Hur hitta till molnet?

Otherside

Trådstartare
H tappade sin mobil i vattnet vid hamnen igår och den är för evigt försvunnen i djupet. Full med bl.a. alla fina semesterfoton och tiotusen foton från tidigare. En ny mobil måste inhandlas - men hur får hon tag på bilderna i molnet/the Cloud??
 
H tappade sin mobil i vattnet vid hamnen igår och den är för evigt försvunnen i djupet. Full med bl.a. alla fina semesterfoton och tiotusen foton från tidigare. En ny mobil måste inhandlas - men hur får hon tag på bilderna i molnet/the Cloud??
Är det iPhone så loggar hon in på sitt Apple id och laddar ner säkerhetskopia. Eller vet inte om hon behöver ladda ner ens, om hon är inloggad kommer hon nog åt dem automagiskt.
 
Är det iPhone så loggar hon in på sitt Apple id och laddar ner säkerhetskopia. Eller vet inte om hon behöver ladda ner ens, om hon är inloggad kommer hon nog åt dem automagiskt.
Men hur hittar man sitt Apple ID om mobilen ligger på havets botten? Finns det någon annanstans?
 
H tappade sin mobil i vattnet vid hamnen igår och den är för evigt försvunnen i djupet. Full med bl.a. alla fina semesterfoton och tiotusen foton från tidigare. En ny mobil måste inhandlas - men hur får hon tag på bilderna i molnet/the Cloud??
Man loggar in på icloud.com med sitt Apple-ID. Men det krävs också att man valt att alla foton och dokument ska sparas på iCloud kontinuerligt för att de ska finnas kvar.
Jag blev av med min mobil på en utomlandsresa för några år sedan, och hade tyvärr inte ställt in så att alla foton synkas automatiskt.
 
Vilken hamn? Och vet hon var den trillade i?
I Stockholm :-) Nånstans nära Vasamuseet - hon vet exakt men är på väg hem nu. Någon som var dykare "på fritiden" (hennes citat) hade hoppat i och letat, men det är ju rätt djupt så personen hittade den inte. Nu har den ju legat där nere i 2 dygn så den är nog bortom all räddning... Hade du åkt och letat? :):heart
 
I Stockholm :-) Nånstans nära Vasamuseet - hon vet exakt men är på väg hem nu. Någon som var dykare "på fritiden" (hennes citat) hade hoppat i och letat, men det är ju rätt djupt så personen hittade den inte. Nu har den ju legat där nere i 2 dygn så den är nog bortom all räddning... Hade du åkt och letat? :):heart
Fel sida landet. Jag tänkte att simkort och monneskort burkar vara rätt tåliga
 
Det är ytterligare en anledning till att jag vill ha telefoner med plats för SD-kort. Gör jag sönder telefonen kan jag ändå plocka ut det viktigaste. 😊

(Och även helt vanliga SD-kort klarar sig ner till sisådär 80 meters djup innan de börjar kajka ur. Been there, got the 1,5 h black film. 🤣)
Ja morsan som jobbat på anstalt blev helt paff när hennes väns simkort gick sönder "jag trodde att de var oförstörbara nästan så som dom hanteras i smugglade telefoner"
 
I Stockholm :-) Nånstans nära Vasamuseet - hon vet exakt men är på väg hem nu. Någon som var dykare "på fritiden" (hennes citat) hade hoppat i och letat, men det är ju rätt djupt så personen hittade den inte. Nu har den ju legat där nere i 2 dygn så den är nog bortom all räddning... Hade du åkt och letat? :):heart
Har läst om en kamera eller telefon som hittades efter väldigt lång tid och fungerade, på nåt sätt.

Kom på att det finns en dykarförening som dyker efter skräp i Stockholm. De kanske kan hjälpa …?
Googlelänk med sökresultat
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min son är diagnostiserad med asperger samt selektiv mutism, högfungerande och väldigt intelligent. Kommer troligen blir lite rörigt...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 814
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 842
Senast: Varmblod90
·
  • Låst
Hundhälsa Ni som hängt med vet att jag febrilt försökt ta reda på VAD som felas Utter, som inte varit sig själv sen i december, utan haft...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
21 434
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 466
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp