Hur har ni det i värmen med alla bränder överallt?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 481
  • Visningar Visningar 37 042
Varmt och torrt på High Chaparall i helgen , har varit där hela helgen. Man har ändån slö gått och tagit de lungt , men ändån har de varit svettigt

Först har det varit hett. Sedan blev det fuktigt. Nu har det regnat massor och det är SUPERfuktigt i luften.

Golven är blöta och alla papper på kontoret slokar som wettextrasor. Antar att jag måste köra knäckebrödet i brödrosten imorgon om det ska vara ätbart. :D

Snart läggdags i plaskvåta lakan.

Igår var faktiskt första natten jag inte kunde sova på grund av värmen. Det var så jäkla kvavt, annars brukar mitt sovrum vara behagligt. Känns som hela lägenheten är varmare. På Tisdag ska det bli 34 grader.

Vaknade nyss till 22,3 både inne och ute samt rejäl dimma, allt som gick att öppna inkl. dörren har stått på vid gavel i natt så här behöver ingen bryta sig in om nu nån vill kolla att det inte finns nåt av värde i kåken.

Tror vi törs ge oss av upp mot stugan nu som ligger i närheten av Trängslet. Vi har försökt hålla oss undan under det värsta släckningsarbetet, men nu verkar det ha lugnat sig så pass att vi inte är i vägen.

Här har det regnat i tre dagar nu, otroligt fuktigt väder och varmt + kvavt. Men jag har varit konstant överlycklig. Det är så skööönt och en sån lättnad att regnet äntligen kom. Nu ska det hålla i sig hela veckan dessutom.:banana:
Fukten och värmen kan jag stå ut med, det ska gå ner från 28 grader till 23 i slutet av veckan.

Jag har skjutit upp omskoning av ponnyn ett par veckor, i hopp om svalare väder. (Det där med skomakarns ungar... 😜 och för att ingen ska bli upprörd, det är nu 8v sen hon skoddes senast) Men nu var det tvunget att göras. Så det är vad jag har ägnat natten åt, för att få en någorlunda dräglig arbetstemperatur...

Jag spolade av mig själv med trädgårdsslangen efter att jag gått ut och lagat ett hål i staketet där hundarna smitit ut, sen torkade jag av mig, klädde om för jobbet och ställde mig direkt i duschen igen när jag kom fram så jag var nyduschad när jag började jobba. Här är det iaf luftkonditionerat till skillnad mot hemma. :up:

Idag har jag redan avverkat två par uppsättningar kläder och underkläder. Måste nu duscha en andra gång och gå in på klädesbyte nummer tre.

Denna JÄVLA värme alltså. Hatar't.

Jag är inne på fjärde ombytet, duschat 3 ggr idag. En gång vid fyra inatt då jag vaknade dränkt i svett (vilket medförde ombyte av lakan och nya underkläder). Klev upp 7 och ställde mig i duschen, bytte till nya underkläder och en t-shirt, vid 11 var dom helt sunkiga igen så bytte om igen och tog ännu en dusch. Nya underkläder och nu en bomullsklänning, lagom till kvällsjobbet var jag genomsvett och fick byta igen....
Väl på plats byte till jobb tröja, för att sen sitta i genomsvett tröja hela vägen hem.

Jag avskyr vädret som är nu

Satt nyss och kopplade in den nya routern i ett annat rum, dvs jag satte i kontakterna och startade den och jag är genomsvettig pga den höga luftfuktigheten! :eek: Fattar inte hur jag ska kunna sova. :crazy:

Kompisarna som skulle komma kommer inte. :down: Han hade diplomat pass forut men har nu ett vanligt ... nu blev det nagot strul sa hans ESTA ar cancellerad och han maste fixa visum i stallet. Det ar ju nagot som tar tid ... sa de ar kvar i Stockholm och har ar vi. :down:
Fy sa trist.

Jag sov nere, med ac:n igång hela natten. :love: utan den tror jag inte det hade varit humant att ha kvar min hund, 12,5 gammal schäfer. Han flåsar och ser plågad ut överallt, utom inne eller i bilen :p

Jag sitter just nu på Saxenhofs badplats i Uddevalla och ser svart rök stiga upp från Orust. En terrängbrand utbröt för ca 45 min sen :(
Det fläktar lite och är sjukt varmt så det är inte de bästa förutsättningarna för brandbekämpning.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka