak men med olika beskrivning och olika upplevelse?

Så kan det kanske vara, att ollonet blir mer okänsligt och det helt enkelt tar längre tid att komma och det kan tolkas både positivt och negativt?! Lite otippat också att kvinnliga partners skulle uppleva större risk för samlagssmärtor och orgasmsvårigheter med omskurna män, det trodde inte jag skulle påverka

Jag tycker inte att hur det blir med sexet bör vara huvudfokuset i diskussionen. En del gillar och en del gillar inte. Men det är ingenting som någon skall få bestämma över ett barn! Precis lika lite som man inte får operera bort eller sätta in plasttuttar på småflickor.
Det finns massor av kroppsdelar som vi klarar oss utan och som folk kanske tycker är sexigare om vi klipper bort. Öronsnibbar, tår, något finger här och där klarar vi oss också utan. Det är inte ok att ta bort dem heller. Det är inte ok att tatuera in eller operera in andra modifikationer. Det är inte ok att operera bort delar av könsorganen.

Hygienmotivationen måste vara tämligen föråldrad också. Det är många amerikaner som slutar könsstympa sina söner nu också så vi får väl se om trenden där borta vänder.

Så kan det kanske vara, att ollonet blir mer okänsligt och det helt enkelt tar längre tid att komma och det kan tolkas både positivt och negativt?! Lite otippat också att kvinnliga partners skulle uppleva större risk för samlagssmärtor och orgasmsvårigheter med omskurna män, det trodde inte jag skulle påverka
Nej, jag hade gissat att det kvittar helt för kvinnor. För mig kvittar det. Alla manliga sexpartners jag har haft utim en har varit/är omskurna. Skillnader männen emellan har jag tänkt beror mer på personliga egenskaper än på förhudens vara eller icke vara.

I Sverige har vi religionsfrihet. För mig betyder det friheten att slippa religion om jag inte aktivt söker upp den.

Jag respekterar trons betydelse för människan så länge individen själv väljer. Dvs jag tycker att allt som inbegriper religion och minderåriga är fel såvida det inte är generell religionsundervisning.

I Sverige har vi religionsfrihet. För mig betyder det friheten att slippa religion om jag inte aktivt söker upp den.

Jag respekterar trons betydelse för människan så länge individen själv väljer. Dvs jag tycker att allt som inbegriper religion och minderåriga är fel såvida det inte är generell religionsundervisning.
Men det är ju helt enkelt omöjligt för en icke-religiös familj att undanhålla barnen från religionen. Precis som sekulära familjer gör att det blir svårare för barn att bli religiösa.

Men det är ju helt enkelt omöjligt för en icke-religiös familj att undanhålla barnen från religionen. Precis som sekulära familjer gör att det blir svårare för barn att bli religiösa.
Menar inte att man ska gömma religionen, bara inte pracka på den. Jag döper el konfirmerar inte mina barn men vill de själva söka sig till religion när de blir äldre är de välkomna.

Att sekulära familjer gör att fler förblir oreligiösa är väl inte något problem så länge alla fått välja själva?

Hur ställer du dig till metzitzah b'peh? Bör det tillåtas att ingå, och om inte - varför skyddas inte det av religionsfriheten?
+ KL
Nu minns jag inte alla turer i debatten inför att lagen tillåter manlig omskärelse, ej heller har jag läst förarbetena.Själv bryr jag mig inte ett piss o religioner men jag får en fadd o unken smak i munnen när man singlar ut judendomen på det sätt som görs i tråden.

Ja, jag vet att @Elftor ´s fråga som jag citerar här var riktad till @CillaW , därav mitt KL eftersom jag tycker mig se antisemitism lite här o var i tråden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka