Det känns väl inte helt lämpligt att ljuga så i sin yrkesutövning?Då får man väl lägga till lite info så att det blir aktuellt![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det känns väl inte helt lämpligt att ljuga så i sin yrkesutövning?Då får man väl lägga till lite info så att det blir aktuellt![]()
Säg som det är. Säg att hen är välkommen som kund i butiken; men att pga det som hänt betraktar du hen inte längre som en vän - och är därför inte intresserad av småprat. Var tydlig. Vänligt men bestämt.Kompisen gjorde saker och betedde sig på ett vis att varken jag eller pv längre tål att se personen än mindre höra hens röst...
Bra idé! Särskilt i kombination med att stämma av planen med chefen på förhand så att eventuella klagomål inte behöver förklaras efteråt.Säg som det är. Säg att hen är välkommen som kund i butiken; men att pga det som hänt betraktar du hen inte längre som en vän - och är därför inte intresserad av småprat. Var tydlig. Vänligt men bestämt.
Jag hade tagit tillfället i akt att utvecklas och lära mig hantera obekväma saker på ett mer tillfredsställande sätt än att det ska förstöra hela din dag. Det finns något talesätt som säger att man kan inte styra över hur andra människor beter sig, men man kan styra över hur man bemöter det beteendet och hur man mår efteråt.Jag mår uppriktigt dåligt av den här personen och är på dåligt humör resten av dagen när hen vart i butiken.