Hur har ni det i värmen med alla bränder överallt?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 481
  • Visningar Visningar 37 042
Ja, jag har samma funderingar. Min gräsmatta ser ut som en stäpp med torra höga strån, små skott av körsbär, brännässlor på en del ställen och en och annan tistel.

Klipp ner! Vad du gor, clipp ner. De allra varsta ograsen overlever vilken torka som helst och far de komma upp i sol och luft sprider sig rotterna och nya rotskott kommer upp precis overallt. Sarskilt om det ar stickigt att ga pa barfota eller giftigt och sprider kli och and hemskheter som att man svaller upp. :crazy:

På min stäpp är det bara några enstaka tistlar som får stå kvar, för insekternas skull. Körsbärsskotten tas bort som vanligt och allt annat som vågar sticka upp näsan är ätbart för kaninerna och blir således plockat och serverat. De senaste dagarna har dock grönskan i trädgården blivit så begränsad att jag plockat buketter av gräs, maskrosor, rallarros o dyl på ställen där sånt växer när jag ändå varit iväg för att handla eller träna hund.

Men nu regnar det lite! Ska komma mycket mer imorgon också och ytterligare lite nästa vecka om man ska tro smhi. Men det törs man ju inte.

Alltså hur fungerar det när man har öppen spis omfattas den av eldningensförbudet?
Jag avser inte att grilla i den men jag undrar bara om det teoretiskt innefattas. :idea:

Alltså hur fungerar det när man har öppen spis omfattas den av eldningensförbudet?
Jag avser inte att grilla i den men jag undrar bara om det teoretiskt innefattas. :idea:

Kollegor till mig har sagt att man inte får elda inomhus heller just för att det kan flyga upp nåt som brinner... men vet inte om det faktiskt är förbjudet eller om de bara rekommenderar att man inte gör det.

Varför skulle man vilja elda inomhus nu? Det är väl varmt så det räcker??

Är otroligt nöjd över att ha hittat en peek a boo elefant på en annan sida än den jag först hittat, som fått mängder med missnöjda kommentarer av folk som inte fått den.

Här har himlen öppnat sig flera gånger om idag. Är fortfarande så torrt i marken att det blir stora pölar innan det rinner undan, hela trädgården har varit som en sjö liksom.
Väldigt välbehövligt. Hoppas bara inte blixten startat nån ny brand.

Åskat och blixtrat som tusan hela em. idag men inte tusan kom det nåt regn. Stäpp va nån som sa, stämmer alldeles bra på gräsmattan :(
Tydligen har blixten inte slagit ner nånstans och antänt nåt än. Man får vara tacksam för lite.

Tänkte inte gå in på buke nån mer gång men var ju bara tvungen att kolla så alla klarat sig någorlunda i hettan. Här brann det c:a 3 km härifrån fågelvägen i förrgår och mellan mig och brasan är det bara snustorr skog och en liten byväg, idag har det regnat i omgångar och åskat mest hela dan i omgivningarna så ikväll var det dags för nästa brasa men tydligen var det lättsläckt den här gången, den förra höll på i nästan ett dygn. Imorgon skulle det komma lite regn på eftermiddan och i övermorgon mer regn och åska så det lär brinna fler gånger. Inget kul alls! :down:

Regnet idag var ungefär som en ljummen dusch så bar överkropp och ett par tunna neoprenebrallor och foppisar var outfiten, tur ingen såg mig. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka