Hur INTRESSERAD???

Sv: Hur INTRESSERAD???

Som sagt alla westernryttare borde bo inom 15 mils radie från varandra:rofl:

Är lite nyfiken?

Hur mycket kan ni tänka er att betala för en Clinic (en helg)?

Vilka skulle ni vilja träna för?

Hur långt kan ni tänka er att åka?

Vad ska erbjudas för att ni ska välja en clinic framför en annan, mat, kringarrangemang etc?

:banana:

Jag vet att det inte är världens roligaste att svara på denna typ av frågor men det kanske är lättare att arrangera RÄTT typ av "events" om man vet vad som går hem helt enkelt;)
Jag tycker inte att man ska betala mer än 3000 på en clinic men det beror på var och hur länge det är!

Satt just och surfade på klubbens hemsida och snyftade lite över att jag inte har råd att vara med på de clinics som var på G.

De clinics vi åker på har varit för samma tränare 3 st varvat med varandra under de 8 år vi har tränat. Alla tränare är Proffs ryttare och har mkt lång erfarenhet av hästar, western, tävling, 2 st är också mkt erfarna domare.
Har behövt att åka som längst 10 mil, en hel helg clinic går på 1250-1350 kr inkl manege hyran.
Upppstallningen av hästen kostar runt 50-100 kr natten, själva sover vi offtast över på hotellet som ligger i närheten.
Kan ev betala upp till 2500 kr om det är en välmeriterad utländsk tränare för en hel helgclinic.

Jag håller på att arrangera en clinic just nu:).. Den kommer att kosta 2000/ekipage. Då ingår:tränare:D (dansk), kossor,manege,mat,boende,stallplats max 8:a deltagare. Hyffsat pris anser jag:)

Ja 2000 kr är ett bra pris, här är ju maten och boendet också med. Men en dansk, han snacker väll engelska på clinicen?;)

Kända duktiga tränare kostar ju mer naturligtvis(resor mm) men vi har ju många bra svenska tränare också. Å man kanske kan be dem prata med amerikansk brytning för en mer "exclusiv" känsla :p

:rofl: :bow:

ja, maxet ligger nog nånstans runt 2500-3000.
ska på två olika endagars, 850 för den ena då är man 2-3 pers i varje grupp rider 2 pass. den andra endagars ligger på 1000kr och då rider man helt själv.
boende är det trevligt om det kan ordnas på plats, och maten ska ingå i priset:) dessutom är det bästa om tränaren kan vara med när man äter och umgås, man lär sig mkt då me, ochdet brukar bli kul stämmning :)
uppstallning 50-100kr per natt + tillgång till hage...

hur långt man kan åka...
max 10mil för en endagars, men om det är en helg clinic och det är en bra tränare så skulle nog jag kunna åka 30-35mil enkelresa om det är smidigt med boende och stallplats.

Ja 2000 kr är ett bra pris, här är ju maten och boendet också med. Men en dansk, han snacker väll engelska på clinicen?;)

Ja tack och lov för det:bow::bow:
Till och med jag som är en emigrerad skåning har svårt att förstå vad han säger på Danska:D

På de senaste clinicar har jag betalat 900 kr för en helg (4*1 tim)
då har även stallplats och manege ingått...och vi rider max tre/grupp..är nog väldigt billigt då...

Jag kan nog tänka mig att betala ganska mycket för en clinic om det verkligen är en tränare som jag vill ha. Fredrik Thomsson ligger på mellan 3-3500:- och det betalar jag gladeligen. Jag har också arrangerat en del clinics genom åren allt från 1200 kronors till just 3000 kronors. Ska tex Fredrik komma hit från usa och hålla clinic så kostar det ju mer än om det är Rick som ska köra ca 5 mil hit.

Och jag tycker att man aldrig ska vara mer än 2 st i en grupp och det vill oftast inte tränaren heller, man vill få ut så mycket som möjligt och det är svårt om man är fler.

Sen får man nog tänka på vilken grupp man vänder sig till beroende på vilken tränare man anlitar. "Tävlingsryttaren eller hobbyryttaren."

Petra

*KL*
De clinics jag brukar rida ligger inte över 1500 kr/helg.
Tycker det känns som ett rimligt pris men vore det någon VÄLDIGT känd tränare ex. från utlandet så skulle jag kunna tänka mig att betala mer.
Tycker att det är slöseri på tid/pengar att rida helt ensam då man inte orkar (varken häst eller ryttare) vara igång Effektivt hela tiden bättre då med lite längre tid och två- tre ryttare. Optimalt är nog två.
Fotning/Filmning/grillkvällar/mat/boende/boxplats o.s.v. skall vara utöver utgångspriset och ses som ett "tillval" tycker jag.

KL
När jag ordnar clinics brukar vi rida ensamma, i 2 st 1/2 pass ,med vila emellan.
Ger betydligt mer än att rida 2 i en timme eller alltihop i en hel timme.

vi brukar vara max 8 helplatser, det förekommer att de med unghästar bara vill ha ett pass/dag så då kan vi bli fler deltagare men kursdagen är alltid max 8 tim/dag

På sistone har kursen gått på 1500:- inkl manege, upplever att ffa manegehyran ökat sista åren (samt att även tränaren ökat sitt arvode)

Brukar vara svårt att få till övernattning för hästarna precis vid ridhuset, övernattning för människor brukar ordnas så att de klämmer in sig hos mig, vi brukar även ha middag på lö kväll då alla som vill är välkommna mot självkostnadspris.

Personligen vill jag helst rida helt själv för den jag tränar för, och tycker att det räcker med en 1/2 tim i taget, man ser till att man ridit fram ordentligt innan så blir det verkligen effektiv tid

2000:- tycker jag är dyrt, så där går min gräns! Men om clinicen är dyrare och man kanske inte känner till tränaren så mycket eller vill/kan rida alla pass, så uppskattar ialf. jag om man kan vara med på bara några av passen och inte hela helgen...

Vart håller ni till ni som har clinicar för 1200:- och 1700:-??? Och vilka tränare är det? Jag vill ha tips! :) PM:a mig gärna :D

Jag vet att det anordnas flera westernclinics denna vår i Skåne (där jag då bor=bäst koll).
Det finns som alla vet massor med sidor för info om sådana evenemang. Här nere är ju de lokala klubbarna lite tröga med info om utomstående träningar, och många clinics och träningar arrangeras ju just privat!!! Men rasföreningarna (SQHA, SPHA, APHCse) är betydligt bättre på uppdateringar. Ett privat stall som egentligen inte har med western att göra har lånat ut sitt ridhus för några westernträningar denna vår, de heter Stall Giganternas och finns på nätet. Här nere har vi även flera tränare som bla. får att hitta på wris träningslista.:bump:

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 034
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 167
Senast: Amha
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 192
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025