Testaok. jag tror dock inte mitt skafferi fungerar.. för tyvärr är det varmt därinne.
Om det inte är varmare än normal rumstemperaur är det OK. Men du kanske har varmare där?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Testaok. jag tror dock inte mitt skafferi fungerar.. för tyvärr är det varmt därinne.
Köp färdig hyvlatDet är såna här frågor som buke är till för
Såna där ostar som är smuliga och gryniga, ni vet? Hur tusan ska de hanteras egentligen? De går ju inte att osthyvla efter ordning, det blir bara smulor och spill och kladd. Hälften av osten hamnar liksom inte ens där den ska.
Behövs det särskilda redskap?
Särskild teknik?
Blir den inte svettig i rumstemperatur? Antar att du förvarar den där så länge den lever så att säga?Testa
Om det inte är varmare än normal rumstemperaur är det OK. Men du kanske har varmare där?
Nej. Faktiskt inte om du har den förpackad. Den är bara godare.Blir den inte svettig i rumstemperatur? Antar att du förvarar den där så länge den lever så att säga?
tyvärr varmare ibland.Testa
den ost jag vill ha finns inte fädighyvlad.Köp färdig hyvlat
Plåtburk någon annanstans i köket?tyvärr varmare ibland.
Jag ska kolla upp vad det beror på och om man kan göra ngt åt det.
Jag har en nybyggd lägenhet och förstår inte varför det är varmare där.. men kanske finns ngt i väggen bakom som gör att det blir så....?
Bor du i Uppsala?Hett stalltips till ostämplade i Uppsala. På citygross har de nu vällagrad ost för 20kr biten! Svecia-, präst-, grevé- och herrgårdsost. De väger 500 - 670 gr/biten. Dessutom har jag starka misstankar att den stora hårdosten från Norrmejerier som säljs väldigt billigt under namnet smörgåsost är Västerbottensost som inte höll tillräckligt hög standard för att säljas som den.
Jag kom nyss ut med en kasse ost.
Nä, jag bor inte så långt från dig tror jag, skat-/fågelvägen.Bor du i Uppsala?
Men jag trodde arbetslägret låg längre norrut?
TS förlåt för trådkap.. Men jag var bara tvungen....
Hahaha, ser nu att min mobil tyckte ostämplade passade bättre än ostälskare. Nu är jag iaf hemma med min kasse vällagrade hårdostar och jag kommer njuta av dem till sista smulan.Hett stalltips till ostämplade i Uppsala. På citygross har de nu vällagrad ost för 20kr biten! Svecia-, präst-, grevé- och herrgårdsost. De väger 500 - 670 gr/biten. Dessutom har jag starka misstankar att den stora hårdosten från Norrmejerier som säljs väldigt billigt under namnet smörgåsost är Västerbottensost som inte höll tillräckligt hög standard för att säljas som den.
Jag kom nyss ut med en kasse ost.
Det är Norrlandsost som inte håller Västerbottensostens krav för att få kallas Västerbottensost.Dessutom har jag starka misstankar att den stora hårdosten från Norrmejerier som säljs väldigt billigt under namnet smörgåsost är Västerbottensost som inte höll tillräckligt hög standard för att säljas som den.
Jag köpte tre stora bitar av den när jag hittade den på min lokala butik nyligenDet är Norrlandsost som inte håller Västerbottensostens krav för att få kallas Västerbottensost.
Ok, den är iaf väldigt god och otroligt prisvärd!Det är Norrlandsost som inte håller Västerbottensostens krav för att få kallas Västerbottensost.
Det är Norrlandsost som inte håller Västerbottensostens krav för att få kallas Västerbottensost.
Bor du i Uppsala?
Men jag trodde arbetslägret låg längre norrut?
TS förlåt för trådkap.. Men jag var bara tvungen....