Han har fortfarande varit otrogen och hade han velat vara med sin fru fullt ut hade han aldrig varit otrogen.
Vår åsikt beror inte på nyförälskelse, den beror på respekt.
Trist att du inte kunde använda lite av all den "respekten" till TS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han har fortfarande varit otrogen och hade han velat vara med sin fru fullt ut hade han aldrig varit otrogen.
Kul att du vet mer om TS man än både vad han och hon gör.Han har fortfarande varit otrogen och hade han velat vara med sin fru fullt ut hade han aldrig varit otrogen.
Trist att du inte kunde använda lite av all den "respekten" till TS
Han kan inte bearbeta mina känslor åt mig. Han ska inte fatta beslut åt mig.Jag håller inte med dig. Detta är inte alls ditt ansvar utan hans. Du ska inte behöva jobba och fixa för att det här ska lösas, den biten ska ligga på honom till 110%. Tar han inte det ansvaret utan låter dig driva läkningsprocessen framåt så är han ansvarslös och inte tillräckligt engagerad. Där hade jag dragit ett streck över relationen och separerat. Är han inte 110% engagerad i att lösa detta utan tycker att det är du som har ett tillitsproblem för att han ju faktiskt sagt förlåt mm så är han inget att ha.
Han behöver bevisa för dig att han är värdig att vara tillsammans med dig trots att han trampat i klaveret. När han gör det kommer dina känslor automatiskt att försvinna och du behöver inte bearbeta någonting speciellt. Detta ligger på han, inte på er båda.
Tycker du att du tillför något alls i den här tråden, med din kommentar?Jag skulle ALDRIG förlåta otrohet!Det ingår i de 3 sakerna (våld, otrohet, missbruk) som jag skulle lämnat på studs för oavsett.
Har man valt att vara med någon så är man med den personen och är man otrogen lämnande man den relationen vid första otroheten och det är inget som i min mening går att förlåta då jag aldrig skulle kunna släppa det, skulle älta, vara svartsjuk, kontrollerande och hela tiden ifrågasätta och fundera tills jag dog inombords.
Kram!![]()
Tycker du att du tillför något alls i den här tråden, med din kommentar?
Jag har klartgjort från första början att dumpa inte är aktuellt.i nuläget.
Jag överser med din svartvita syn på livet, men håller med @Lovisaleonora om att livet innehåller fler nyanser än så.Ja det gör jag väl? Jag förmedlar att TS är värd någon bättre som inte är otrogen trots tid tillsammans, det är väl då om någonsin man inte är otrogen? När man har ett långt liv tillsammans med någon bakom sig.
Nä, TS, som @Ramona skrev, detta är hans problem till 1000% och han bör kräla naken i snön om du så behöver det för att visa sin inställning!
Lycka till, all kärlek och du är starkare än någon jag vet som ens funderar på att stanna!![]()
Nä det är väl bättre att du stannar med en man som valde en annan kvinna före att vara dig trogen som en riktig man skulle varit
Det är väl snarare så att man undrar varför du startar en tråd när alla inlägg är väldigt aggressiva som att du försvarar honom.![]()
Nä det är väl bättre att du stannar med en man som valde en annan kvinna före att vara dig trogen som en riktig man skulle varit![]()
Jag överser med din svartvita syn på livet, men håller med @Lovisaleonora om att livet innehåller fler nyanser än så.
Du vet inget om vår gemensamma bakgrund eller vad som lett till att det blev som det blev. Inte heller vad konsekvenserna av en skilsmässa blir eller varför det är vettigt att ge äktenskapet en chans innan vi ger upp.
Efter ett långt liv ihop är ett uppbrott mycket mer komplicerat än att skrika åt honom att han ska dra åt helvete, sätta en fot i arslet på honom och sparka ut honom och sen kasta en kökspall i bakhuvudet på honom. Sånt kan man göra när man är tonåring+, men inte efter 20 år ihop.
Jag undanber mig fler av dina kommentarer, då de ändå inte hjälper mig.
Ja nu kan du tyvärr inte säga åt mig att inte skriva, sätt mig på ignore om det inte passar!
Ja nu kan du tyvärr inte säga åt mig att inte skriva, sätt mig på ignore om det inte passar!
Nu är mina föräldrar gifta efter nästan 40 år ihop och några av deras vänner gick isär för några år sedan nu pga olika anledningar varav minst 2 hittat nya. Och deras respektive ville inte laga någonting, de insåg att är man otrogen efter så lång tid så är alla broar brända. Så i ditt fall kanske ni kan laga, men att säga att man håller ihop bara pga tiden, barn eller minnen, det är inget absolut alls.
Enligt din logik så kan vi inte hitta ett sätt att fortsätta leva vidare tillsammans, eftersom dina föräldrars vänner har separerat.Ja nu kan du tyvärr inte säga åt mig att inte skriva, sätt mig på ignore om det inte passar!
Nu är mina föräldrar gifta efter nästan 40 år ihop och några av deras vänner gick isär för några år sedan nu pga olika anledningar varav minst 2 hittat nya. Och deras respektive ville inte laga någonting, de insåg att är man otrogen efter så lång tid så är alla broar brända. Så i ditt fall kanske ni kan laga, men att säga att man håller ihop bara pga tiden, barn eller minnen, det är inget absolut alls.
Enligt din logik så kan vi inte hitta ett sätt att fortsätta leva vidare tillsammans, eftersom dina föräldrars vänner har separerat.
Nä det är väl bättre att du stannar med en man som valde en annan kvinna före att vara dig trogen som en riktig man skulle varit
Det är väl snarare så att man undrar varför du startar en tråd när alla inlägg är väldigt aggressiva som att du försvarar honom.![]()
Men va? "En riktig man"? En riktig man har väl sina fel och brister precis som alla vi andra riktiga människor? Vad är det för konstig människosyn?
Jag uppfattar inte TS som aggressiv alls, snarare väldigt samlad och rationell trots sin jobbiga situation (men så är jag ju också en sån där knepig kvinna som väljer att leva med en "oriktig" man som inte är helt perfekt...)
Tack för att du berättade!Min man gjorde något liknande, otrohet efter 17 års samboskap. Det tog två år att reda ut alla känslor (han lämnade mig för henne ett tag, just då var det nog enklast för honom) men i slutänden redde vi upp allt och pratade som vi aldrig gjort förut.
Jag kan ärligt säga att jag hellre har det förhållande vi har idag än det vi hade innan otroheten, vi är så otroligt mycket närmre varandra och dessutom - för ett och ett halvt år sen gifte vi oss äntligen!Vårt förhållande krävde tydligen den här resan för att kunna växa sig riktigt starkt.
Så, vad jag vill få sagt är att även om det här är fruktansvärt just nu så kanske, kanske det finns en chans för något ännu bättre att växa fram ur krisen. Det tar tid och kraft och ork, det är inte lätt, men möjligheten finns!
Önskar er all lycka!