Hur har ni det i värmen med alla bränder överallt?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 481
  • Visningar Visningar 37 042
Här har de återigen dragit in löftet om regn, skulle kommit på torsdag. Jag är helt knäckt. Var ute och red på stubben idag, hade kunnat vara superhärligt om det inte var för de stora sprickorna i marken, samt att det är stenhårt överallt. Det går på sin höjd att trava lite..

Stubbfälten här är mjuka att rida på, men för lösa, det är nämligen sandgjord och stubben binder ihop ytan dåligt nu i torkan. Här har varit upp till och med 35 grader idag.

Jag chattade just med en kompis i Norra Californien om branden i Redding dar 875 bygnader brunnit och hela staden fortfarande ar evacuerad. Hon hade en mycket "powerful" bild pa sin FB sida ...
firefighter.webp

Stubbfälten här är mjuka att rida på, men för lösa, det är nämligen sandgjord och stubben binder ihop ytan dåligt nu i torkan. Här har varit upp till och med 35 grader idag.
Här är det sådan lera som tegel görs av tydligen. Den är hopplös på exakt precis alla sätt.

Väldigt klibbigt här också, och jag har idag insett hur mycket jobbigare fuktig värme är än torr dito. Har tidigare under sommaren kunnat jogga/promenera 6 km ut till hästen och sedan ridit ett pass utan några problem även när det varit som varmast. Idag åkte jag bil ut och efter halva ridpasset kände jag mig helt illamående och svimfärdig och fick ge upp. T-shirten kunde jag vrida ur som överfull disktrasa, och benen var fullkomligt stumma av mjölksyra. Galet hur påverkad man kan bli.

Ogillar skarpt, fy f*n så drygt och eländigt det måste vara.
Jag chattade just med en kompis i Norra Californien om branden i Redding dar 875 bygnader brunnit och hela staden fortfarande ar evacuerad. Hon hade en mycket "powerful" bild pa sin FB sida ...
Visa bifogad fil 17756
Ogillar skarpt, hoppas bara att inga levande väsen får sätta livet till.

Ändrar mitt ’trolig orsak’ till ’fastställd orsak’..

Några bevittnade någon som slängde ut en fimp från en bil vid vägkanten som sen drog därifrån.
De larmade och så kunde man släcka den kraftiga branden fort.

och bonden, ja han fick se sin åker färdig för skörd, brinna upp.

Ogillar skarpt, fy f*n så drygt och eländigt det måste vara.

Ogillar skarpt, hoppas bara att inga levande väsen får sätta livet till.

Nu har 8 personer dott och nastan 900 byggnader brunnit ner bara i Redding branden. Det ar fler i Sodra Californien, men det vet jag mindre om.

Här har de återigen dragit in löftet om regn, skulle kommit på torsdag. Jag är helt knäckt. Var ute och red på stubben idag, hade kunnat vara superhärligt om det inte var för de stora sprickorna i marken, samt att det är stenhårt överallt. Det går på sin höjd att trava lite..
Eller hur, börjar bli rätt knäckt av att det aldrig kommer regn.

Klibbigt, varmt och stenhårt i backen. Hunden halkar omkull ibland när han springer iom att han inte har en chans att få grepp.

Nu har 8 personer dott och nastan 900 byggnader brunnit ner bara i Redding branden. Det ar fler i Sodra Californien, men det vet jag mindre om.
Fy fan på ren svenska, så j*vla vidrigt. :(

Klibbigt och 29 grader här, fick iallafall ett skrotlass kört och ett lass virke som returlass hem men det tänker jag inte röra förrän tidigast 8 i kväll när det svalnar av.

Här är största problemet älgar, eller snarare villaägare som undrar vad vi tänker göra åt älgarna som kommer in i trädgårdarna för att söka vatten i trädgårdsdammar, svaret gillas inte då vi inte tänker göra någonting åt att villaägare har vatten i trädgården.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka