Jag köpte 15 år gammal min d-ponny med arvet efter mormor. Hade stall hemma på gården och mina föräldrar stog för löpande kostnader. Sen rullade det på med fler och andra hästar som fortfarande stod hemma på gården. Alla köpta för sparade pengar utom de sista som köptes för försäkringspengar.
Idag har jag 4 st som jag betalar för själv, varav en ponny till dottern och jobbar 75%. Jag kan säga som så att det kommer inte in några nya pengar till sparkontot men totalsaldot där är lugnt. Jag har stall på gården jag delar med min sambo så jag har ingen inhyrd.
Shoppar mycket sparsamt till mig själv och till hästarna. Jag skulle vilja träna mer men får avstå pga kostnaderna.
Det går hur mycket pengar som helst men det är självvalt.
Idag har jag 4 st som jag betalar för själv, varav en ponny till dottern och jobbar 75%. Jag kan säga som så att det kommer inte in några nya pengar till sparkontot men totalsaldot där är lugnt. Jag har stall på gården jag delar med min sambo så jag har ingen inhyrd.
Shoppar mycket sparsamt till mig själv och till hästarna. Jag skulle vilja träna mer men får avstå pga kostnaderna.
Det går hur mycket pengar som helst men det är självvalt.