Hur har ni det i värmen med alla bränder överallt?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 481
  • Visningar Visningar 37 042
Det går rykten om regn men det verkar återigen bara vara ett rykte. Igår sa prognosen 15 mm regn i helgen nu har det sjunkit till 3 mm så det blir väl återigen inget regn :arghh:
F-n :rage:

Igår kväll tittade jag prognosen då stod det 2,1 1,5 och 9.3 spritt på fre-sön. Tittar nu så står det 4,7 på söndag :meh: Så det lär ju också försvinna.

Här har regnet också i princip försvunnit från prognosen. För egen del, här hemma, kvittar det för mig. Jag njuter av värmen och av att slippa klippa gräset. Men vid stallet skulle det gärna få regna. Betet är helt slut sedan länge. :down:

180726,1.webp

Alltså, 34 grader fram till midnatt :rofl::rofl:!! Man kan inte annat än skratta åt det!!

Men nu verkar det som att det i nästa vecka ska komma liiite nederbörd och lite svalare väder hos oss, hoppas den prognosen håller i sig!

Fast nog är det konstigt att förra året :
https://www.jp.se/article/kallaste-sommaren-pa-mer-an-155-ar/
Så var det minsann precis såna somrar som vi skulle få mer av sa klimatexperterna, regniga och blöta.
O i år säger samma "klimatexperter" precis tvärtom:confused:
Kanske det bara är "väder" och inte "klimat"?

Det är väl så att det blir mer extremväder. Allt blir mer extremt åt alla håll. När det regnar kommer det regna mer. När det är torka kommer det vara längre och vara värre osv.

Nu är det förbjudet att grilla i egen trädgård också i Skåne. Så bra!! Tycker de borde haft ett totalförbud från början faktiskt.

SMHI har regn på söndag här hos mig. Förhoppningsvis blir det så. Till dess njuter jag av värmen.

Nu flyger de italienska planen till Grekland istället. :(
Visst fattar jag att det är en katastrof även för dem, men jag hade verkligen önskat att vi hade fått behålla dem tills det var släckt här. :cry:
:devil: ta alla pyromaner! :arghh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilket kön?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka