Hur hantera person man absolut inte tål?

Men köper hen någonting eller kommer hen bara in och babblar? Om hen inte köper kan du väl artigt men bestämt säga att det här är en affär där du har ett jobb du ska utföra och om hen inte är kund har du inte tid med hen.

Även om jag är en av alla dessa konflikträdda idioter så skulle jag nog bara säga att det här är min arbetsplats och inte en social situation. Om du och PV redan bestämt er för att ni inte vill umgås med hen så finns det inget att förlora. Det värsta som kan hända är att hen blir sur och går sin väg och det är väl det du vill? :)

Jag mår uppriktigt dåligt av den här personen och är på dåligt humör resten av dagen när hen vart i butiken.
Jag hade tagit tillfället i akt att utvecklas och lära mig hantera obekväma saker på ett mer tillfredsställande sätt än att det ska förstöra hela din dag. Det finns något talesätt som säger att man kan inte styra över hur andra människor beter sig, men man kan styra över hur man bemöter det beteendet och hur man mår efteråt.

Det är ju inte meningen att du ska ta det som hänt så dåligt att du inte ens kan träffa personen utan att det förstör hela dagen. Du behöver bearbeta händelsen på ett annat sätt så att du kan förhålla dig på ett annat sätt när det kommer till denna personen.

"Kan jag hjälpa dig med något?"
Om personen svarar "Ja": Hjälp med det som behövs, eller hänvisa till kollega om någon finns att tillgå.
Om personen svarar "nej" - Just nu är jag ju ensam här och har mycket att göra, önskar dig en trevlig dag.
Kanske?
Sen om du känner att du faktiskt behöver "ta i" på ett sätt som ändå inte känns bra för dig (men som inte nödvändigtvis strider mot någon policy eller liknande) så berätta det för chefen. Typ: "xx var in idag och jag bemötte det så här, det känns inte bra för att...finns det något bättre sätt?"
Då vet ju chefen vad som hänt och blir det tjafs från kunden så har du ju berättat varför du agerade som du gjorde. Vilket troligtvis gör det lättare för chefen att backa upp dig.
Kanske är det något liknande som faktiskt behövs?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 966
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 807
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 062
Senast: Rosett
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 850
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka