ellabellabus
Trådstartare
För den som känner sig exakt just så sviken, bedragen och förd bakom ljuset är det en utmärkt beskrivning.Det där tycker jag är drygt. Det spår på att man SKA må dåligt, känna sig sviken, bedragen och förd bakom ljuset.
Sen ska jag svara lite generellt på ett flertal frågeställningar. Jag har bara varit med om min egen situation och har ju bestämt mig för att inte lämna ut några detaljer om just den här otrohetsaffären. Därför är det många av era svar som är uppåt väggarna felaktiga för just min situation, eftersom detaljerna är okända för er. Jag läser era svar och tar till mig det som känns relevant, resten hoppar jag över.
Det är okej om ni vill diskutera reaktioner på otrohet generellt i min tråd, men det gör mig lite ledsen och besviken att många inlägg underkänner min reaktion.
För att generalisera lite till så har jag hittills haft fördomen att vissa typer av män (bakgrund, beteende osv) är mer benägna att vara otrogna än andra. Jag trodde jag levde med en man som inte var av det otrogna slaget, tack vare hans bakgrund, historia och beteende. Det var som en fet smäll på käften att inse att så inte var fallet. Och det handlar på intet sätt om förmågan eller möjligheten att överleva på egen hand eller inte, även om en skilsmässa drar med sig en massa väldigt tråkiga följder som i vårt fall påverkar fler än mig.