Hur INTRESSERAD???

C

Cowboy 2b

Är lite nyfiken?

Hur mycket kan ni tänka er att betala för en Clinic (en helg)?

Vilka skulle ni vilja träna för?

Hur långt kan ni tänka er att åka?

Vad ska erbjudas för att ni ska välja en clinic framför en annan, mat, kringarrangemang etc?

:banana:

Jag vet att det inte är världens roligaste att svara på denna typ av frågor men det kanske är lättare att arrangera RÄTT typ av "events" om man vet vad som går hem helt enkelt;)

Sv: Hur INTRESSERAD???

Är lite nyfiken?

Hur mycket kan ni tänka er att betala för en Clinic (en helg)?

Vilka skulle ni vilja träna för?

Hur långt kan ni tänka er att åka?

Vad ska erbjudas för att ni ska välja en clinic framför en annan, mat, kringarrangemang etc?

:banana:

Jag vet att det inte är världens roligaste att svara på denna typ av frågor men det kanske är lättare att arrangera RÄTT typ av "events" om man vet vad som går hem helt enkelt;)

Har just bokat in mej på en clinic.
Den kostar 2500:- är 2 dagar. Smärtgränen skulle väl gå runt 3000, men då är det ju någon som jag verkligen vill träna för. Inget som jag kastar ut hur som helst.
Hantering från marken en dag och ridning en dag. Den är för John M**re.
Ligger bara 4-5 mil i från mej, hästen får sova över iaf, fanns övernattning för mej också, men jag åker hem :)
Hästens övernattning med strö kostar 250 tror jag. Sen har klubben ordnat lunch från cateringfirma bägge dagarna, 65 :- /dag.

Välkända tränare drar ju alltid folk, och så är det ju bra om det finns övernattningsmöjligheter till ett rimligt pris. Och att det finns möjligheter att köpa sej ngt att äta är viktigt tycker jag.

Njaa, 3000 skulle jag nog sätta som gräns, visst kan man ju sträcka sej om det verkligen är rätt tid på året och någon man vill träna för.. att sitta i bilen sådär en 60mil en träning/tävlings helg är inte helt ovanligt.. Drömmen vore thomsson!

/ jeanette

Jag har inte råd att betala hur mycket som helst, men 2000 kr är vad jag är van vid att betala för en 2-dagars clinic (4 ridpass) så det är väl vad jag kan tänka mig att betala.
Jag kan inte heller åka så långt eftersom jag inte har körkort, och alltså behöver någon som ställer upp och kör... Men då vill jag ju ha möjlighet att övernatta, mat, samt uppstallning för hästen.
Skulle vilja träna för de större tränarna som är inriktade på reining. Skulle vilja prova på nån ko-clinic nån gång också.

:bow:
Jag har inte råd att betala hur mycket som helst, men 2000 kr är vad jag är van vid att betala för en 2-dagars clinic (4 ridpass) så det är väl vad jag kan tänka mig att betala.
Jag kan inte heller åka så långt eftersom jag inte har körkort, och alltså behöver någon som ställer upp och kör... Men då vill jag ju ha möjlighet att övernatta, mat, samt uppstallning för hästen.
Skulle vilja träna för de större tränarna som är inriktade på reining. Skulle vilja prova på nån ko-clinic nån gång också.
:bow:
Jag håller med. synd att de ofta är så dyrt. Man får ofta så lite tid med tränaren och så kostar de nästan 3000kr då vill man få ut så mkt som möjligt av det.;)

Jag skulle nog kunna sträcka mig till 2000-2500. Det beror helt och hållet på vad för slags clinic och vad den skulle innehålla.
Jag skulle nog vilja gå på en clinic med John Moore men det finns många områden som är intressanta, både ridning och hantering.
I dagsläget så skulle väl en radie på 15 mil vara max men i framtiden så skulle jag kunna sträcka mig längre om jag verkligen vet att det är värt pengarna.
Jag skulle vilja ha tillgång till övernattning, både för häst och ryttare, matmöjligheter och en varierad clinic.

max 2500kr, 2dagar (4pass) inkl installning avhäst...

fast jag gillar egentligen inte clinicar, tycker man får för lite "övervakad ridtid" för pengarna

Max 3000:- Och ska jag betala så mycket vill jag inte ha 15pers inne på samma gång. Måste vara kvalitet.

Och ska jag betala så mycket vill jag inte ha 15pers inne på samma gång. Måste vara kvalitet.

Ja, precis. Det idealiska är ju om man rider ensam, men två går ju också bra. De clinicar jag har varit på så har vi oftast ridit två och två, men nån gång ibland har jag ridit ensam.

:bow:Tackar igen för svaren som fortsätter att rulla in, kul...:bow:

Då verkar det som vi har lyckats täcka in det mesta i våra arrangemang. Det enda som inte verkar gå att ordna är så att ALLA westernryttare bor inom 15 mils radie från varandra, det tycker jag hade varit utmärkt annars;)

Senaste clinicen kommer att gå loss på 1700 kr (träning), 120 kr (lunch+fika) båda dagarna, uppstallning mellan 150-50 kr och boende kan ordnas! Det måste väl vara rimligt??? Vi ska var två/pass och avverka 4 pass!

:bump:Om man ska diskutera kringarrangemang/tillbehör, vad är mest intressant? Ex. Videofilmning (av ritterna), ekipagefotografering (för nöjes skull), grillkväll, sadelprovning, puts/tävlingstips, träningstävling??? Hjälp mig med förslag!:bump:

Videofilmning låter bra, det är nog alltid nyttigt att se sig själv rida ;) Och puts/tävlingstips kan nog vara bra också. Det är nog vad jag skulle vara intresserad av i alla fall :D
Sedan tycker jag att alla deltagare kan äta middag tillsammans ändå, det är ju alltid trevligt! :) (Om man har möjlighet dvs)

Oj då e vi nog billiga tar 1200 kr plus 100 i uppstallning och då rider vi 3,5-4 timmar på en helg . Har kanske tänkt sänka avgiften till 1000 kr

max 2500kr, 2dagar (4pass) inkl installning avhäst...

fast jag gillar egentligen inte clinicar, tycker man får för lite "övervakad ridtid" för pengarna

Här uppe rider vi max tre ekipage tillsammans sedan beror det kanske lite på tränaren oxå :angel:

Bara komma upp till skellefteå här har vi reining tränare :bump:

Njaa, 3000 skulle jag nog sätta som gräns, visst kan man ju sträcka sej om det verkligen är rätt tid på året och någon man vill träna för.. att sitta i bilen sådär en 60mil en träning/tävlings helg är inte helt ovanligt.. Drömmen vore thomsson!

/ jeanette

Har du någon pålle nu ?

Då kommer jga och tittar! ;)

Kom på att jag inte ville lägga ut 2500:- + boxplats till häst + mat När jag faktiskt inte sett Mr Moore arbeta med hästar.
Men titta ska jag göra!! :D

Valde en helgclinic för Ljunggren istället för 1000:- :D

Men tillbaks till t.s. Jag skulle gärna se att man hade återkommande clinics med kanske 2 tränare(då borde de flesta trivas med någon av dem) så man kan vidareutveklas och komma frammåt!
Som någon skrev, inte för många i samma grupp, beroende på vad man gör så brukar 2-4 st vara lagom...

Kända duktiga tränare kostar ju mer naturligtvis(resor mm) men vi har ju många bra svenska tränare också. Å man kanske kan be dem prata med amerikansk brytning för en mer "exclusiv" känsla :p

Roligt med filmning och att äta tillsammans osv! Kanske kan man ha olika "paketlösningar"? Har man inte så gott om pengar kanske man bara vill åt själva ridträningen och fixar egen mat och skippar filmen?
Medans man kan ha andra "paket-lösningar" där mat, film osv ingår?
Fast.. mat är ju alltid trevligt om det ingår, man har ju oftast inte tid att hålla på med det då man vill se de andra rida också :D !

inte i skrivande stund!
hämtar den förhoppningsvis nya på lördag ;>
är du från ske?

/ jeanette

Här uppe rider vi max tre ekipage tillsammans sedan beror det kanske lite på tränaren oxå :angel:

jo, men jag ycker bäst om att rida själv. då kan jag koncentrera mig totalt, jag har inge problem med att rida många på samma yta (inte ovanligt att vi är 10st på 20*40 på ridklubben.. bland "galna" travare, bockande ponnyer mm) men just det att man får hjälp "nonstop". svårt att para ihop sig med ngn på samma nivå, för även de har fel och brister som inte "överensstämmer".

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 034
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 167
Senast: Amha
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 192
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025