Det kommer inte bli som det varit vad gäller tilliten. Jag har fram till nu litat fullständigt och förbehållslöst på min man. Han kunde inte förvalta den tilliten, hans egna ord. Det kommer för all framtid finnas en tagg i den delen av vårt förhållande, eftersom han bevisat att han inte varit helt pålitlig. Jag hoppas bara att taggen kommer bli tillräckligt liten och trubbig så att vi kan fortsätta ha ett bra liv ihop. Och jag behöver verktyg för att nå dit. Det är därför jag skrev tråden. Och om jag kan klara det utan terapeut så är det förstahandsvalet, då jag egentligen inte har lust att vränga mig ut-och-in för en sådan.
Jag vill helst slippa få skrivet på näsan vilken typ av känslor som är accepterat av omgivningen att känna. Om jag tycker att det är äckligt, så måste jag få tycka det.
Om JAG kände att det alltid skulle finnas en tagg kvar skulle jag nog ha svårt att fortsätta. Jag tänker att man råkar ibland göra varandra illa men att så ser livet ut. Det viktiga är hur man hanterar det.
Jag tror på prat och gärna med ett bollplank som hjälper till att hålla samtalet konstruktivt och ser till att det leder framåt.