Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Panzerkat

Trådstartare
Jag vill veta om jag borde ha ångest :smirk: Detta kom upp i min andra tråd, tycker att det förtjänade en egen tråd. Upplys mig :p
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Jag har blivit lite smalare, tack vare långstidsamningen ;) - men framför allt sitter kilona lite annorlunda. Förr hade jag platt mage och smal midja och stor rumpa och breda höfter. Nu har jag mindre rumpa men magen är väl lite större än förr. Själv tycker jag faktiskt att det är bra, för nu passar jag bättre i de flesta kläder, drar en storlek mindre fast jag inte är så mycket mindre totalt.

Brösten är svårt att säga hur de tänker se ut eftersom jag ammade länge och sen blev gravid igen. Men i slutet av amningen var de väl lite mindre välfyllda än innan jag fick barn. Fast det är nästan också åt det positiva hållet, jag gillar inte att ha stora bröst och att de inte direkt pekar mot taket stör mig inte så mycket, det finns ju bra behåar :angel:

Så på det hela taget är jag nog mer nöjd med min kropp efter barnafödandet - men det kan ju också bero på en lite annan inställning, jag vet inte. Gick upp ganska lagom mycket sist, typ tio kilo, och hoppas att det inte blir så mycket mer denna gång.
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Hittills har min kropp inte förändrats något drastiskt, och borde väl inte göra det heller. Vår son är 4 v gammal nu.

Jag gick upp 13 kg, och har gått ner allt igen, det tog 9 dagar att göra det. Jag fick bristningar på magen i v 34, så den är ju lite ful. Men nästan helt platt igen i alla fall, bara skinnet som ska stramas upp lite till.
Låren och rumpan är oförändrade, men höfterna är lite bredare. Brösten förändrades en del under graviditeten, är lite slappare och något större än vad dom var innan (Jag ammar inte, så dom har inte förändrats något mer).
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

hängigare tuttar, bristningar och en skitful skinnpåse som hänger på magen och gör att inga kläder passar längre... och nej, det är inget som går att träna bort eftersom det är skinnet som tänjts ut. Vill jag ha bort den så är det bara att lägga sig under kniven...

Så nej, jag är inte alls bitter över att vara 26 år och aldrig mer kunna visa mig i bikini :smirk: men å andra sidan skulle jag aldrig viilja ha barnen ogjorda heller :love:
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

nu har det gått 3.5 vecka sen sonen föddes. det som ändrats på min kropp är att jag är ngt bredare om höfterna o för tillfället är brösten större eftersom jag ammar. annars är det inget annat som ät förändrat
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Mina höfter är som vanligt, min mage är lika platt, men mina bröst lite hängigare. Sen är jag megarandig på magen också, men kroppen ser ungefär ut som innan om man bortser från ränderna :smirk:. Jag är jättestolt över min bebis, så jag struntar blanka fan i bristningarna :D!
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

:( Det där lät ju inget kul...en glad banan, kanske? :banana:
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Viktuppgången det skrivs om här är ju ingenting, det är väl så lite gravida drömmer om att gå upp :p Har ju hört skräckisar om att gå upp 25-30 kg, inte kul alls.
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Ang. tutthäng, håller sig tuttisarna bättre ovan jord om man inte ammar, eller beror ev häng/platthet på själva graviditeten?
(20 frågor ;) )
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Jag är gravid i v. 27+2, och har ännu märkt följande:
Bristningar på baksidan av låret, o i knävecken. Bristningar på brösten ( hade små bröst innan, de har växt mkt)

Inga bristningar på magen ännu, inte säkert man får det, mamma hade inga på alla tre graviditeter.

Jag har gått upp från 62,2 kg till 67,8, i alla fall sist vi va hos BM för ngn vecka sen :)

Lill-tjejen är tydligen ganska stor, så jag hoppas hon pausar lite i växandet, jag är bara 155 cm lång, och vill inte klämma ut en jättebebis!:D
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Fick ganska många bristningar på sidorna, brösten är stora som luftballonger. Har fortfarande en 10kg att gå ner och magen ska tränas.....
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

lite bristningar på magen, lite mer lösskinn på en annan ganska platt mage, fortfarande rätt stor häck och numera skapt med riktiga hängtuttar.
fast min man älskar mig ändå, säger han .... :love:
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Brösten har ju åkt ner nån våning, inte så farligt efter första barnet, men nu efter andra var det inte kul att sluta amma... :cry:

Jag går inte ner i vikt heller för den delen... har 10 kg jag inte blir av med.

Bristningar på magen, i mängder :cry: ... inte snyggt för fem öre...
Men å andra sidan sprang jag inte runt och visade magen innan så varför ska jag gör det nu? :)

Det är väl bara gubben som får "lida" av min numera slappa hängkropp :bump: , men det får han ta, den har ju gett honom två härliga barn :love: .
(han verkar inte ha nått emot den i alla fall)
JAG måste däremot lära mig att tycka om min nya kropp...

Sen kan jag se det som så, det var nu 5 år sedan jag blev gravid med ettan... det kan hända mycket med en kropp på 5 år, oavsett om man är gravid eller inte. Så det är nog bara att gilla läget :cool: !
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Ang. tutthäng, håller sig tuttisarna bättre ovan jord om man inte ammar, eller beror ev häng/platthet på själva graviditeten?
(20 frågor ;) )
Det beror på graviditetshormon och inte på amningen.
Brösten fylls ju upp och blir större även under graviditeten så..
Det sägs att det är en myt att det är amningen som förstör brösten.
Det är alltså graviditet och åldern :crazy: ....
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Den har blivit snyggare! Mer muskler på armar och ben, för övrigt inte så stor skillnad. Lite bredare rumpa och midja, men jag var onödigt smal innan så det är inget som stör precis.
Brösten är något hängigare men jag är 34 så det är inte så konstigt att de inte ser ut som i tonåren längre.
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Ja, men är det mjölkspännet som hängar till brösten? Om man ammar, så blir de ju fyllda gång på gång, då borde de ju hänga till sig redigt. Eller sker allt häng under själva graviditeten?
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

10kg som inte vill ge sig
Fick rejäla bristningar innan jag fick magen.
En rejäl skinnpåse som får mig att känna mig som ett hängbuksvin
Större bröst....

Om jag hade råd så skulle skinnpåsen väck direkt. Men jag har kollat priserna och det är inget som man hostar upp bara sådär....

Blir så avis på er som fortfarande har "platt" mage......fuskigt ju :smirk:
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Hur gammal är du? Det kan nog påverkas av hur gammal man är.
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Då är väl jag ett skräck exempel:D . Gick upp 24 kg när jag väntade min son, hade så mycket vatten i kroppen. Men gick ganska snabbt ner de kilona igen. Men kvar blev en ful mage med mängder av bristningar och löst daller som inte går att träna bort...snyft:cry: . Hängtuttar fick jag oxå på köpet. :D Gud vad jag älskar min son:D
 
Sv: Hur har din kropp förändrats av graviditeten?

Har gått up ca 10 kg alla tre graviditeter och gått ner rätt snabbt efter förlossningen. Har inte nämnvärt mycket hängbröst heller.
De har blivit lite större, men inga hängande taxöron här inte.

Har ammat alla tre barn och fått rejält stora bröst under den perioden, men jag har alltid bra och stöttande B-h:ar under graviditet och amning..Iofs så har jag i princip jämt BH på mig, så det kanske är därför + bra gener ( :angel: ) som gjort att mina bröst hållit formen så bra.

I övrigt, så har jag inte fått några nämnvärda bristningar, men har ju en liten vetedegsmage kvar ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 697
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 468
Senast: Modest
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 978
Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 255
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp