oviktig
Trådstartare
Jag har sökt nytt jobb och jag genomgår nu en rekryteringsprocess och har varit på två intervjuer, gjort ett "personlighetstest" för att se vad jag tycker om för arbetssätt. Och om några dagar ska jag på en tredje "intervju" kan man väl säga, där vi ska gå igenom resultatet från testet.
Det känns alltså ganska lovande för mig att få det här jobbet. Men, det är i Lund, och innebär att jag måste flytta.
Så, hur tusan hittar man ett boende i Lund????
Det är även så att jag träffat en kille, och tanken är att vi ska bli sambos i samband med en ev flytt. Men vi har ju inte bott tillsammans ännu, och bara varit tillsammans i ca 3-4 månader. Så vågar man köpa något tillsammans då?
Måste man köpa bostad? För jag har ingen kontantinsats. Och lgh i Lund är ju ganska dyra så det krävs ju en del i kontant.
Är det lättare att hitta bostad utanför? Var är trevligt att bo?
Jag tror att jag bara har en månads uppsägningstid på mitt nuvarande jobb.
Hur kan jag lösa detta praktiskt, om det visar sig att jag får jobbet ? Känner mig så förvirrad!!
Det känns alltså ganska lovande för mig att få det här jobbet. Men, det är i Lund, och innebär att jag måste flytta.
Så, hur tusan hittar man ett boende i Lund????
Det är även så att jag träffat en kille, och tanken är att vi ska bli sambos i samband med en ev flytt. Men vi har ju inte bott tillsammans ännu, och bara varit tillsammans i ca 3-4 månader. Så vågar man köpa något tillsammans då?
Måste man köpa bostad? För jag har ingen kontantinsats. Och lgh i Lund är ju ganska dyra så det krävs ju en del i kontant.
Är det lättare att hitta bostad utanför? Var är trevligt att bo?
Jag tror att jag bara har en månads uppsägningstid på mitt nuvarande jobb.
Hur kan jag lösa detta praktiskt, om det visar sig att jag får jobbet ? Känner mig så förvirrad!!