Inte ett dugg konstigt. Jag själv är mellan hästar dels pga ekonomin och jag saknar hästar något enormt. Men det betyder inte att jag vill bli medryttare. Jag satte ut en annons förra året men blev helt översvämmad av svar och bestämde mig för att nä, det är inte det jag vill. Många mindre erfarna som hörde av sig och ville typ att jag skulle utbilda deras hästar, få bort att de bockar osv osv, när jag sökte en okomplicerad häst att ha trevligt med i skogen.Är det inte lite konstigt att det ändå är många som inte har råd med häst men ändå så svårt för många att hitta medryttare. En medryttare betalar ju ofta bara en bråkdel av månadskostnaden för en häst.
Sen så insåg jag någonstans att det är inte ridningen jag saknar, utan relationen till en häst som älskar mig lika mycket som jag älskar den. Det kommer jag inte få på en häst som jag rider 1-2 ggr/vecka på det sättet riktigt. Så jag har hästpaus tills jag kan skaffa egen igen. Och jag vet många som har haft egna hästar som inte kan tänka sig att vara medryttare.