Hur har ni det i värmen med alla bränder överallt?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 481
  • Visningar Visningar 37 042
Jag är uppe i ca 4,5 liter vatten/te/vätskeersättning osv.. sedan kl 08.15, under samma tidsrymd har jag nog inte producerat mer än 1 dl urin.

Risken är betydligt större att hjälp till Sverige dras in eftersom Grekland tillhör EU, dessutom får vi ju betala notan för att de är här och släcker, hur ska Grekland ha råd med sina finanser?

Ett annat problem, Grekland är med i NATO, Trump spräcker väl ett blodkärl om ryssarna tillåts flyga över ett NATO-land och även ryssarna har problem med bränder. :crazy:
Trump älskar Ryssland, han skulle snarare slänga rosor och beröm :meh:

Här har det nog inte regnat mer än 10 mm sen maj :crazy: Det syns på gräsmattan också, jorden börjar skymta fram på ett par ställen där man går mest. Man gläds åt de gröna björkar man får se.
När jag en gång sneddade över åkern intill (var väldigt försiktig med att inte kliva på de få små plättar som såg lite grönare och högre ut) så var det sprickor i marken hela vägen, de klippte det lilla gräs som fanns där ett par dagar senare - då körde de bara över typ en tredjedel av åkern, det var inte lönt att ens försöka få fram mer av resten :crazy:
Grannen släppte idag sina hästar i betet intill vårt hus, och jodå det är ganska högt gräs då de inte har betat där tidigare iår men det är torrt och GULT. Mest ogräs gissar jag. Men högre än i det andra de gick i gissar jag. Tycker mera synd om (en och halv) hästarna i en annan ganska liten hage, de har knappt skugga under dagarna och gräset är platt.

/Östergötland

Jag tror vi har svarat på 50 samtal sista dagarna, varit på 80 platser med information om förbud men folk fattar inte. Sen sätts rykten igång på sociala medier så blir man ännu mer nedringd..... Jag skulle ha gått på semester för 2 veckor sen 😎

Pigg och glad begav jag mig tll staden för att handla. Hade en rejäl inköpslista när lönen nu äntligen kommit.

Kom hem, åt, plockade lite men blev sedan yr och andfådd. Gick och la mig och vaknade helt dizzy en timme senare.

Hade alltså lyckats skaffa mig solsting av de korta promenaderna mellan butiker och parkering. Trots att jag drack en halvflaska mineralvatten. :meh:

Men VAD klipper de för något :confused: ?? Mamma sa att grannen var ute och klippte häromdagen också, och vi kunde verkligen inte fatta vad sjutton det kunde finnas hos honom att klippa..... :crazy:
vi skulle kunna köra ett varv med gräsklipparen för att bli av med diverse slåttergubbar, förrymda slånbärsbuskar som slagit rot och andra ogräs. Fast det är det ingen som orkar bry sig om...

All vår tågtrafik fortsätter vara inställd fram till andra augusti pga värmen.
Vi får fortsätta kämpa på bussarna och hoppas på regn och svalare väder.
Just nu är jag tacksam över mon rutin som hjälpermig att göraett bra jobb och kan styra upp allt kaos, känner mig rätt grym faktiskt 💪

Någon svagsint person klipper gräsmatta i grannområdet.
Men VAD klipper de för något :confused: ?? Mamma sa att grannen var ute och klippte häromdagen också, och vi kunde verkligen inte fatta vad sjutton det kunde finnas hos honom att klippa..... :crazy:

Jag klippte alltid "gras mattan" pa vissa stallen pa farmen. Det spelade ingen roll hur tort det var. Om man klipper ner de allra forsta skotten av tistlar, bjornbar, :cautious: gift-ek, och manga fler sa sprider de sig inte, men om man lamnar dem sa de kommer upp bara lite i luft och sol sprider sig rotterna varre an mygg i stillastaende vatten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka