Hur har ni gjort?

LouiseE

Trådstartare
ni som har häst åt andra, vad tar ni i betalning etc. ?
vad står ni för och vad betalar hästägaren?

Sv: Hur har ni gjort?

Dottern o jag har haft en 4-åring på inridning nyligen. Eftersom det var vår första unghäst tog vi inte betalt för jobbet utan bara för foder, strö o hovslagare. Men nu efteråt kan jag tycka att vi kunde ha tagit betalt för skötsel (mockning, in- o utsläpp mm) o slitage. Men det var en underbar häst och vi har lärt oss en hel del.:)

okej, ja jag funderar i de banorna också. Jag får hem en ny tävl. häst snart eftersom vi olyckligt var tvungen att tabort min nyinköpta och jag har vart rätt shjysst innan med betalning och kostnader så jag tänkte bara höra vad folk begär. själv tänkte jag ta betalt för foder, hovslagare, vet. vård ? låter det rimligt?

Den hästen jag har "för min egen del", dvs jag har den för att jag vill rida, tävla den betalar jag allt utom försäkring.

De hästar som andra vill att jag ska rida åt dem tar jag drygt 5000 i månaden för, men jag antar att det inte är så du menar.

då ungefär så menade jag. ville bara kolla va olika får betala etc.
lite hur/när ni tar betalt etc. men jo, det var väl så jag ville veta det.

Jag har en pålle där ägaren står för försäkring, samt "drift" kostnader och lite till för hästen. När den har varit hos klinik eller tandläkare så har vi betalat halva var. Samt vid speciella tävlingar som 3 års testet osv.
Hästen ska säljas i framtiden och där har jag en hel del i procent vid försäljning.

Hur mkt man bör ta betat för att utbilda/tävla en annas häst är lite beroende på hur duktig man är, som amatör är där inte så mkt att hämta.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I ridsportens värld snurrar pengarna, men några av de som står för själva grunden – anläggningsägarna – ser sällan någon vinst...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Jag skulle behöva all information om hur man går tillväga vid köp utav häst utomlands. Det jag letar är en mellan 0-1 år. Vad är att...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 777
Senast: Lea88
·
Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 526
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar