Svalare än 21 grader vore helt underbartJisses! Jag gnäller på värmen här, är 21 grader nu i stan, hemma lär det vara svalare.
I går morse när jag körde till jobbet kl halvsex på morgonen var det 24 grader
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svalare än 21 grader vore helt underbartJisses! Jag gnäller på värmen här, är 21 grader nu i stan, hemma lär det vara svalare.
Poesiludret is back in business!
Du har tappat din mening och levnadsmål
du medelåldersman i livet.
Nu står du där med kol och gasol
och gråter rätt överdrivet
Att gnälla så över ett grillförbud -
är det inte väl efterblivet?
Ryck upp dig – din gäst på en macka bjud,
Jag funderar på att försöka få jobb på Grönland nästa sommar om det ska vara sådant här väder...![]()
Jag funderar på om de behöver folk på Antarktis just nu![]()
Haha pratade med en vän för en stund sedan som skämdes halvt ihjäl sig. Hennes gubbe ringde räddningstjänsten igår och frågade om han inte kunde få dispens från grillförbudet. Det måste vara höjden av desperationPoesiludret is back in business!
Vad angav han för anledning till att just han är den enda i nästan hela Sverige som absolut måste få grillaHaha pratade med en vän för en stund sedan som skämdes halvt ihjäl sig. Hennes gubbe ringde räddningstjänsten igår och frågade om han inte kunde få dispens från grillförbudet. Det måste vara höjden av desperation![]()
Får man sno den? Naturligtvis med Copyright Poesiludret?Poesiludret is back in business!
Får man sno den? Naturligtvis med Copyright Poesiludret?
var läste du det?Läste nyss om en travhästägare i Kalmarområdet vars hästar satte eld på hagen när de fick ett tokryck, det slog gnistor om skorna mot stenarna så gräset började brinna!![]()
Tror det var något om stor stenlagd yta och möjlighet att blöta gräsmattan. Just den delen var inget vi pratade så mycket om utan det kom upp som en bisak i en annan diskussion.Vad angav han för anledning till att just han är den enda i nästan hela Sverige som absolut måste få grilla![]()
Står i travronden.var läste du det?
Kanske en jätte dum fråga men varför saltas vägarna?Har avslutat mitt jobb på branden .Saltade alla vägarna som jag åkte och vattnade i flera dagar och det kändes helt meningslöst då det torkade innan jag han åka därifrån .Om det inte blir något pass med FRG så ser jag fram emot några dagar semester .Tanken är att området ska lämnas över till markägarna på måndag och styrkorna har dragits ner sedan i förrgår