Hur i helskotta..

MayGrace

Trådstartare
Jag fick ett tyngdtäcke i julklapp, älskar de! Men de här med att få på påslakanet är ju en kamp varje gång. Dels är de tungt de väger 8,6 kg så inget man bara vänder och vrider på hur som helst. Inte riktigt hittat något bra sätt att få på lakanet ännu. Måste finnas fler en jag som brottas med dessa täcken vid lakans byte i sängen 🙈
 
Jag fick ett tyngdtäcke i julklapp, älskar de! Men de här med att få på påslakanet är ju en kamp varje gång. Dels är de tungt de väger 8,6 kg så inget man bara vänder och vrider på hur som helst. Inte riktigt hittat något bra sätt att få på lakanet ännu. Måste finnas fler en jag som brottas med dessa täcken vid lakans byte i sängen 🙈

Min första tanke, har du kollat Youtube? Tyngdtäcken börjar bli riktigt poppis, vågar nästan sätta min högerhand på att någon eller några har lagt ut tips om detta genom videor där.
 
Min första tanke, har du kollat Youtube? Tyngdtäcken börjar bli riktigt poppis, vågar nästan sätta min högerhand på att någon eller några har lagt ut tips om detta genom videor där.
Får kika har googlat lite men inte riktigt hittat något som på ett bra sätt förklarar hur man slipper kampen! Men ska kika, blev frustrerad idag när jag skulle byta lakan ..
 
Jag har samma problem. Täcket väger 7 kilo och om man tänker att en 20 liters vattenhink eller en säck med 20 kilo foder inte är nåt omöjligt att handskas med så borde täcket vara enkelt. Men nej, det är liksom en död vikt som halkar ur greppet. Och dessutom har mitt favoritlakan inte några öppningar vid de övre hörnen.
 
Tack för tipsen! Som sagt har inga bekymmer med själva vikten men va fasen de glider ju bara omkring som en hal ål, får pröva mig fram men just nu svär jag mest vid lakans byte.
 
Haha, förlåt men Jösses så omständigt! 😅
Tja, så kan man också se det. Men det är inte ett dugg jobbigt, man riskerar inte att dra lakanen över golvet och täcket ligger på plats när man är klar.
Vanligt 90 eller möjligen 120-lakan gör jag inte så med men prova att få i ett 220-täcke i ett påslakan utan hjälp. Det där går dessutom att göra med bara en arm. ;) Revolutionerande upplevelse faktiskt. :)
 
Tja, så kan man också se det. Men det är inte ett dugg jobbigt, man riskerar inte att dra lakanen över golvet och täcket ligger på plats när man är klar.
Vanligt 90 eller möjligen 120-lakan gör jag inte så med men prova att få i ett 220-täcke i ett påslakan utan hjälp. Det där går dessutom att göra med bara en arm. ;) Revolutionerande upplevelse faktiskt. :)
Jag byter väldigt många superking på jobbet varje dag och gör det precis som jag byter ett singeltäcke, men det är klart att det som funkar, funkar liksom. Det såg bara så otroligt bökigt ut, jag skulle förmodligen lyckas rulla in mig själv och få på påslakanet avigt på köpet om jag försökte. :D

Ett tyngdtäcke har jag aldrig försökt mig på överhuvudtaget däremot så det kanske är en supermetod för just det! Lycka till, Ts!
 
Jag byter väldigt många superking på jobbet varje dag och gör det precis som jag byter ett singeltäcke, men det är klart att det som funkar, funkar liksom. Det såg bara så otroligt bökigt ut, jag skulle förmodligen lyckas rulla in mig själv och få på påslakanet avigt på köpet om jag försökte. :D

Ett tyngdtäcke har jag aldrig försökt mig på överhuvudtaget däremot så det kanske är en supermetod för just det! Lycka till, Ts!
För din ergonomi, om du gör det varje dag, skulle jag nog överväga ett annat sätt.
Jag har svårt att se det bökiga i att lägga två täcken på varandra, rulla ihop och sen rulla ut det igen men, men, det var ts jag tipsade och funkar ditt sätt för dig så är ju det bra. :)
 
För din ergonomi, om du gör det varje dag, skulle jag nog överväga ett annat sätt.
Jag har svårt att se det bökiga i att lägga två täcken på varandra, rulla ihop och sen rulla ut det igen men, men, det var ts jag tipsade och funkar ditt sätt för dig så är ju det bra. :)

Fast varför det? Det är ju bokstavligen bara att vända påslakanet ut och in, ta tag i vardera hörn och sedan flippa påslakanet över täcket, skaka om och lägga över sängen. Naturligtvis kan det vara svårt att överhuvudtaget göra det ergonomiskt med runt femton sängar om dagen med tidspress, men att det skulle vara värre än rullandet kan jag inte se.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
319
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 014
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp