Ja det var ju synd att jag missade att påpeka det för skribenten jag citerade o svarade.Jag tycker att vi bör kalla det könsstympning, inte omskärelse, när det gäller kvinnor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det var ju synd att jag missade att påpeka det för skribenten jag citerade o svarade.Jag tycker att vi bör kalla det könsstympning, inte omskärelse, när det gäller kvinnor.
Du använde ju själv uttrycket "kvinnlig omskärelse". Jag menar att det inte existerar.Ja det var ju synd att jag missade att påpeka det för skribenten jag citerade o svarade.
Resten var helt OK debattinlägg. Youtube kan man skippa som källa om man vill framstå som påläst o seriös. Vad gäller för o emot så avslutas Wikiartikeln jag länkade till tidigare i tråden med rubriken "externa länkar" gott om läsning där.
Jag har sett rapporter som både handlar om orgasmsvårigheter och om bättre "uthållighet" hos omskurna män. Möjligen är det ungefär samma sak men med olika beskrivning och olika upplevelse?
Nej, jag hade gissat att det kvittar helt för kvinnor. För mig kvittar det. Alla manliga sexpartners jag har haft utim en har varit/är omskurna. Skillnader männen emellan har jag tänkt beror mer på personliga egenskaper än på förhudens vara eller icke vara.Så kan det kanske vara, att ollonet blir mer okänsligt och det helt enkelt tar längre tid att komma och det kan tolkas både positivt och negativt?! Lite otippat också att kvinnliga partners skulle uppleva större risk för samlagssmärtor och orgasmsvårigheter med omskurna män, det trodde inte jag skulle påverka
Lite otippat också att kvinnliga partners skulle uppleva större risk för samlagssmärtor och orgasmsvårigheter med omskurna män, det trodde inte jag skulle påverka
Det beror ju på hur man har det för övrigt.Hygienmotivationen måste vara tämligen föråldrad också.
Det infördes ju på många håll som ett sätt att förhindra runkande.argumentet det blir mindre kul att runka
Och jag vill tala om att det inte ser så ut efter en brit milá.
Jag önskar att jag inte hade Googlat på det....metzitzah b'peh
Hur ställer du dig till metzitzah b'peh? Bör det tillåtas att ingå, och om inte - varför skyddas inte det av religionsfriheten?
Hur ställer du dig till metzitzah b'peh? Bör det tillåtas att ingå, och om inte - varför skyddas inte det av religionsfriheten?
Men det är ju helt enkelt omöjligt för en icke-religiös familj att undanhålla barnen från religionen. Precis som sekulära familjer gör att det blir svårare för barn att bli religiösa.I Sverige har vi religionsfrihet. För mig betyder det friheten att slippa religion om jag inte aktivt söker upp den.
Jag respekterar trons betydelse för människan så länge individen själv väljer. Dvs jag tycker att allt som inbegriper religion och minderåriga är fel såvida det inte är generell religionsundervisning.
Jasså du kunde inte låta bli du heller.
Menar inte att man ska gömma religionen, bara inte pracka på den. Jag döper el konfirmerar inte mina barn men vill de själva söka sig till religion när de blir äldre är de välkomna.Men det är ju helt enkelt omöjligt för en icke-religiös familj att undanhålla barnen från religionen. Precis som sekulära familjer gör att det blir svårare för barn att bli religiösa.
+ KLHur ställer du dig till metzitzah b'peh? Bör det tillåtas att ingå, och om inte - varför skyddas inte det av religionsfriheten?