Jag tjänar väldigt bra och det gör även min man. Jag har många hästar nu och har inte det som huvudsaklig syssla men jag vill inte behöva putta in en massa ”privata” pengar hela tiden. Jag började med att köpa en ganska så billig häst som jag red in, utbildade, tävlade och sålde. Har sedan fortsatt att köpa ”guldkorn” som visat sig bli riktigt bra, haft turen att hitta rätt köpare/ryttare och fått bra betalt. Alltid varit avelsintresserad men tyckte inte att jag hade möjlighet innan vi skaffade egen gård men började då med avel och föder upp, säljer föl, 1,2,3 åringar. Tar emot lite inridningar och utbildat andras hästar. Har ibland fått betalt i att få en del i hästen och då senare fått betalt i pengar när den blivit såld. Därmed så hjälper detta till att dra runt det.
Jag tror det är vanligare än vad man tror att folk lånar till att köpa häst. Finns inte på kartan här att man skulle låna till att köpa häst men vi alla tycker olika
Jag tror det är vanligare än vad man tror att folk lånar till att köpa häst. Finns inte på kartan här att man skulle låna till att köpa häst men vi alla tycker olika