Hur hantera osten?

Hett stalltips till ostämplade i Uppsala. På citygross har de nu vällagrad ost för 20kr biten! Svecia-, präst-, grevé- och herrgårdsost. De väger 500 - 670 gr/biten. Dessutom har jag starka misstankar att den stora hårdosten från Norrmejerier som säljs väldigt billigt under namnet smörgåsost är Västerbottensost som inte höll tillräckligt hög standard för att säljas som den.

Jag kom nyss ut med en kasse ost. :o

Det är såna här frågor som buke är till för :D

Såna där ostar som är smuliga och gryniga, ni vet? Hur tusan ska de hanteras egentligen? De går ju inte att osthyvla efter ordning, det blir bara smulor och spill och kladd. Hälften av osten hamnar liksom inte ens där den ska.

Behövs det särskilda redskap?
Särskild teknik?
Köp färdig hyvlat :up:

Testa :)
Om det inte är varmare än normal rumstemperaur är det OK. Men du kanske har varmare där?
tyvärr varmare ibland.
Jag ska kolla upp vad det beror på och om man kan göra ngt åt det.
Jag har en nybyggd lägenhet och förstår inte varför det är varmare där.. men kanske finns ngt i väggen bakom som gör att det blir så....? :confused:

Hett stalltips till ostämplade i Uppsala. På citygross har de nu vällagrad ost för 20kr biten! Svecia-, präst-, grevé- och herrgårdsost. De väger 500 - 670 gr/biten. Dessutom har jag starka misstankar att den stora hårdosten från Norrmejerier som säljs väldigt billigt under namnet smörgåsost är Västerbottensost som inte höll tillräckligt hög standard för att säljas som den.

Bor du i Uppsala?
Men jag trodde arbetslägret låg längre norrut?

TS förlåt för trådkap.. Men jag var bara tvungen.... :D:p

Hahaha, ser nu att min mobil tyckte ostämplade passade bättre än ostälskare. Nu är jag iaf hemma med min kasse vällagrade hårdostar och jag kommer njuta av dem till sista smulan. :d

Dessutom har jag starka misstankar att den stora hårdosten från Norrmejerier som säljs väldigt billigt under namnet smörgåsost är Västerbottensost som inte höll tillräckligt hög standard för att säljas som den.
Det är Norrlandsost som inte håller Västerbottensostens krav för att få kallas Västerbottensost.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
972
Senast: MissFideli
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 425
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 037
Senast: Wingates
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka