Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Kan inte låta bli att tänka på Filiduttan när man pratar om viktuppgång :D - var det 50 kg? Och vart har hon tagit vägen förresten? :confused: Hallååå!
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Ang. tutthäng, håller sig tuttisarna bättre ovan jord om man inte ammar, eller beror ev häng/platthet på själva graviditeten?
(20 frågor ;) )

Jag tror, även om jag inte har det vetenskapligt belagt att det enbart är sånt som åldern kommer att fixa med tiden i vilket fall. Men om det är pga graviditet eller amining vet jag inte.

Om jag ska redovisa för min egen del, väger lite mindre än innan, inte riktigt lika platt mage även om det ska erkännas att det bara saknas magmuskler (mao mitt eget fel), mer arm och ryggmuskler iom att det är en tung krabat att släpa på. Min 2½ åring väger 18 kg så det är en del. Men muskulärt tog det nog ett år innan kroppen var sig själv igen.
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

*Kl*

Jag gick upp 3-4 kg på de 17 v jag var gravid. Alla kilona kom efter v 11 (den v fostret dog i) och veckorna efter missfallet. Jag har inte orkat ta tag i dem än. Surt.
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Jag gick upp 25 kg första gången.
Mest vatten var det, så jag blev av med alla kilon rätt snabbt.

Andra gången gick jag upp 10 kg.

Nu efter 2 gravditeter ser man inte så mycket spår av det.
Brösten är lite fulare bara.
Inga bristningar har jag.
Vikten är densamma som när jag var 18.
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Jag vill veta hur lång tid det tog för era magmuskler att gå ihop?
Det var 5 månader sen jag fick mitt barn och magmusklerna har inte gått ihop ännu. När jag klämmer på magen så känns det som att allt ligger i en röra där inne.

Ska jag jämföra min kropp nu med innan så har jag större fötter och en mage som fortfarande ser gravid ut. Det är inte pga fett utan det är musklerna som inte verkar hålla ihop den längre. Fick snitt och jag vet inte om det är därför musklerna är trasiga. Bristningar fick jag några små på låren men inga på magen.
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Efter barn nr 1 och 15 kgs vuktuppgång varav 5 var vatten, var jag snabbt plattmagad och fin igen efter 1-1½ år igen. Nu snart 1 år efter barn nr 2 är brösten inte tomma ännnu eftersom jag ammar men hänger långt ner, men vaddå det finns ju BH! Bara bristningar på undersidan brösten från första barnet som knappt syns nu. Gick upp 20 kg den här gången för jag kunde inte gå pga foglossning. Nu har jag 5-7 kg kvar och magen blir plattare och plattare pga tuffa simningspass med bastubad en gång i veckan som jag klarar av nu när höften blivit bättre av cykling och promenader! Började inte gå ner förrän mensen kom och det gjorde den först efter 9 mån. Så jag räknar kallt med att vara i form till nästa sommar. Visst kommer man se jag fött barn men jag räknar med vara ganska plattmagad då jag är skapt så, höfterna är ju breda men det har de alltid varit. Däremot har jag förlorat fett på rumpan, vilket inte gör mig ngt :D
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Jag vill veta hur lång tid det tog för era magmuskler att gå ihop?
Mina magmuskler delade på sig ganska ordentligt under första graviditeten, kanske för att jag tränade magen ganska mycket. De har fortfarande inte gått ihop riktigt men det är inget jag lider av, det är bara det att magen ser lite trekantig och lustig ut när jag sätter mig upp från liggande tex :D

Nu väntar jag ju barn igen (sonen är 1,5 år förresten) och tränar magen även denna gången - fördelarna med att ha en vältränad "korsett" som nybliven mamma tyckte jag klart övervägde det lilla (eventuella) obehaget av att ha magmuskler som glipar lite på mitten. Tids nog går de kanske ihop igen...
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Det enda som påverkat min kropp är nog åldern, inte mina två graviditeter.
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Oj, jag trodde jag var ensam om detta!

Mina magmuskler delade sig vid min första gaviditet, -02, och de gick inte ihop helt på tre år. Sen blev jag gravid på nytt, och nu ett år efter förlossningen så är de fortfarande ganska så rejält isär. Har heller inga direkta besvär av det, mer än som du skriver, det ser roligt ut när man lutar sig bakåt och tar i med magen, då blir det som en pyramid som sticker upp i mitten :crazy:

Jag tränar magen ganska så mycket och började nästan direkt efter förlossningen. Undrar om man förvärrar det av träning istället för att förbättra?
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Jag har läst någonstans att man inte bör träna magen innan magmusklerna gått ihop men tar det så lång tid för musklerna att gå ihop så verkar det vara konstigt. Själv har jag inte tränat magmusklerna något alls och det var fem månader sen jag fick barn.
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

*KL*

Är tre veckor sen jag fick min lilla tjej nu. Magen har krympt men givetvis är det löst skinn kvar. Jag gick upp 20 kg under graviditeten, tappat 11 av dom nu, resten hoppas jag få bort med barnvagnspromenader och vettig kost. Har gått ner 20 kg på 4 mån tidigare så jag vet att jag kan (men så hårt ska jag inte kämpa nu).

Inga bristningar alls iaf så det är skönt. Brösten växte 2 storlekar redan under graviditeten så de antar jag att de riskerar att bli "taxöron" då jag ammat klart. Men då förändringen kom redan under graviditeten så är det ju inget som amningen påverkar egentligen.
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Jag är 27 och min dotter är 3år.
Tycker inte jag var så lastgammal när jag blev mamma va? :D
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Jag har läst någonstans att man inte bör träna magen innan magmusklerna gått ihop men tar det så lång tid för musklerna att gå ihop så verkar det vara konstigt. Själv har jag inte tränat magmusklerna något alls och det var fem månader sen jag fick barn.
Nja, jag tycker inte det där verkar vara särskilt väl belagt. Min kampsportstränare som även är barnmorska säger att man absolut kan träna magen under hela graviditeten och även efteråt oavsett om musklerna delat sig eller ej. Och det går bra att göra raka situps också (en del säger ju att man bara ska göra sneda). Men man ska vara jättenoga med att göra övningarna kontrollerat och att man orkar ha svanken pressad ner i golvet, vilket underlättas av att man har benen böjda/uppdragna när man gör situps. Exempel på en dålig övning är raka benlyft då man oftast inte orkar hålla kvar svanken i golvet och belastningen blir hög.

Hennes yngsta barn är väl nio tror jag och hon har fortfarande en glipa mellan magmusklerna, men enligt henne är det inget som stör musklernas funktion eller så.

Men nu blev det kanske lite OT här, ursäkta!
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Blir avundsjuk på alla vars kroppar så snabbt har blivit "sitt gamla goda jag igen". :cry:

Min dotter är 6 månader nu och jag ser INTE ut som förut! Jag har 10 kg kvar (gick upp 23 totalt), bristningar på mage, höfter, lår, degig mage (minst sagt!) större fötter och fulare tuttar. Dessutom är jag hårigare...! Tur att min dotter är så söt :love: att folk tittar på henne och inte på mig!
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Jo, känner igen det.
Man får vara glad sålänge min sambo fortfarande gillar min kropp.

Diskuterade med honom om vad som skulle hända om vi separerade. Jag skulle aldrig våga visa mig naken för någon annan. Förklarade vad bättre begagnad/skadat gods betyder när man snackar om kvinnor :crazy:

Skulle verkligen behöva få bort "säcken" på magen. Finns ju inga kläder som passar. Passar dom över magen så sitter dom bagy över låren, och sitter dom bra i låren så fattas det flera centimeter över magen;)

Kan man hata sin kropp mer?? :(
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Väldigt off topic, men...

Vad hemskt det är att vi ska må så dåligt över att våra kroppar genomgått det de är SKAPTA för att göra.

Det tråkiga är också att ingen behöver säga till oss att vi är fula. Det är vi så fantastiskt duktiga på att intala oss själva.
Tänk om man alla de gånger man tänker något negativt om sig själv, istället skulle tänka något positivt :idea: Vilken effekt det skulle ha!
De flesta av oss skulle aldrig göra ner någon annan lika mycket som vi gör ner oss själva.
Borde man inte vara sin egen bästa vän?



Själv är jag ca 1 år efter älsklingen :love: :

lika tung på vågen som innan graviditeten
bredare över höfterna, men fortfarande smal
utrustad med mindre (eller egentligen kanske mest slappare) tuttar

Ta allt du läser här med en nypa salt!
Jag vet att det är världens största klyscha och att man tror att man själv är så annorlunda, men jag lovar, DU KOMMER HA VIKTIGARE SAKER ÄN DIN KROPP ATT TÄNKA PÅ SEDAN.


Kram/


Jossan
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Skulle verkligen behöva få bort "säcken" på magen. Finns ju inga kläder som passar. Passar dom över magen så sitter dom bagy över låren, och sitter dom bra i låren så fattas det flera centimeter över magen;)

Kan man hata sin kropp mer?? :(

Jag vet hur det känns... är 26 år och har en hemsk "säck" på magen och dessutom står magen ut litegrann (dvs jag ser gravid ut, inget plattis här inte) p.g.a att magmusklerna blivit förslappade, full med bristningar är den också. Inget av detta går att träna bort... att köpa brallor är bara att glömma - jag går mest runt i gympabrallor för det är det enda som sitter bekvämt... dessutom hänger tuttarna och har blivit olika stora på köpet :crazy:

Jag har bestämt mig för att göra en bukplastik och tuttlyft när min dotter är lite äldre för nu har jag fött två barn och det räcker för mig.
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Och jag som har gnällt massor över att jag är 20 år och får stå ut med hemska bristningar på magen för alltid :o :crazy: Ibland är det bra att få lite perspektiv på saker och ting, men man ska väl kanske inte ta ut "segern" i förskott heller, vi vill ju ha ett barn till och då kan ju allt hända.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 697
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 468
Senast: Modest
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 978
Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 255
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp