Och därför ställer jag frågan igen. Du vill alltså sälja sakerna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du får köra på modellen: - onsdag kl 19 kommer jag hem till dig och hämtar mina prylar! Det brukar få fart på folk!Funkar nog inte, jag tror att sakerna är lite utspridda.... Jag hade inte haft några problem att lämpa sakerna hos dem, om det inte vore för att de har grejer jag vill ha tillbaka! Jag tror att det är där skon klämmer, de "existerar" nog inte längre då de verkar vara 'lite som det är' där...
Du vill alltså sälja de kvarlämnade grejorna?
Kan det inte vara så att hon behöver ha ett par extra tyglar och lite schabrak? Spelar ingen roll om det är hennes eller deras.
Om de tar sina saker utan att lämna hennes har hon varken extra tyglar eller schabrak och måste köpa nytt.
Om de lämnar sina saker kvar utan att det är hennes så måste hon köpa nytt och samtidigt förvara deras ägodelar som tar plats.
Om de säger att de behåller hennes och hon behåller deras så har hon schabrak och tyglar
Om de lämnar hennes och hämtar sitt så har hon schabrak och tyglar.
Kan det inte vara så att hon behöver ha ett par extra tyglar och lite schabrak? Spelar ingen roll om det är hennes eller deras.
Så hon frågade Jag tycker bara inte att frågeställningen är så underlig som du tyckte, mer att hon är lite flexibel och kan tänka sig att byta sina perfekta tyglar mot ett par i fel färg om det nu ska vara så nedrans svårt att köra förbi med hennes.Kvittning fungerar inte riktigt så, om man vill vara på rätt sida lagen.
Rent juridiskt så är det stöld hon ägnar sig åt nu. Det lär vara tämligen riskfritt och i mångas ögon helt okej moraliskt sett men det är inte korrekt förfarande.Så hon frågade Jag tycker bara inte att frågeställningen är så underlig som du tyckte, mer att hon är lite flexibel och kan tänka sig att byta sina perfekta tyglar mot ett par i fel färg om det nu ska vara så nedrans svårt att köra förbi med hennes.
Så hon frågade Jag tycker bara inte att frågeställningen är så underlig som du tyckte...
Problemet här är att TS redan hindrat ägarens ombud att hämta sakerna.Så här är det.
Sakerna som du förvarar åt dom sedan den dagen du bett dem att avhämta dem ska du förvara 3 månader, efter detta tillfaller sakerna dig om det är så att de verkligen vet om detta och vet vart de ska hämta dem.
Sakerna som de undanhåller för dig har du rätt att kräva igen, antingen de faktiska sakerna eller värdet av dem. Om de undanhåller sakerna i 3 månader har de inte rätt att behålla dem eftersom att du inte vet vart de finns. Du kan göra en polisanmälan angående detta.
I ditt fall hade jag skrivit ett rekommenderat brev att du nu förvarat deras saker i X dagar och det är enbart X dagar kvar innan de tillfaller dig (enligt hyreslagen) och att du kommer att göra en polisanmälan angående sakerna de tagit av dig om dom inte återlämnas inom X dagar.
Problemet här är att TS redan hindrat ägarens ombud att hämta sakerna.
Det skickades andra människor att hämta sakerna (ryttarutrustning och viss hästutrustning) ... Meddelade personen att jag vill ha det levererat samtidigt.. Vilket resulterade i att personen inte dök upp eller hörde av sig om att hen inte kommer på avtalad tid.
Det är ointressant om de verkligen kom eller inte. TS har inte tillåtit att ägaren hämtat sina tillhörigheter.Det är för mig jättesvårt att utläsa om det verkligen kom någon eller om denne någon tänkte komma och inte kom för att den fick veta att den ändå inte fick hämta sakerna.. Jag vet faktiskt inte alls.. @annie_ skulle du kunna förklara om någon verkligen kom och pratade med dig öga mot öga och skulle hämta sakerna eller om denne ringde och sa att den skulle komma och sen inte kom eller om du aldrig fick veta vem denna någon var?