Hur "hästiga" är era hem?

Lena Furberg

Trådstartare
Ny fråga: Hur "hästigt" ser det ut hemma hos er? Då tänker jag inte främst på hästlukt ;) , rid-och stallkläder, osv. Utan, dekorerar ni era hem också med hästrelaterade saker? Tavlor med hästar? Muggar, burkar, etc med hästmotiv? Jul-iga hästdekorationer? Eller häst-iga juldekorationer kanske man säger....
Tycker ni det är roligt och fint med t.ex. en häst på kakburken? Eller te´burken? På en snygg väska?
Eller blir det bara tramsigt och för mycket?

Vad skulle ni vilja ha (bortsett från saker till hästen/stallet) som är hästrelaterat?

Sv: Hur "hästiga" är era hem?

Ja den som kommer hem till mig lär inte missa att jag är en häst och hundnörd :rofl: jag har inramade foton på mina hästar och f.d hästar och min hund i flera rum :angel: Sen har jag muggar med hästar på och trots att jag är 21 år gammal så har jag påslakanset med ditt fina motiv på från hööks :D

Jag skulle gärna vilja ha tavlor med fina hästmotiv och hästiga juldekorationer! Fina kuddar med hästmotiv hade jag också gärna haft :)

Jag har två tavlor på två gamla passhästar (men ingen på min egen. :o) som står väl synligt, plus två skor från min häst. Och så hänger mina prisrosetter på en stång i taket ovanför sängen, tror att det är en sådan man fäster sängdraperiet i egentligen.

I övrigt är jag inte så mycket för dekorationer med motiv överhuvudtaget, men någon fin kudde med hästmotiv och typ på burkar och annat man använder till förvaring i köket hade jag inte sagt nej till. Ett bokstöd i form av en häst hade jag vid närmare eftertanke också velat ha.

Och åh, något jag saknar från min barndom är stora tyg"filtar" med hästmotiv som man sätter på väggen, alltså inte canvas utan tjockare/fastare tyg, det fanns alltid massor med sådana med hästmotiv på en lokal marknad. En sådan hade jag lätt köpt om inte de få motiv jag sett hittills nu varit så förbaskat fula.

Senast ändrad:

Hos oss är det totalt "ohästigt" förutom några hästfoton på mina tidigare hästar. Den enda hästpryl vi har är sambons husnyckel som har ett hästfoto på (till hans stora förtret:p). Och det är väl just sådana smågrejer som jag skulle kunna tänka mig ha ett hästmotiv på, nyckel, nyckelring, ev. en favoritkaffekopp.

Jag bor väldigt litet och med tanke på att det här är det första man ser så kan man nog säga att mitt hem är ganska så hästigt:

Ska3080rmavbild2012-11-09kl115102.png

Jag ska återkomma med frågan om det är något jag saknar. Måste fundera lite :)

Ja filtar!! Men gärna lite tjockare då, de i fleece är lite för tunna tycker jag. Jag är ganska frusen så gillar lite tjockare :)

Jag bor väldigt litet och med tanke på att det här är det första man ser så kan man nog säga att mitt hem är ganska så hästigt:

Ska3080rmavbild2012-11-09kl115102.png

Jag ska återkomma med frågan om det är något jag saknar. Måste fundera lite :)

Vad fint!!!

Här hemma ser man hästintresset på de inramade prisrosetterna på väggen (fyller en 30x40cm ram), en prisrosett i en blomma (för att den inte fick plats med dom andra i ramen...), en pärlplattetavla föreställande min fd ponny, en ca 20x20cm statyett i vitrinskåpet och en hel massa hästböcker i bokhyllan.

Skulle gärna ha fina kuddar med diskreta hästmotiv. Överkast till sängen som är hästinspirerat men inte ser barnsligt ut. Någon fin bronsfigur föreställande dressyrhäst.
Vill minnas att robinsonequestrian hade massa sånna där vill-ha-saker förut, men det såg väldigt tomt ut i den avdelningen på hemsidan nu :(

Hästar i vårt hem:
Foton på väggarna, Milton (från Breyer) vaktar bokhyllan och jag har en lampa som är gjord av en ridhjälm. Några prisrosetter hänger på anslagstavlan, men inte alla.
Annars... Not so much, faktiskt.

Och jag vet inte riktigt vad som saknas.
En gång hade jag en Mulle-tavla (original) som du har gjort, men den verkar ha försvunnit efter några flyttar. :(

Jag har en sambo som verkligen inte gillar hästar, så jag har inget framme med hästmotiv. :( däremot skulle jag gladeligen ha en stor och mysig filt med hästmotiv, i stil med muminfiltarna som finns till bebisar men i mycket större storlek. Dessutom saknar jag mindre söta hästsaker som man kan ge bort till hästtokiga barn utan att det blir för rosa eller onyttigt så barnen växer ifrån det för fort. :)

Mitt (vårt) hem är nog ganska hästigt/hundigt :p

Vi har inga barn men våra djur är våra bebisar ;)

Vi har bara 2 tavlor hemma som är "vanliga" resten är på våra djur, sen finns det ett par inramade foton på mig och sambon.
Prisrosetter, medaljer och min pokal (jättestolt) står framme.

Skulle absolut kunna tänka mig mer med hästar på, dock föredrar jag om det är lite elegant och rustikt.
Är inte så jättemkt för massor av färg och ploj. Lite ploj går bra men utan färg då..
Men gigantiska goa tekoppar, te/kaffeburkar skulle jag gärna ha ngt vackert hästmotiv på :)

Skulle också gärna ha ngn riktigt fin hästfigur...

558819_10152247406220223_1962244522_n.jpg

550780_10152247406590223_1410026908_n.jpg

Ignorera den hemska tapeten, den ska bytas ut men det är så mkt annat hela tiden *suck*

Senast ändrad:

Jag skulle vilja ha en fin häststatyett! :love: Kanske i gjutjärn eller något liknande.

Och tavlor med vackra hästmotiv! Gärna lite diskreta, typ silhuetter eller så. :)

Det är inte jättehästigt, har en hästskulptur eller vad man ska kalla det för i ett fönster. I ett vitrinskåp står en liten tavla med hästar på men den överväger jag att göra mig av med så den kanske inte räknas. ;)

I sovrummet har jag ett förstorat foto uppsatt på vägen och det står även en likadan bakom byrån nedanför som väntar på att komma upp. Hänger även en rosett på ramen.

Skulle absolut kunna tänka mig att ha något mer hästigt, det är bara det att allt jag hittar är så väldigt dyrt!

Ny fråga: Hur "hästigt" ser det ut hemma hos er? Då tänker jag inte främst på hästlukt ;) , rid-och stallkläder, osv. Utan, dekorerar ni era hem också med hästrelaterade saker? Tavlor med hästar? Muggar, burkar, etc med hästmotiv? Jul-iga hästdekorationer? Eller häst-iga juldekorationer kanske man säger....
Tycker ni det är roligt och fint med t.ex. en häst på kakburken? Eller te´burken? På en snygg väska?
Eller blir det bara tramsigt och för mycket?

Vad skulle ni vilja ha (bortsett från saker till hästen/stallet) som är hästrelaterat?

Jag dekorerar gärna med hästrelaterade saker. Är lite av en pynt-och-pysselnörd och skulle gärna ha allt det där du räknade upp. :D

Som det är nu har jag några hästtavlor, och när jag gick bet på att hitta fler köpte jag träns, bett och grimmor och hängde på väggarna istället. Just nu hänger de på vanliga krokar, men jag har köpt tränshängare som de ska sitta på sen när vi har ytrenoverat (om sisådär 5 år eller nåt, det går inte undan här. :D). Jag har två par sporrar liggande som dekoration framför teven, och jättefina hästformade julgransprydnader i granen. :banana: Plus några vanliga dalahästar, och en dalahäst i betong.

Tryck på kläder, väskor och muggar gillar jag. Hästtavlor är jag kräsen med, det skulle vara om du målat den då. ;)
Annars håller jag med om kuddar/kuddfodral och filtar. Med lite "seriösa" tryck eller hur man nu ska säga... Blomkrukor med hästmotiv i fina jordfärger...umm... *funderar*

Senast ändrad:

När jag var 10-12 år så ja, då hade jag häst planscher och häst överkast och bilder på favorit hästarna.
Nu tycker jag bara det är tramsigt och överdrivet.
Ser sorgligt ut.. som en väldigt ensam människa bor där, med bara hästen som vän..

Jag har nog den finaste hatt/klädhängaren/skostället + tllhörande nyckelhängare någonsin. Den fanns där när vi flyttade in och kommer att följa med oss när vi flyttar härifrån. Det lustiga är att jag såg inte lägenheten innan vi flyttade in (Jag litade på sambons omdöme) jag skrek rakt ut när jag såg den, sambon hade inte ens tänkt på den fina hatthängaren XD

Delarna är smidda av hästskor och järnpinnar typ, målat svart. Nyckelhängaren är en hästsko som står rakt ut, krokarna är sömmarna som är böjda, sitter i hålen på skon. Så himla läckert :love: Har aldrig sett något liknande faktiskt.
Har ett träns upphängt på väggen i hallen med.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Världscupen 2024/2025
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar

Tillbaka