Hur hög/höga är era Isisar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur hög/höga är era Isisar?

*KL*

Lilleman 5 år ca mätt till 144 cm, men kan vara högre.
Gammelman 22 år mätt sen tidigare till 141 cm'
Mor till Lilleman 14 år, 141 cm
Mellan bror 1 år, ej mätt
Minsta bror knappt 4 månader är ej mätt.

Sigur, 14 år, 1,30
Gustur, 9 år, 1,41

Jag ska förska få fram bilder när vädret är lite trevligare, blir bättre ljus än bara grå, grå, grå.

Just nu åker Carla på Lilleman någon dag i veckan, stackarn måste ju få rida lite med en sån otur hon och Fjalle har haft denna sommar.:crazy:
Själv rider jag 3 dagar i veckan fn, så får vi se en ökning av träningen ska ske innan eller efter jul.

*KL*

Lilleman 5 år ca mätt till 144 cm, men kan vara högre.
Gammelman 22 år mätt sen tidigare till 141 cm'
Mor till Lilleman 14 år, 141 cm
Mellan bror 1 år, ej mätt
Minsta bror knappt 4 månader är ej mätt.

hade jag ägt dina hästar hade dem hetat: Lilleman, Gammelman, Lillmor, Mellanman & Miniman :rofl: ..
Skämt åsidå ^^ .. Men de hade varit gulligt (a)

känns lite som att det är någon slags höjd tävling i den här tråden, högst vinner, lite så?!

ni vet att storleken inte har betydelse va:grin:
om man inte är jättetung som ryttare kanske och vill ha en jättestor och grov islänning.

men jag säger som så, storleken har ingen betydelse men ombyte förnöjer:

mina hästar:

valack 126-130(har inte riktigt fått något exakt mått)liten men naggande god är han iaf. så det så;) 8år är han med i sin allra bästa ålder.

hingst 1år bara så han är väl runt 125 nu eller nåt men han kommer bli runt 143cm hög. och det är nog högt för mig, nöjer mig med min 8åring. men det kan vara kul med lite variation de kommer bli extremt olika på alla plan men båda kommer ha bra sidor men på olika sätt.
hingstens pappa är 144 och mamman är runt 138-140.
morfar är 146.
farfar 140.

Jag ska förska få fram bilder när vädret är lite trevligare, blir bättre ljus än bara grå, grå, grå.

Just nu åker Carla på Lilleman någon dag i veckan, stackarn måste ju få rida lite med en sån otur hon och Fjalle har haft denna sommar.:crazy:
Själv rider jag 3 dagar i veckan fn, så får vi se en ökning av träningen ska ske innan eller efter jul.

skulle vara spännande med lite ridbilder när du rider det har vi inte fått se mkt av, vi vill ha lite bilder vi kan såga på dig med;)

Nej, det finns flera orsaker till varför jag inte lägger in bilder på det. Jag har lärt mig av era misstag.;)

Silkisif - 11 år - 130 cm
Prins - 8 år - 142 cm
Syrpa - 7 år - 140 cm

Gissningsvis ;) Småsakerna vågar jag mig inte ens på att gissa...

Nej, det finns flera orsaker till varför jag inte lägger in bilder på det. Jag har lärt mig av era misstag.;)

du vet man måste våga för att vinna och lite skit får man utstå om man ska komma någonstans:p

*fegis*:angel:

du vet man måste våga för att vinna och lite skit får man utstå om man ska komma någonstans:p

*fegis*:angel:

Jodu, nu var det nog inte rätt person att prata med när det gäller att ta skit. Efter xxx antal lektioner hos mina få men väl valda instruktörer så har det INTE varit en dans på rosor, men nu säger inte bilder så väldigt mycket och därför har jag hittills valt att avstå. Men man vet ju aldrig, ev blir det någon liten lektion framöver på lilleman så får vi se om kamera finns med och om lusten faller på.

Jag känner bara att ett internet forum inte tillför min ridning något positivt, utan det brukar liksom bli bättre med instruktör på plats och IRL sas. Det är därför jag ständigt tjatar, när någon vill ha hjälp via bukefalos med sin ridning.

*kl*

Stjarna är ett 142 cm högt 9 åringt sto.

känns lite som att det är någon slags höjd tävling i den här tråden, högst vinner, lite så?!

Och jag tycker bättre om dem små än dem stora ;)
Fast, som du säger så kvittar ju storleken, men skulle jag få välja höjd på min drömhäst skulle den vara liten.

Kan ju passa på att svara då också:
Ör - ca. 140 cm och 16 år, sto
Stina - ca. 130 cm och tre år, sto
Brandy - 130 cm och nio år, valack
Kopar - ca. 140 cm och 16 år, valack

Gullan86: De va inte så ja tänkte när ja startade tråden i alla fall! :)
Tycker bara de va en rolig sak, eftersom de kan skifta så kraftigt i både höjd och typ på Islandshästar!!! :laugh:
Så bara roligt att se vad folk har för isisar!!

Varför skulle det vara så för ?
Man kan ju faktiskt inte rå för hur stor eller liten ens häst är :crazy:
Man måste ju få tala om höjden på den trots att många är stora .. Eller ?

Oj vilka höga hästar ni har som har dom på 1,49!!:idea:
Och ja tycker min är stor :D

Lokkur -mellan 140-145 cm har inte heller mätt honom riktigt någon gång.
Han är en 9 årig valack.

Rätt roligt att de finns så olika storlekar på samma ras ändå:D

Senast ändrad:

och så kommer jag med min nya kille som är 1,30, Liten men naggande god :love: Gneisti har jag redan skrivit är 1,35 fast han är ju lika bred oxå :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 714
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 236
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 393
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar