annie_
Trådstartare
Jag har en del grejer som lämnats kvar efter att jag avslutade medryttarnas 'medrytteri' (), som det inte verkar vara något intresse i att hämta för den ansvarige (deras mor). Har skickat sms några ggr och sagt att om sakerna inte hämtas inom snar framtid så vill jag ha ut en hyra för utrymmet alt se sakerna som mina. Jag har väldigt begränsat med utrymme i från början, och har ingen lust att hålla andras grejer när mina knappt får plats. Detta var i början av februari...
Jag sa upp fortsatt ryttarskap i mitten på dec då det långt ifrån funkade.
Det skickades andra människor att hämta sakerna (ryttarutrustning och viss hästutrustning), men jag vill att mina schabrak och tyglar kommer tillbaka samtidigt med hämtning då de har tagit med sådant hem för smörjning/tvätt. Meddelade personen att jag vill ha det levererat samtidigt.. Vilket resulterade i att personen inte dök upp eller hörde av sig om att hen inte kommer på avtalad tid, när jag fick tag på hen skulle modern fixa fram mina saker. Nu har ytterligare två månader gått snart, och jag funderar på vad lagen säger? Kan jag se sakerna som mina, kräva hyra eller göra vad jag vill med dem?
Jag sa upp fortsatt ryttarskap i mitten på dec då det långt ifrån funkade.
Det skickades andra människor att hämta sakerna (ryttarutrustning och viss hästutrustning), men jag vill att mina schabrak och tyglar kommer tillbaka samtidigt med hämtning då de har tagit med sådant hem för smörjning/tvätt. Meddelade personen att jag vill ha det levererat samtidigt.. Vilket resulterade i att personen inte dök upp eller hörde av sig om att hen inte kommer på avtalad tid, när jag fick tag på hen skulle modern fixa fram mina saker. Nu har ytterligare två månader gått snart, och jag funderar på vad lagen säger? Kan jag se sakerna som mina, kräva hyra eller göra vad jag vill med dem?