Hur i helskotta får man bort silkon?

Rie

Trådstartare
Vi har tagit bort vår duschhörna och ska sätta dit duschdörrar i stället.
Nu kommer inte de fästena att hamna exakt på samma ställe som tidigare fästen varför ju det tidigare våtrumssilkonet ska tas bort.
Det har suttit där i drygt 25 år och har uppenbarligen tänkt sitta där 25 år till....
Sablar vad det sitter!
Jag vill ju inte komma åt våtrumsmattan heller...

Någon som gjort detta tidigare? Har du något supertips?
Förslag från andra?

Sv: Hur i helskotta får man bort silkon?

Det finns särskilda "silikonborttagningsmedel" till exempel på Biltema, säkert på andra ställen också. Har inte provat själv dock.

Sv: Hur i helskotta får man bort silkon?

Tack för tipsen.
"stor risk att avlägsna annat och missfärga" - det ska vi inte ha.
Våtrumsmattan ska ju vara kvar och en ny list ska fästas på en, troligtvis inte exakt på den gamlas plats - därav borttag av silikonranden.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
14 127
A
Relationer *Varning för långt inlägg* Jag skriver detta under ett annat användarnamn än normalt, skulle någon mot förmodan känna igen mig var...
Svar
6
· Visningar
1 947
Senast: Amha
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 121
Senast: cassiopeja
·
Relationer Om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, använder anonymt nick. De tankarna går jag i just nu.. Hela mitt liv crashade...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 584
Senast: Zeli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?